شنبه 21 شهریور 1394 - 12:04

چه کسانی از اعلام کاندیداتوری هدایت خواه ترس دارند؟

بهرحال با انتخاب مجدد هدایت خواه از سوی جریان اصولگرایی در شهرستان بویراحمد، چند نکته به افکار عمومی القا می شود:

گروه سیاسی – لحظه ای که نتایج انتخابات دوره نهم مجلس اعلام شد و اصولگرایان سنتی استان کهگیلویه وبویراحمد سبد کاندیداهای مورد نظر خود را دست کم در دو حوزه انتخابیه خالی دیدند، برآن شدند تا در ادامه جبران نمایند.

به گزارش «بویر نیوز»، در ابتدای برنامه ی اصولگرایان سنتی برای تصاحب مجدد صندلی سبز از همان ابتدا انتقاد از نمایندگان فعلی و حتی رقبای احتمالی بصورت های مختلف طرح شد چرا که نمایندگان متبوعشان با رایی که گرفته بودند جایی برای دفاع نداشتند.

کمی بعد تر و پس از تحولات سیاسی که بواسطه انتخابات ریاست جمهوری رخ داد، برنامه ها و اقدامات این طیف سیاسی پر رنگ تر و منظم تر شد و اولین و مهمترین اولویت کاری خود را بر“جستجوی گزینه مناسب برای انتخابات مجلس” گذاشتند.

پس از گذشت یکسال و نیم از جستجوی اصولگرایان سنتی برای گزینه مناسب در شهرستان بویراحمد و دنا حدود سه ماه پیش جلسه ای با دعوت کلیه اعضا و خصوصا نامزدهایی احتمالی این جریان در شهرستان بویراحمد ترتیب داده شد، اما بسیاری از این افراد در جلسه حاضر نشده و سرانجام خلیفه خلقی پور از میان هشت نامزد نهایی معرفی شد.

همان ابتدا و با توجه به عدم حضور برخی از چهره های شاخص در این جلسه احساس می شد روند کار به گونه ای است که راه برای ورود هر شخصی بجز هدایت خواه بسته باشد که سرانجام با ورود شورای حکمیت متشکل از “حجت‌الاسلام صفدر پناهی، حجت‌الاسلام محمد خاضع و حجت‌الاسلام شجاعیان” حکم ورود هدایت صادر شد.

هر چند هدایت خواه پیش از اعلام رای شورای حکمیت ابراز کرده بود شغل نمایندگی مجلس را دوست ندارد اما تاکید هم کرده بود باید به نظر شورای حکمیت احترام بگذاریم و آن را بپذیریم.

سرانجام با مشخص شدن رای شورای حکمیت که همان هدایت خواه بود هر چند وی اعلام داشت نظری ندارد اما دیگران نظراتی مخالف با این موضوع داشتند و آن را بازگشت به نقطه اول دانستند.

از این رو و با توجه به مخالفت برخی گزینه ها، هدایت خواه اعلام ورود خود را به تعویق انداخت تا به اصلاح پس از آب از آسیاب  افتادن و در فضایی آرامتر اعلام کاندیداتوری نماید.

بهرحال با انتخاب مجدد هدایت خواه از سوی جریان اصولگرایی در شهرستان بویراحمد، چند نکته به افکار عمومی القا می شود:

۱ – جریان اصولگرایی در شهرستان های بویراحمد و دنا خود را دارای وزن و جایگاه نمی داند که بتواند به واسطه آن فردی را به مجلس بفرستد و به همین دلیل دست به دامان نام هدایت خواه شده است.

۲ – این طیف در سال های متمادی نتوانسته است کسی را برای مجلس پیدا کند و نتایج تحقیق های آنان بی ثمر بوده که بازهم می خواهند از کاندیدای شکست خورده خود استفاده نمایند و باید علت و عامل آن را یا “فقدان نخبگان در این جریان” قلمداد کرد و یا “انحصارگرایی و قدرت طلبی و عدم اجازه پیشرفت به سایر افراد” دانست.

۳ – اتفاقات اخیر و روال طی شده از پس از انتخابات گذشته تاکنون مهندسی شده بوده و تاکید هدایت خواه بر عدم تمایل بر حضور در صحنه بخاطر بازار گرمی سیاسی است و این مهندسی سیاسی از گذشته تاکنون در این جریان وجود داشته که باعث انشقاق و ریزش شده است و نتیجه آن جدا شدن برخی از چهره ها از این جریان و تکروی بوده است هر چند شاهدیم برخی افراد حضور خود را در انتخابات اعلام کرده اند و هرگز هم حاضر به کناره گیری نیستند.

