پنجشنبه 12 شهریور 1394 - 21:09

سخنان صریح دکتر چمن در روز پزشک در جمع پزشکان (+تصاویر)

در همین بیمارستان های استان با وجود همه کمبودها و کسری ها، پرسنل به مردم خدمات ارزنده ای ارائه می دهند که از رسانه می خواهیم که زحمات این عزیزان را ببینید.

مراسم گرامیداشت روز پزشک در یاسوج در شرایطی برگزار شد که دکتر چمن این بار صراحتا مسائل و مشکلات پیش روی حوزه سلامت را تشریح نمود و تاکید کرد اینگونه نیست که عده ای فکر می کنند با آغاز طرح تحول بودجه به سمت حوزه سلامت سرازیر شده است، بلکه ما در بخش بودجه جاری با کسری جدی مواجه هستیم.

به گزارش بویرنیوز؛ مراسم روز پزشک ساعت ۹ شب گذشته(سه شنبه) در سالن ستاره شهر یاسوج و باحضور جمعی از مسئولان استانی از جمله استاندار و همچنین مدیران کل استانی و حضور پررنگ پزشکان، دندانپزشکان و داروسازان برگزار شد.

بخش مهم این برنامه صحبت های شفاف دکتر چمن، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بود که واقعیت هایی از حوزه تحت مدیریت خود را ارائه نمود و ضمن تقدیر از اطلاع رسانی رسانه ها و نقدهای صورت گرفته در این مدت تاکید نمود: حوزه بهداشت و درمان استان کهگیلویه و بویراحمد در سرآغاز فصل رو به توسعه قرار دارد و همه تلاش خود را می کنیم تا این مدار توسعه همچنان حفظ شود.

تقدیر از همراهی رسانه ها/ نقد رسانه ها خیرخواهانه است

دکتر رضا چمن؛ همراهی و همیاری خبرنگاران و رسانه ها را در تحقق اهداف حوزه سلامت ستودنی عنوان نمود و ضمن تاکید مجدد بر رشد و توسعه حوزه سلامت در این سال ها اظهار نمود: بارها از ما گلایه کردند که چرا عملکرد و خدمات ارائه شده در حوزه سلامت را به مردم اطلاع رسانی نمی کنید؛ این انتقاد بر حوزه ما وارد است و منبعد سعی می کنیم موفقیت ها را بیشتر از گذشته به اطلاع مردم دوست داشتنی استان برسانیم.

وی مجددا نقد رسانه های مجازی و مکتوب و همچنین صدا و سیمای استان را به جا و خیرخواهانه عنوان نمود و تاکید کرد: از همه این عزیزان تشکر می کتم؛ چرا که بیان مشکلات و حتی بزرگ نمایی آنها منجر می شود تا دانشگاه علوم پزشکی استان، دفاع جانانه تری از حوزه سلامت داشته باشند.

دلسوز تر از ما به حال سلامت مردم در کهگیلویه و بویراحمد پیدا نمی کنید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با عنوان اینکه بخشی از مشکلات نظام سلامت در کهگیلویه و بویراحمد را قبول داریم و شاهد هستید که با همه کمبودها و مشکلات اعتباری درصدد رفع آنها می باشیم، اظهار نمود: مردم عزیز استان یقین داشته باشند؛ دلسوز تر از ما به حال سلامت مردم در کهگیلویه و بویراحمد پیدا نخواهید کرد.

پزشک14_21712

دکتر چمن با بیان اینکه برخی مشکلات زمان بر بوده و نیازمند قدری سعه صدر و صبوری است تا مرتفع شوند، ادامه داد: «اما اگر دردها و مشکلاتی نیز وجود دارد که گاها به چشم می آید، نه از سر این است که خدای ناکرده غفلتی وجود دارد، بلکه بالاخره گذر زمان نیاز است که این مشکلاتی که از بدو تاسیس بعضی از بیمارستان ها وجود داشته، به مرور حل شود».

نظر دکتر چمن در باره جمله سرازیر شدن بودجه به سمت بهداشت و درمان

این متخصص اپیدمیولوژی که اخیرا در همایش بین المللی مطالعات میان رشته ای در پکن  مورد تجلیل قرار گرفت، خواستار آن شد که به وضعیت خدمت رسانی حوزه سلامت در کنار مشکلات موجود که با آن دست به گریبان هستند، توجه کنند و ادامه داد: این روزها مرتب می شنویم که بودجه حوزه سلامت به مدد طرح تحول نظام سلامت چند برابر شده است! در حالی که این بودجه طرح موفق و بزرگ دولت یازدهم در سرفصل های کاملا مشخصی از جمله هتلینگ بیمارستان ها، کاهش پرداخت از جیب مردم و بهبود نظام پرداخت پرشکان و پبراپرشکان بیمارستان ها هزینه می شود و نمی توان این سرفصل ها را در حوزه های دیگری هزینه کرد.

