یکشنبه 15 شهریور 1394 - 0:01

تقدیر روستائیان از آبفای روستایی/خشکی منابع تامین آب ۵ روستا بر اثر خشکسالی های اخیر

ضمن تقدیر از عملکرد آبفای روستایی شهرستان لنده گفت‌: آبفای روستایی با اقدام خاص خود در راستای تعویض و اصلاح شبکه در روستای ایدنک بزرگترین خدمت را به مردم این روستا کرده است.

به گزارش بویرنیوز، تاکنون دولت‌های مختلفی با نگاه‌های سیاسی و فکری متفاوت بر روی کار آمدند؛ اما اگر کارنامه هر یک از این دولت‌ها را ورق بزنیم شاهد خدمات ارزشمندی در حد توان و ظرفیت و پتانسیل خود هستیم.

دولت تدبیر و امید و از این قاعده مستثنی نبوده و خدمات ارزشمندی را به مردم ارائه کرده هرچند هنوز مشکلات عدیده‌ای بر جامعه ما حکمفرما است، اما بنا به فرمایش مقام معظم رهبری نباید خدمات ارزشمند مسئولان در سطوح مختلف نادیده گرفته شود.

با وجود منابع کم اقدامات خوبی در حوزه آب رسانی روستائی شده

یکی از حوزه‌هایی که در شهرستان لنده در طی چند سال اخیر خصوصاً سال 94 شاهد پویایی و تحرک آن بوده‌ایم حوزه آب‌رسانی به روستاهای شهرستان لنده بوده که خدمات ارزشمندی در این زمینه انجام شده است. هر چند که اعتبارات این حوزه در طول سالیان گذشته به دلیل نمایندگی بودن ناچیز و جوابگوی نیاز شهرستان نبوده اما با پیگیری مسئولان شهرستان و استان اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است.

در این زمینه در سال 93 فاز دوم مجتمع آبرسانی به روستاهای موگرمون با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد با حضور مسئولان کلنگ‌زنی شده که تاکنون مراحل تکمیلی آن یعنی شبکه‌گذاری و اصلاح شبکه فرسوده روستایی در حال انجام است.

81490868-6248705

بیش از 7 روستا در 6 ماهه اول 94 از آب آشامیدنی برخوردار شدند

بیش از هفت روستای شهرستان لنده در سال 94 به همت آبفای روستایی شهرستان از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند یعنی اصلاح شبکه فرسوده و تعویض آن با جدیت در این روستاها پیگیری شده است. روستاهای ایدنک، تراب، آبرزگه، سرآسیاب، بنه بلوط، کهناب و شهرک بهاران از جمله روستاهای هدف در این طرح آبرسانی بودند.

مردم و اهالی روستاهای شهرستان لنده در روزهای اخیر به دلیل اقدامات جهادی آبفای روستایی از مسئولان این اداره در شهرستان تقدیر کردند.

تقدیر مردم و مسئولان از آب و فاضلاب روستائی

خرمیان دهیار روستای ایدنک ضمن تقدیر از عملکرد آبفای روستایی شهرستان لنده گفت‌: آبفای روستایی با اقدام خاص خود در راستای تعویض و اصلاح شبکه در روستای ایدنک بزرگترین خدمت را به مردم این روستا کرده است.

وی افزود: پیشرفت و سرعت کار بالای این اداره قابل تقدیر است؛ در روزهایی که پمپاژ آب به دلیل سوختن یکی از پمپ‌ها به درستی انجام نمی‌شد این اداره با درایت و مدیریت خوب خود توانست به وسیله تانکر به مردم روستا آبرسانی کند تا مردم احساس ناراحتی و کمبود نداشته باشند.

خرمیان یادآور شد: حضور به موقع مسئولان شهرستان خصوصاً آبفای روستایی جهت بررسی مشکل و حل آن در کمتر از سه روز قابل تقدیر است و هم‌اکنون مردم روستاهای شهرستان مشکل خاصی در این حوزه ندارند.

1418100187741_29590

وی افزود: کار اصلاح شبکه تاکنون بیش از 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که امیدواریم با تلاش مسئولان خدوم نظام جمهوری اسلامی هر چه سریع‌تر این مهم نیز به بهره‌برداری برسد تا دیگر شاهد مشکل در این حوزه نباشیم.

خشکی 5 منبع تامین آب بر اثر خشکسالی

بر پایه گزارش ها، مشکلات بی‌آبی روستاهای شهرستان را ناشی از خشکسالی در سال‌های اخیر دانست و اظهار داشت: چشمه‌ها و قنات تامین آب بسیاری از روستاها خشک شده است.

در همین رابطه رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه تصریح کرد: به خاطر فرسودگی اتصالات تعمیر و اصلاح خطوط انتقال نیاز به زمان دارد و همین امر باعث کند شدن روند آبرسانی شده است.

وی با بیان این‌که آب و فاضلاب شهری مسئولیت تامین و آب و فاضلاب روستایی توزیع آب روستاها را بر عهده دارد این مدیریت دوگانه را از دیگر مشکلات آبرسانی به روستاها عنوان کرد.

آب رسانی سیار به روستاها به صورت مداوم ادامه دارد

جفتا از خشک شدن سه حلقه چاه تامین آب در روستاهای دشت مازه‌، راک، بی‌بی زلیخایی و بردکشکی خبر داد و افزود: خشکیدگی چاه تامین آب روستای سر چارمه توزیع آب در این روستا را به صورت یک ساعت در شبانه‌روز کرده است.

این مسئول افزود: آب دیگر روستاها از طریق تانکر سیار و به صورت هفتگی تامین می‌شود.

IMG10025858

به گفته جفتا پنج دستگاه تانکر سیار تا زمان شروع بارندگی کار آبرسانی به روستاهای فاقد آب در شهرستان‌های کهگیلویه و لنده را انجام می‌دهد.

رئیس آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه با اشاره به افزایش انشعابات غیر‌مجاز آب روستایی با بیان این‌که ضمن هدر روی آب باعث مصرف ناصحیح این نعمت الهی شده است گفت: متاسفانه روند رسیدگی به تخلفات آب در مراجع قضایی به کندی انجام می‌شود.

آب روستاها مشکل بهداشتی ندارد

جفتا درباره مشکل آب روستای دژگوه خاطرنشان کرد: بر اساس آزمایش‌های میکروبی صورت گرفته از آب حوضچه هیچ گونه مشکلی از لحاظ آلودگی مشاهده نشده است.

وی با بیان این‌که سرپوشیده شدن این حوضچه باید بر مینای استفاده شربی باشد افزود: در صورتی‌که ساکنان روستا متعهد شوند از آب برای مصارف کشاورزی استفاده نکنند با اختصاص اعتبار لازم نسبت به سرپوشیده کردن اقدام خواهد شد./فارس

گرداوری: بویرنیوز

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=161234
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. علی نصیری گفت:

    خسته نباشید مردم کبگیان هم از شما رضایت دارن ممنون بخاطر زحماتتون

دیدگاه شما