دوشنبه 30 شهریور 1394 - 11:16

برترین پروژه دولت تدبیر و امید کهگیلویه و بویراحمد متعلق به كدام سازمان است/سازمانی كه در هفته دولت افتتاحی نداشت!!!

بسیاری از مسئولان استانی و کشوری از پروژه آب رسانی به بوسنگان باشت به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های دولت در زمینه آب رسانی یاد کردند.

به گزارش بویرنیوز به نقل از روابط عمومی آبفار، آنطور که از زبان مسئولان (از جمله فرماندار و مدیریت بهداشت شهرستان بویراحمد) گفته شده آب و فاضلاب روستایی از نظر سرعت عملکرد و کیفیت بهترین شرکت بوده و توانسته است نمره قابل قبولی را در مدیریت صحیح منابع آبی به خصوص در فصل گرم سال ازآن خود کند.

با مراجعه به اقدامات شرکت آب و فاضلاب روستائی استان کهگیلویه و بویراحمد به وسعت اقدامات انجام شده در عمر دو ساله دولت تدبیر و امید در استان پی میبریم.

هدف گذاری دکتر پاسره برای آبفار استان

مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد از همان آغاز کار اولویت اول خود را آب رسانی با کیفیت به مردم از طریق اصلاح و بازسازی خطوط قدیمی تاسیسات آب و همچنین افزایش نظارت ها بر تولید و توزیع آب اعلام کرد.

وی گفت با توجه به اینکه بسیاری از روستاها هنوز از همان تاسیسات قدیمی آبی استفاده می کنند و در برخی مناطق علاوه بر هدر روی آب، آلودگی آن را نیز در پی داشتند بنابراین اولویت اول را بر اصلاح و بازسازی قرار دادیم.

پاسره با بیان اینکه ۹۰۰۰ شبکه توزیع آب در روستاها داریم گفت: یکی از مواردی که کمتر دیده شده رفع شکستگی ها و ترمیم خطوط انتقال آب بوده که در سال جدید سعی می شود اولویت اول با اصلاح و بازسازی و آب رسانی سالم و با کیفیت برای روستائیان باشد.

یکی دیگر از آینده نگری های مدیریت جدید را میتوان در کم کردن قدرت مدیر در دخل و تصرف بر مناقصه ها و فعال کردن و قدرت دادن به گروه نظارت و بررسی شرکت و اجتماعی از مسئولان در فرایند واگذاری مناقصات دانست که با هدف جلوگیری از برخی اظهار نظرهای شخصی و سودجویانه صورت پذیرفته است.

از دیگر اقدامت شرکت آبفار از آغاز به کار مدیریت دکتر پاسره می توان به کوچک سازی سازمان برای افزایش سرعت عمل، اجرای پروژه ها از 0 تا 100 به شکل پیمانی برای افزایش کار و نظارت بیشتر بر کیفیت طرح هاو شفاف سازی بیشتر در سازمان اشاره کرد.
اجرای بزرگترین پروژه در نوع خود در کشور

بسیاری از مسئولان استانی و کشوری از پروژه آب رسانی به بوسنگان باشت به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های دولت در زمینه آب رسانی یاد کردند.

از جمله آنها میتوان به مظر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی؛ دکتر تاجگردون مبنی بر”خدمت به مردم به عنوان کلیدی ترین وظیغه هر مقام و مسئولی است و آنچه امروز در پروژه آب رسانی بوسنگان میبینیم در این حجم و عظمت کار و با این فرجه زمانی در استان نمونه ندارد و در کشور نیز چشم گیر می باشد”اشاره کرد.

SONY DSC

نشر اخبار امید بخش برای تحقق امید بخشی به بدنه جامعه

دکتر پاسره بارها از آب رسانی با کیفیت به روستاها، افزایش روستاهای برخوردار از آب، افزایش دو برابری آب رسانی سیار به روستاها جهت برطرف کردن مشکلات مردم به عنوان راه کاری برای خدمت رسانی بهتر و بیشتر و امید بخشی به مردم بهره گرفته است.