نگاهی به برخی موضع گیری های افراد و رسانه ها مبنی بر حمایت هدایت خواه و عدم تمایل ایشان برای حضور در صحنه نیز موید این ۳ نکته است چرا که جریان اصولگرایی بیم از آن دارد که با اعلام نام وی چند دستگی ها بیشتر شود کما اینکه تاکنون هم انتقادهایی صورت گرفته است.

در رواقع دلواپسان طرح نام هدایت خواه به عنوان کاندیدای نهایی اتفاقا نه مخالف حضور ایشان، بلکه بسیار هم مشتاقند اما برآنند تا در راستای برنامه های گذشته خود همه قدرت و جریان را معطوف به وی کنند و در واقع با تمام توان به صحنه بیایند غافل از اینکه چند اشتباه محاسباتی کوچک این سناریو را نخ نما کرد هرچند تا اجرای نهایی آن چند قدم بیشتر نمانده است.

از طرفی موافقان و مخالفان حضور هدایت خواه هر دو یک تحلیل مشترک با برداشت متفاوتی دارند بدین مضمون که اگر هدایت خواه که نتوانسته بود در دولت متبوعش و با حمایت های پشت پرده مدیران دست نشانده و جریان وابسته اش و درمیدان انتخاباتی خالی از جریان رقیب یعنی اصلاح طلبان و حتی طرح یک شبه اصلاح طلب برای شکستن آرای رقیب بازهم شکست خورد، اگر این دوره هم نتواند نظر مردمی را جلب کند ضربه ای مهلک بر پیکره ی جریان وارد می کند و بر همین اساس طرفداران حضورش هم می خواهند تمام تلاش خود را برای عدم طرح نام هدایت خواه تا لحظات آخر انجام دهند که بواسطه موج سازی روزهای آخر به پیروزی برسند چرا که می دانند در صورت شکست وی دیگر هیچوقت روی مجلس را نخواهد دید و مخالفان ورود وی به انتخابات هم بر این تصورند که اگر هدایت خواه بازهم شکست بخورد شاید بازگشت مردم به سوی اصولگرایان به عمر برخی بزرگان این جریان قد ندهد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=161914
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    هیچ کس نمی ترسد بجز هدایتخواه

  2. ناشناس گفت:

    نه اینکه جریان اصلاح طلبی سرشار از نخبه است!!!!! و بعد از سید باقر فوج فوج نیروی نخبه معرفی کردند!!!!. عزیزم بجز سید باقر هیچکس وجه هدایت خواه را ندارد. جالب اینکه امدن هدایت خواه این همه ترس و اشفتگی را به رقیبان وارد کرده. مطمئن باشید مردم هدایت خواه را میخوان

  3. بي طرف گفت:

    بوير يك طرفه عمل نكن من هر روز مطالب سايتتون را مطالعه مي كنم ولي هرچه فكر ميكنم سمت سو ي بوير به طرف جريانات اصلاح طلب است

  4. بویراحمدی اصیل گفت:

    منجی بویراحمد بیا و بویراحمد را از تحقیر نجات بده

  5. هوشکله باغی گفت:

    شیر اومه کِل کِل کِل

    • علی گفت:

      بنده درجلسه بودم ومعتقدم این مقاله کاملا بی انصافی ومغرضانه نوشته شده است همه می دانند آقای هدایتخواه تشنه پست ومجلس نبوده ونیست به وجدانتان برگردید نه به احساستان. پستهایی پیشنهادشد نپذیرفت همیشه هم می گفته که نیستم وبا اصرار درصحنه حاضر شده است الان هم سفت وسخت روی موضعش ایستاده است فقط اطرافیان به خاطر وحدت اصولگرایان دربویراحمد ودنا خواهان حضورایشان درصحنه هستند خواهش می کنم درنوشته هاتان خدا را در نظر بگیرید.

      • حسین گفت:

        نه اینکه شما در زمان قدرتتان خدا را در نظر گرفتید.در جذب نیرو و بقیه کارها ….. بهتر است این برادر بزرگوار در این صحنه حضور پیدا نکند خروجی تصمیم سه نفره محکوم بشکست است چرا که رای نخواهدآورد.این زمان، زمان مناسبی جهت حضور ایشان وافرادمشابه نیست. فردمعتدل وهمراه دولت اعتدال،خدوم وپیگیر ومردم دار لازم است.

