یکشنبه 22 شهریور 1394 - 3:10

ششمین نشست هم اندیشی کانون فرهیختگان استان کهگیلویه و بویراحمد +تصاویر

آیت‌الله ملک حسینی: خوشحالیم که در این استان اتاق فکرها منتج به اندیشکده شود.

به گزارش بویر نیوز، ششمین نشست هم اندیشی کانون فرهیختگان استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور آیت‌الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان و عضو مجلس خبرگان رهبری، سیدموسی خادمی استاندار، محمود رضا رحیمی رییس دانشگاه یاسوج، سردار شهابی فر وجمعی از فرهیختگان و دانشجویان سراسر کشور به میزبانی دانشگاه یاسوج برگزار شد.

نکته قابل تامل این همایش عدم حضور دکتر پورمحمدی معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با توجه به اعلام قبلی بود.

سید فرزاد نجات نیا دبیر کانون فرهیختگان استان با اشاره به چگونگی شکل گیری کانون، کارکردها، اهداف و تبیین کارگروههای مختلف که در ادارات ارشاد اسلامی، اقتصاد و دارایی، دادگستری، دانشگاه علوم پزشکی استان، بنیاد ملی نخبگان…شکل گرفته بود پرداخت و از همکاری خوب مدیران استانی با تیم های دانشجویی و کارشناسان مدعو تشکر کرد.

دبیر کانون فرهیختگان استان نیز سردار شهابی فر را از ایثارگران هشت سال دفاع مقدس که هم اکنون در کنار قاسم سلیمانی به عنوان یکی از فرماندهان سپاه قدس در عرصه های بین الملل و منطقه در موقعیت اقدام را نماد ایثار در استان دانست.

وی نیز افزود، یقینا جوانان استان در دهه چهارم انقلاب اسلامی، در مرکز با شتاب بیشتری نسبت به گذشته نقش آفرینی خواهند کرد البته این نیاز به فرهنگ سازی در ایجاد همگرایی دارد.

البته خارج از بحث محتوایی و خروجی عالی کارگروههای مختلف اما این نشست با نشست های قبلی تفاوت هایی داشت.

شایان ذکر است در هر دوره برگزاری این سلسله نشست ها یکسری نواقص وجود داشت که به مرور زمان و با گذشت هر دوره پربارتر و شلوغتر از دوره قبل برگزار میشد. ششمین نشست که به پیشنهاد استاندار و استقبال رییس دانشگاه یاسوج جهت میزبانی برای اولین بار در یاسوج برگزار شد انتظار میرفت که با جمعیت بیشتری و برنامه ریزی دقیقتری برگزار شود ولی این امر تاحدودی محقق نشد.

نماینده ولی فقیه و استاندار از دو دیدگاه به موضوع پرداختند، آیت‌الله ملک حسینی با توجه به زمان کمی که جهت سخنرانی باقی مانده بود با چند نکته کوتاه پایان بخش مجلس بودند و بیان داشتند که خوشحالیم که در این استان اتاق فکرها کمی بزرگتر شده و اکنون تبدیل به اندیشکده شده است و با تحسین همچین حرکت هایی بیان داشتند که چنین تجمع هایی یعنی تبدیل انسان به انسان ها و که در آن انسان‌ها به دنبال پیوند زدن فکر و عقل دیگران به فکر و عقل خود هستند و مجموعه‌ای از اندیشه‌های متراکم را بسازند. جای بسی خوشحالی است که اتاق‌های فکر بدون توجه به سیاسی‌کاری و سیاست‌بازی به فکر توسعه استان است، افزود: متأسفانه سیاسی‌کاری بر فضای استان غالب شده که لازم است نخبگان و اندیشمندان بدون ورود به این گونه موضوعات تنها در فکر توسعه کهگیلویه و بویراحمد باشند .

وی بیان کرد: اگر پشتوانه عمل‌ها به فکر و اندیشه وابسته نباشد عمل‌ها به سرانجامی نخواهند رسید.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با قدردانی از کسانی که به صورت دغدغه‌مند مشکلات استان را پی‌گیری می‌کنند، تصریح کرد: از نخبگان انتظار می‌رود که برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد به دنبال راه‌حل‌ باشند.

از طرف دیگر استاندار با انتقاد تلویحی از برخی نشست‌ها در استان کهگیلویه گفت، بجای اینکه نخبگان استان وظایف دستگاههای اجرایی را به ما یادآوری کنند باید روی این موضوع کار شود که محیط استان چه ایرادی وجود دارد که افراد به راحتی نمیتوانند کار کنند.

وی نیز افزود عیب کار ما نخبگان این است که می‌خواهیم برای استان نسخه‌ای بپیچیم که اطلاعات آن را از روی دست مدیران و مسئولان گرفته‌ایم.