اخباری که البته پشت همه آنها تلاش شبانه روزی تمام کارکنان آب و فاضلاب روستائی استان را در پی داشته است مصداق این مهم را به خصوص در زمانیکه پمپ آب یکی از روستاها به دلایلی می سوخت و با تلاش شبانه روزی در جهت رفع مشکل در کمترین زمان ممکن کار می شد، می توان مشاهده کرد.

آینده نگری در احداث پروژه های جدید و جایگزین

یکی از مهم ترین اقدامات دکتر پاسره برای مدیریت منابع آب روستاها با توجه به حساسیت هایی که آب به عنوان حیاتی ترین نیاز انسان دارد، پیش بینی منابع جایگزین آب برای مواقع بحرانی و فصول گرم و خشک سال بود.

از جمله می توان به منبع جدید برای روستاهای در مسیر کریک و دارشاهی و روستاهایی در شهرستان دنا اشاره کرد که این خود نشان از برنامه بلند مدت و واقع بینانه دارد.

تاکید بر سلامت حداکثری آب مصرفی روستائیان

مدیرعامل آب و فاضلاب روستائی کهگیلویه و بویراحمد بارها از سلامت آب مصرفی روستائیان سخن گفته و در این زمینه هم به آمار و بررسی های بهداشت و درمان استان استناد کرده است که البته به همین جا بسنده نکرده و دستور ویژه ای مبنی بر بازسازی منابع نگهداری آب و نظارت مستمر بر سلامت آن به همه شهرستان ها داده است.

در همین زمینه سید رشید غفاری؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ضمن قدردانی از همکاری قابل ستایش شرکت آب و فاضلاب روستایی استان و اداره تابعه در شهرستان بهمئی اضافه کرد: یک مورد نمونه شیمیایی آب، دو مورد نمونه مواد غذایی و یک مورد نمونه فاضلاب نیز به تهران ارسال شد که خوبشختانه از هیچ کدام آلودگی میکروبی گزارش نشده است.

SONY DSC

مبارزه جدی با انشعابات غیر مجاز

فیض الله پاسره یکی از اقدامات مهم در زمینه بهبود آب رسانی به روستاها را جلوگیری از شبکه گذاری غیر مجاز و جمع آوری انشعابات غیر مجاز دانست و تصریح کرد: هدف از جمع آوری انشعابات غیر مجاز در وهله اول فرهنگ سازی برای مهم شماردن حیاتی ترین نیاز بشر و جلوگیری از هدر دادن آب با پرداخت بهای ناچیزی در قبال آن می باشد.

وی خاطرنشان کرد: دلیل بعد جلوگیری از امکان آلوده شدن آب می باشد چرا که انشعابات غیر مجاز معمولا از تاسیسات ضعیف استفاده شده اند که علاوه بر هدر روی آب موجب آلوده شدن و درنهایت بیماری برای روستائیان عزیز خواهد شد و بنابریان با این پدیده مقابله جدی صورت می پذیرد.

اهتمام جدی بر آب رسانی به همه روستاها

یکی از دغدغه های مدیرعامل آبفار آب رسانی به روستاهای استان بوده که پروژه هایی آبفار در لوداب، چرام،فاز دوم آبرسانی امامزاده جعفر روستاهای ناصرآباد ـ  امامزاده جعفر ـ گلستان امامزاده جعفر و جنگ زدگان،فاز دوم آبرسانی سرآبننیز تلخاب شیرین گچساران، سرتنگ و پوله گراب، پشته زیلایی و روستای القچین و غیره همه از توجه به این مهم پرده بر می دارد.

فیض الله پاسره همچنین احداث سه مجتمع جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در استان را هم وعده ای به مردم دانست که در صورت محقق شدن بوجه لازم در روستاهای استان به بهره برداری خواهد رسید ضمن اینکه هم اکنون تصفیه‌خانه شوتاور با جمعیت ۲۱۳ خانوار و یک‌هزار و ۳۰ نفر را در دستور کار داریم.

سازمانی که افتتاحی در هفته دولت نداشت!!!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستائی با اشاره به اینکه در دولت تدبیر پروژه های بی نظیر از جمله آب رسانی به روستاهای استان اجرایی شده، اظهار داشت: پروژه های جدید آب رسانی به بوسنگان باشت، روستاهای توابع شهرستان بویراحمد از جمله لوداب و اصلاح و مرمت تاسیسات آب رسانی بسیاری از روستاها از جمله منبع تامین آب جدید در شترخون و روستاهایی در جوار بخش پاتاوه و غیره در دولت تدبیر و امید اجرایی شده و یا می شود.

