یکشنبه 29 شهریور 1394 - 12:36

واکنش استانداری به اقدام رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه درباره تعیین هدایت خواه

: برای مثال تاکنون از هیچ تریبون نماز جمعه‌ای در استان ندیده و نشنیده‌ایم که له یا علیه کسی در راستای انتخابات موضع‌گیری شود و ائمه جمعه محترم استان اصل بی‌طرفی را به صورت کامل در استان رعایت کرده‌اند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص اظهارت اخیر مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری این استان راجع به ورود افراد و مسئولان به عرصه انتخابات و فعالیت‌های انتخاباتی آن‌ها، توضیح داد.

خبرگزاری فارس: توضیح معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص اظهارت اخیر مدیرکل انتخابات استانداری

به گزارش بویرنیوز، چندی پیش شورای حکمیت جریان اصولگرایان استان کهگیلویه و بویراحمد که متشکل از چندین نفر از روحانیت سرشناس این استان بود یکی از کاندیداهای جریان اصولگرایی در استان را به اصولگرایان کهگیلویه و بویراحمد معرفی کردند.

در این نشست، حجت الاسلام پناهی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جعمعه به عنوان شورای حکمیت حضور داشت.

این موضوع با واکنش های مختلفی از موافقان و مخالفان پناهی مواجه شد.

ناصر کیانی در یادداشتی از این موضوع انتقاد کرد، حسنی مدیرکل سیاسی نیز در ادامه به انتقاد از موضوع پرداخت و اکنون معاون سیاسی و امنیتی استاندار به توضیحاتی در این خصوص داده که در ادامه می آید.

پس از این، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد سخنانی در همین زمینه و حضور افراد در فعالیت‌های انتخاباتی مطرح کرد.

این موضع‌گیری جلیل حسنی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری موجب موضع‌گیری برخی اشخاص و گروه‌ها در استان شد که به همین منظور برای تبیین و تحلیل این موضوع به سراغ معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد رفتیم و از وی در خصوص نحوه فعالیت مسئولان و افراد در انتخابات توضیح خواستیم.

فتاح محمدی گفت: قانون به صراحت مشخص کرده که چه افرادی می‌توانند در انتخابات فعالیت انتخاباتی داشته باشند و چه افرادی برای این کار منع شده‌اند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گفت: قانون اعلام کرده است که در ایام انتخابات و فعالیت‌های پیش از آن، مجریان انتخابات و همچنین ناظران انتخابات حق ورود در عرصه انتخابات و نشست‌ها و فعالیت‌های انتخاباتی را به هیچ وجه ندارند.

محمدی افزود: به غیر از این دو گروه، یعنی مجریان وزارت کشوری در استانداری‌ها و فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها و همچنین ناظرین که در شورای محترم نگهبان هستند، بقیه می‌توانند در زمان غیر اداری و در هنگامی که فعالیت اداری ندارند در فعالیت‌های انتخاباتی و نشست‌های سیاسی شرکت کرده بدون این که ذره‌ای از بیت‌المال و وقت اداری و امکانات آن استفاده کنند و یا از جایگاه مدیر و مسئول در انتخابات اظهار نظر کنند.

این معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: البته برخی از اشخاص هم به دلیل جایگاهی که در بین مردم دارند هر چند برای فعالیت انتخاباتی آزاد هستند اما خودشان وارد این مقوله نمی‌شوند هر چند ورود آن‌ها منع قانونی ندارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گفت: برای مثال تاکنون از هیچ تریبون نماز جمعه‌ای در استان ندیده و نشنیده‌ایم که له یا علیه کسی در راستای انتخابات موضع‌گیری شود و ائمه جمعه محترم استان اصل بی‌طرفی را به صورت کامل در استان رعایت کرده‌اند.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=162923
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. اصولگرا گفت:

    احسنت جناب آقای محمدی. به این می گویند منطق و نه صحبت های یک طرفه حسنی .

  2. ناشناس گفت:

    فقط زارعی زارعی درست رای نمیدم به هیچ کس اما برتر از همه زارعی

  3. ناشناس گفت:

    خخخخ. اره واقعا. تریبون نماز جمعه تا حالا از کسی دفاع نکرده و کسی رو هم تخریب نکرده. 
    جک سال. 

  4. بی زبان گفت:

    اقای حسنی همیشه قبل از مصاحبه و یا حتی حرف زدنت با رئیست مشورت کن مگر یک مسلمان چندبار باید گزیده شود تا درس بگیرد قضیه فرماندار دنا با امام جمعه پاتاوه برایتان درس نشد که پشت تاج امیری را خالی کردن و اخر کار هم امام جمعه محترم پاتاوه عذرخواهی ایشان را قبول نکرد

  5. بی زبان گفت:

    اقای حسنی هر وقت میخواهی مصاحبه کنی یا حتی در خودت احساس حرف زدن داشته باشی سعی کن با رئیست مشورت کن تا مثل اقای تاج امیری پشتت را خالی نبینی که مجبور بشوی از گفته هایت پشیمان شوی اگر میتوانی واقعیتها را ببینی و احساست را نگویی شاید با پستی که داری ضرر نکنی

  6. بویر گفت:

    بویرنیوز عزیز تا کی باید این رفتارها در این استان ادامه پیدا کند . بنده خدا دکتر محمدی شفاف نظرش را بیان کرده . کجای این صحبت به قول شما واکنش نشان داده ؟

  7. راست است گفت:

    حسني از هواداران دفتر تحكيم وحت است حق دارد درجايگاه مدير كل سياسي اظهار نظر كند!!!!!!!!

  8. غضنفر گفت:

    فقط هدایت خواه میتونه بویراحمد را نجات بده

  9. ناشناس گفت:

    حسنی باید دقت بیشتری در اظهار نظرش بکنه
    دردسر درست نکنه

  10. سیاسیون ولایت دوست گفت:

    تنهاکسی بتونه گوشه مهمی از این استان از اختلافات نجات بده بدون شک حاج مشیری .چون اخلاق شایسته ایشان از همان اخلاق کارگزاران  اسلامی .

  11. عادل گفت:

    تنها کسی که می تونه شهرستان را دوباره به عصر حجر ببره و دیکتاتوری را حاکم کنه هدایته

  12. ناشناس گفت:

    درود بر هدایت خواه.زارعی بویر احمد را نابود کرد که تا قرنها اثرش پیداست.

  13. مم گفت:

    درود بر حسنی اقای محمدی محافظه کاره

  14. کارمند دانشگاه علم پزشکی گفت:

    سخنان اقای حسنی کاملا درست وبا کمال احترام بیان شد.همانطور که معاون استاندار یا یک مدیرکل نباید در چنین جمعی در وقت غیر اداری هم که باشه شرکت کنه رییس شورای سیاست گذاری نمازجمعه که باید برای همه گروهها ملجا وپناهگاه باشه وجایگاه پدری داردنباید شرکت کند این نگاهخ ایشان نشان میدهد چر امامان جمعه که جدیدا انتخاب میشوند اینقدر ضد دولت وضد اصلاح طلبان هستند

  15. ناشناس گفت:

    درودبراقای حسنی

  16. لر اصیل گفت:

    جالبه آقای محمدی در جایگاه سیاسی باعدالت در مورد این موضوع حرف میزنه ولی تریبون داران مذهبی با تعصب و از روی غرض.جایگاهها عوض شده

دیدگاه شما