وی در ادامه با انتقاد از برخی اظهارات دیگر در این نشست که از کهگیلویه و بویراحمد به عنوان دومین استان از لحاظ استعداد یاد شده بود، اظهار کرد: ما هم به توانایی فرزندان خود در استان ایمان داریم اما باید به جای ارائه این آمار بررسی شود که چرا استان در زمینه کنکور و قبولی‌ها در کشور رتبه آخر را دارد.

درپایان همایش از سردار شهابی فر به عنوان نماد ایثار و خانم مهین بناوند رتبه 8 کنکور سراسری و تنی چند از اساتید نخبه دانشگاه تجلیل به عمل آمد.

IMG_7020 IMG_7043 IMG_7045 IMG_7048 IMG_7050 IMG_7051 IMG_7055 IMG_7059 IMG_7068_5936 IMG_7073 IMG_7080 IMG_7085 IMG_7086  IMG_7092 IMG_7094 IMG_7099IMG-20150913-WA0002IMG-20150913-WA0006IMG-20150913-WA0009DSC09448DSC09499DSC_0090

.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=161993
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. فرهیخته گفت:

    مطمئنید که عوض شهابی فر و محمود ارشدی هم فرهیخته هستند!؟

  2. ناشناس گفت:

    درود بر شردار شهابی فر واقعا باعث افتخاره 

    • ناشناس گفت:

      جدا که مهندس نجات نیا و دوستانشون بدون هیچ چشم داشتی دارن زحمت می کشن. امیدوارم باقیات صالحاتی برای این برادران عزیز باشه.

  3. هم استانی1 گفت:

    خدا کنه که کاری برای استان بکنید

  4. ناشناس گفت:

    چرا پورمحمدی نیامد

  5. ناشناس گفت:

    این همایشو ما خبر دار نشدیم

  6. ناشناس گفت:

    چرا از رتبه یک که گچسارانی بود و همینطور رتبه 6 تجلیل نشد . 

    • دبیر همایش(نجات نیا) گفت:

      باسلام وتحیات” بنابراین داشتیم در همه نشستها ودر حد بضاعت یکی از مقامات کشوری تاثیر گزار رادر جمع دانشجویان و فرهیختگان دعوت کنیم که در جمع بندی بادوستان جهت نشست 6 دکتر سید حمید پور محمدی معاون اسبق وزیر اقتصاد وقایم مقام سابق بانک مرکزی، که هم کنون معاون امور تولیدی سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور هست رادعوت کنیم، پرواز واسکان نیز هماهنگ شد اما یک روز قبل از همایش، بایکی از مقامات اجرایی تصمیم گیر استان تماس داشتند که باتوجه به اینکه در گیر برنامه 6 توسعه هستند امسال یکبار میتوانند استان بیایند لذا قرار شد استاندار محترم بسترهای حضور ایشان را بهترفراهم کنندو ایشان در فرصت آینده با یک تیم از مدیران بانک ها وتعدادی سرمایه گذار به استان بیایند لذا بامشورت با آیت الله ملک حسینی به وقت دیگری موکول شد.ضمنا گلایه لازم را مبنی بر اینکه یک جمع دانشجویی از مقامات بدو ن ملاحظه های دیگر دعوت کرده اند به آقایان انتقال
      دادیم (دلایل موکول نمودن بوقت دیگر قانع کننده بود) لذا قرار شد در جمعی محدودتر در چند نوبت با دوستان کانون فرهیختگان باایشان در تهران جلساتی داشته باشیم. نکته*ایشان چهارمحالی ست وارتباط خوب و تنگاتنگی با هم استانی هادارند

  7. مطلع گفت:

    در جلسه دیگری از رتبه 1 و 6 تجلیل شده بود لذا از سرکار خانم بناوند بنا به نظر رییس دانشگاه یاسوج تجلیل شد

  8. lمانی گفت:

    عملکرد این نخبگان برای استان چی بوده؟؟؟؟؟

  9. مطلع و دایم الحضور گفت:

    یکی از مهمترین اصول هر حرکت و جنبشی استمرار ه که در این نشستهای سلسله ای هماندیشی
    هست دوم: ایجاد همگرایی بین هم استانی هاست خصوصا قشر جوان که این نشستها میتواند زمینه ساز باشد سوم: حضور مدیران وتصمیم سازان در جمعهای دانشجویی میتواند بستری برای تبادل نظر و بررسی تنگناها ونهایتا تبدیل به برنامه شودو……

  10. دایم الحضور گفت:

    جلسات صرف ایجاد همگرایی و حضور بی پرده مسئولین با دانشجویان مفیده——–در جریان موانع ومشکلات استان قرار بگیریم —البته کارگروهها پخته تر بشه اتفاق بهتری می افته —به قول سید شرف الدین خوشحالم که اتق فکر کارگروه شد و کارگروه شد اندیشکده ……. کارهای گروهی وجمعی دیربازده هست اما ارزشمند ومفید- ….. نهضت ادامه دارد

دیدگاه شما