وی یادآور شد: برای ما اولویت اول مرمت، بازسازی و اصلاح خطوط قبلی، مرمت منابع تگهداری آب و بهبود کیفی آب مردم بوده و به همین دلیل و با توجه به بودجه شرکت فعلا افتتاح و آغاز پروژه جدید را در دستور کار نداریم.

تعامل با سایر دستگاه ها برای تسریع در خدمات رسانی

دکتر پاسره از همان ابتدای کار توجه به ظرفیت بقیه سازمان ها و مردم را امر مهم در پیشبرد سریع تر پروژه ها بیان و در این مسیر و با تاسی از رهنمودهای رهبر انقلاب مبنی بر همراهی و همدلی در امورات به جذب مشارکت سایر نهادها، نمایندگان و مردم پرداخت.

از جمله ظهور این همکاری ها را میتوان در پروژه آب رسانی به بوسنگان باشت دانست که تعامل خوب با نماینده مردم گچساران در شورای اسلامی و سپاه پاسداران موجبات رقم خوردن یکی از بزرگترین پروژه های آب رسانی در حجم و مقیاس زمانی کم نظیر در کشور را در پی داشت.

بر پایه این گزارش در سال جاری و با توجه به خشکسالی هایی که وجود داشت در مناطق مختلف استان علاوه بر مدیریت منابع آبی موجود با دو برابر شدن آب رسانی سیار در استان سعی شد تا حدودی از زحمات مردم کاسته شود.

فیض الله پاسره ضمن بیان اینکه هنوز نگرانی هایی وجود دارد تصریح کرد: روستائیان باید اهمیت آب شربی که با زحمت و هزینه فراوان بدست می آید و با پرداخت ناچیزی در اختیار آنها قرار می گیرد را بدانند و با مصرف بهینه و اصولی آن از تسریع در کاهش منابع آّب موجود جلوگیری کنند.

مدیر آّ و فاضلاب روستایی استان در پایان خاطر نشان کرد: بدون شک تا ایده آل در آب رسانی به روستائیان عزیز فاصله داریم که البته با تمام توان و با پشتوانه نیروی انسانی دلسوز و متعهد که زحماتشان قابل تقدیر است در پی بهبود و گسترش خدمات در همه روستاهای استان هستیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=162992
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    سلام. به داد روستای دهنو هم برسید.واقعا متاسفه روستایی که نزدیک 5کیلومتر از یاسوج فاصله نداره نزدیک به3ماه است درطول شبانه روز 2ساعت آب داره

  2. ر.بهروزی گفت:

    سلام.به داد روستای دهنو برسید الان نزدیک 3ماه است که طول شبانه روزی 2ساعت آب داره

  3. ش رحیمی پور گفت:

    عملکرد دکتر پاسره همیشه قابل دفاع بوده چه دوره اول مدیریت ایشان چه اکنون که تجربه هم به مدیریت ایشان همراه با بالندگی فکری وعلمی هم به توان ایشان افزوده شده غیر از این هم نباید باشد ارزوی موفقیت وسربلندی روز افزون برای ایشان وتیم کارشناسی ایشان داریم

  4. دوست قديمي گفت:

    با سلام. جناب آقاي پاسره مديري لايق وشجاع مي باشند كه همواره در پيشبرداهداف عاليه شركت تمام وقت پيگيرمشكلات مي باشد وخالصانه ازايشان متشكريم. ولي از ايشان خواهش ميكنيم همانطور كه درامراجراي پرو‍‍ژه ها سريع وپرتلاش مي باشند چندماهي است درامربهره برداري با تعويض معاون بهربرداري خود با مشكل مواجه شده اند كه لازم است كه مجددا دراين مورد انديشه نمايند . ولازم است كه بدانند معاون جديد ايشان بايد درمسيرنظام وولايت قدم بردارند .وباعث تخريب آقاي پاسره نشوند.خسته نباشيد.

دیدگاه شما