      • ظفر گفت:

        همه می دانند آقای هدایتخواه تشنه پست ومجلس نبوده ونیست به وجدانتان برگردید نه به احساستان.
        خخخخخخخخخخخخ عجب جکی گفتی

  6. واقع بین گفت:

    من تعجب میکنم با این تحلیلهای آبکی برخی دوستان. آخه عزیز من کدام یک از تمامی افرادی که نام می برید به اندازه یکسال اخیر حاج زارع برای این مردم محروم مانده کار کرده اند. مردم دیگر نامها برایشان مهم نیست بلکه به دنبال خادم خوب هستند و کی بهتر از حاج زارع.

  7. لوداب گفت:

    نمی امدخیلی بهتربود..

  8. یاسوج گفت:

    ایر یو شیره  د  شیر چنه  خخخ

  9. ابراهیم گفت:

    خوش امدی به امید 100د ر انتخابات

  10. غیرت گفت:

    هدایت شیره مه فلانیه..

  11. ناشناس گفت:

    بسیار جالب و بحق ادای دین نمودی .اینها  به اون نه تاریخی که در مقابل رقیب نه چندان قدرتمند قانع نیستن میخوان در مقابل جریان مرههدمی سید باقر و همراهانش قد علم کنند!!!???برانداز میدان بینداز گوی

  12. فرخ گفت:

    مگرهدایتخواه کیه که کسی ازش بترسه بزرگش نکنید

    • بانو گفت:

      تنها کسی که با داشتن سابقه ی نمایندگی  ودسترسی به همه امکانات هیچ گاه خود را

      • خواهر گفت:

        اوکسی ست که هیچگاه خود رااز جوانان ومسجد واهدلف فرهنگی به بهانه ریاست و کاندیداتوری دور نکرده ودر دوران نمایندگی زبان گویای استان بوده  وهیچ گاه نخواسته به جای انجام وظایف نمایندگی برای ظواهر فقط در فاتحه خوانی ها حضور پیدا کند  چه نماینده شو د چه نشود شایسته احترام است کاش ما لیاقت شناخت وجود ایشان را داشتیم زنده باد دکتر

  13. محمد گفت:

    بعد از سید باقر فقط هدایت خواه عرضه ی نمایندگی بویر احمد را دارد بقیه  عددی نیستند  انشا ء الله مردم فهیم بویر احمد عاقلانه وخارج از تعصب تصمییم می گیرند به کسی که عزتشان را حفظ کند رای خواهند داد

  14. احمد گفت:

    واقعا اسم اوردن از هدایتخواه ترس داره.کسانی که این مدت از هدایتخواه بد میگن نشان دهنده نقطه ضعفشونه.چون میدونن اگه وارد صحنه انتخابات بشه پیروزیه او قطعیه.

  15. ناشناس گفت:

    برین بدون دکتر هدایت خواه ابرو جمع کنین.

  16. بنیامین گفت:

    ترس؟؟؟
    از این؟؟؟
    خخخخخخخخخخخ

  17. سید گفت:

    خدا نگهدار آقای هدایتخواه باشن,دوستان باید قدرشو بدونیم,انسان بزرگی هستن,هیچ وقت دنبال پست و مقام نبودن و نیستن,براش آرزوی موفقیت داریم.

  18. کاظم گفت:

    بند تو را قبول ندارم چون در هر دوجریان همیشه چهره ها ثابت هستند مگر از سید باقر قوی تر هم در جریان اصلاحات نیست که هی می گویید سید باقر .تا در این مملکت فرصت ابراز وجود برای اشخاص محدود است نخبگان وافراد پرتوانی که هیچکس را در این مملکت ندارند باید در کنج خانه ها بنشینند . مثل پستهای وزارت که از روز اول انقلاب تا حالا فقط دست عده ا ی خاص از هر دوجناح است. نویسنده مگر وزیرهای فعلی همان تکراریهای قبلی نیست .برادر مشکل مملکت انحصار طلبی است که این صفت در هر دوجریان است

  19. ناشناس گفت:

    انشالا میاد وبه خواست خدا برنده انتخابات هست

دیدگاه شما