پزشک8_21706

بستری ۱۰۰ هزار بیمار از زمان آغاز طرح تحول/ ویزیت ۷۰۰هزار نفر در کلینیک های دولتی

وی حاصل هزینه درست این مبالغ را کاهش پرداخت از جیب مردم و رساندن آن به کمتر از ۶درصد عنوان نمود و تاکید کرد: تاکنون و از زمان اجرای طرح تحول بالغ بر ۱۰۰هزار نفر در بیمارستان های استان بستری شده و همچنین ویزیت بیش از ۷۰۰هزار نفر در کلینیک های دولتی استان صورت گرفت که در یاسوج به تنهایی روزانه ویزیت ۲۵۰۰ بیمار انجام می شود مع این نشان دهنده حجم بالای فعالیت و خدمات روزانه زحمت کشان حوزه سلامت را بیشتر از گذشته نشان دمی دهد که باید آن را باور داشته قدردانی نمائیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اضافه کرد: در همین بیمارستان های استان با وجود همه کمبودها و کسری ها، پرسنل به مردم خدمات ارزنده ای ارائه می دهند که از رسانه می خواهیم که زحمات این عزیزان را ببینید.

کسری ۲۰ میلیارد ریالی ماهانه حقوق کارکنان دانشگاه

وی سپس تاکید نمود: اما استاندار محترم نیز اینجا تشریف دارند و من ضمن تشکر از حمایت های همیشگی وی از حوزه سلامت مجددا اعلام می کنم که دربخش جاری وضعیت ما نسبت به سال های گذشته اصلا خوب نیست و هر ماه نزدیک به ۲۰میلیارد ریال برای پرداخت حقوق کارکنان دانشگاه کمبود داریم.

دکتر چمن با عنوان اینکه علی رغم همه این کمبود و کسری ها همکاران ما نهایت تلاش خود را برای خدمت رسانی می کنند، اظهار داشت: باور داشته باشم که کار سختی است وقتی در بیمارستانی که ۹۵ تخت برای آن پیش بینی شده است، هم اکنون به ۲۵۰ تخت سرویس بدهند و ان هم با این کمبود شدید فضای فیزیکی که نتیجه آن می تواند امکان خطا، مشکل، آسیب و افت کیفیت باشد.

وی تقویت بخش خصوصی را از انتظارات جدی خود از حوزه درمان دانشگاه عنوان نمود و ادامه داد: بنابراین یکی از راه های برون رفت از این مشکل ورود بخش خصوصی به این عرصه است تا شرایط رقابت در ارائه خدمت نیز مهیا شود.

پزشک9_21707

در شاخص ها از متوسط کشوری عقب نیستیم

دکتر چمن با تاکید بر اینکه در بحث شاخص های بهداشت و درمان و سلامت استان از متوسط کشوری عقب نیستیم و اتفاقا در تعدادی از شاخص ها وضعیت مطلو ب تری داریم، به مشکلی که در حوزه سلامت  کمتر دیده می شود، اشاره نمود و تصریح کرد: باید بگویم که مشکلی اصلی ما در دانشگاه فاصله فصل آموزش دانشگاه از متوسط کشوری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: در شاخص هایی که معیارهای آموزشی یک دانشگاه است از کشور فاصله داریم؛ بنابراین تلاش خود را معطوف به اخذ مجوز در دو رشته تخصصی جراحی و زنان و زابمان گذاشته و موفق به دریافت این مجوزها شدیم تا بتوانیم کمکی به توسعه دانشگاه نموده و در بین دانشگاه علوم پزشکی کشو،ر حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی نقش آموزش در ارتقاء کیفیت خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی را مهم دانست و گفت: دانشگاهی که بیش از ۲۰سال دانشجوی پزشکی تربیت می کند، بایستی حداقل در چهار رشته تخصصی اطفال، داخلی، جراحی عمومی و زنان و زایمان هم بتواند متخصص تربیت کن؛ بنابراین اگر نقصی وجود دارد باید برطرف شود.

دکتر چمن، سپس عنوان نمود که این دانشگاه در نسبت عضو هیئت علمی به دانشجو از متوسط کشوری عقب تر هست و اظهار نمود: متوسط عضو هیئت علمی به دانشجو، در استان یک به ۱۵ است، درحالی که متوسط کشوری یک به ۱۳ است.

پزشک5_21703

وی تصریح کرد: بنابراین در بحث آموزش و توسعه نسبت استادیار، دانشیار و استاد تمام به هیئت علمی، نیازمند توسعه بیشتری است و برنامه های نفصلی هم در حال اجرا داریم.

وی یادآور شد: همچنین درصدد هستیم تا فضاهای فیزیکی آموزشی را گسترش دهیم، که در این زمینه تلاش ما جدی است و جدای از برنامه تحول نظام سلامت باید دنبال تحول در استان می باشیم.

فقدان بخش خصوصی فعال در حوزه سلامت استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار داشت: یکی از خلاء هایی که در استان ما وجود دارد فقدان بخش خصوصی کارآمد و توسعه یافته و همچنین عدم سرمایه گذاری در بخش خصوصی در بحش بهداشت و درمان استان است.

پزشک6_21704

تقدیر از همراهی آیت اله ملک حسینی؛ نمایندگان و استاندار استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به رای زنی های صورت گرفته در زمینه خرید دستگاه های سی تی اسکن و MRI برای سه شهرستان بویراحمد، گچساران و کهگیلویه، از همراهی و همکاری حضرت آیت اله ملک حسینی، سه نماینده استان در مجلس و همچنین استاندار تقدیر نمود و یاد آور شد: با تلاش های صورت گرفته، توانستیم از محل بند ” ط” برای خرید این وسایل ۱۰ میلیارد تومان اعتبار جذب نماییم که به زودی شاهد ورود آنان به مدار خدمت به مردم عزیز استان خواهیم بود.

به گزارش وب دا؛ در پایان این برنامه از ۶۰ پزشک، دندانپزشک و داروساز نمونه تجلیل شد.

 

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=161036
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. موسوی نژاد گفت:

    درود خدا بر عزیزان نخبه ای همچون دکتر چمن که در این استان پر مشکل و پر حاشیه دارند با شجاعت و جسارت مثال زدنی به مردم خدمت می کنند و آفرین بر اندیشمندانی که از علم خودشون در عمل برای خدمت استفاده بهینه می کنند.

    • کارمند یکی از ادارات گفت:

      انجام فعالیت براساس برنامه مدون و هوشمندانه نتیجه اش همین موفقیت در دانشگاه علوم پزشکی است. قابل توجه همه ارگانها

  2. احمدی گفت:

    انصافا عملکرد علوم پزشکی استان در بخش های مختلف بهداشو درمان و آموزش چشمگیر و بایسته هست و جامعه پزشکی استان باید قدر این مدیریت عالمانه را خوب بشناسند و هماهنگ با برنامه های خوب توسعه علوم پزشکی کمی از خود گذشتگی نشان دهند تا رضایتمندی مردم از عملکردشون افزایش پیدا کنه.  مثلا اگر هر پزشکی یه روز در هفته یا یه روز در ماه ویزیتش رایگان بشه یا هر پزشکی روزی پنج بیمار فقیر را رایگان ویزیت کنه یا یه بیمار را رایگان عمل کنه.

  3. احمد اورژانسی گفت:

    درود بر دکتر چمن و کلیه دست اندرکاران دانشگاه علوم پزشکی استان که با اینکه کسری بودجه دارند ولی هیچگاه در خصوص تجلیل از کارکنان و پرستاران و ماماها و کادرهای درمانی و پزشکان کوتاهی نکردند .

  4. دکتر س. گفت:

    دکتر چمن عزیز انتظار از شما همینه که با وجود همه تنگ نظری ها و همه کمبودها با همون تدبیر همیشگی که در شما سراغ داریم پیشرفت علوم پزشکی سرلوحه کارتون باشه و یقین داشته باشید که مردم آگاه استان چه اونهایی که در داخل استانند و چه اونهایی که بیرون از استان شاهد تلاش های شما هستند قدر خدمات شما را می دانند اینرا هم بدانید که هر چه مدیری بزرگتر باشه و بخواد قانونمدار عمل کنه خارهای بیشتری به پاش میره و تحملش باید هر روز بیشتر و بیشتر بشه.

  5. همکار گفت:

    خب به بعضی کارکنان تون حقوق های 15 میلیونی الکی برای 3 ساعت حضور الکی در روز و یه مدرک فیلیپینی یا تایلندی ندید تا کم نیارید!!!
    مورد داریم توی دانشگاه 20 میلیون حقوق میگیره ولی دکترا هم داره از خااااااارج!! ولی انگلیسی بلد نیست!!!

    • کارمندمالی گفت:

      یکی نیست بگه آخر بنده خدا فارغ التحصیلهای این مدلی در همه دانشگاهها وجود دارند حقوق دادن به پرسنل هم که بایددر نرم افزار ثبت شود و سایر مراحل اداری مالی قانونی این چه کامنتی که گذاشتی

  6. رک گفت:

    گروه کامنت گذاران ما منتظر نظرات شماییم…..

  7. حیدری گفت:

    واقعا کار کردن در استان خودمون خیلی سخته اونهم در راس بهداشت و درمان و حالا اگه کسی بخواد با علم و عدالت کار کنه مثل جناب دکتر . خدا صبر بده

  8. حق گفت:

    حالا که این همه تمجید می کنید امیدوارم قضیه مرگ دختر سه ساله بدلیل نبود پادزهر و سایر قضایا را فراموش نکرده باشید…

    • پزشک گفت:

      معاون درمان هم رسیدگی کرده و هم جواب داده. درود بر دکتر یزدانپناه و همکارانش
      مانده رسیدگی نظام پزشکی به اون شکایت که ربطی به دانشگاه نداره

  9. ناشناس گفت:

    چرا نظام پزشکی در یاسوج تعطیل شده درسته که یه تهاد صنفیه اما کی برکارشون نظارت داره وزارت کشور یا وزارت بهداشت یا نظام پزشکی کشور؟

  10. ناشناس گفت:

    مدیریت علوم پزشکی استان چهار پنج نفر مخالف بیشتر نداره که برای همه هم شناخته شده هستن. درخواستهاشونو هم  همه میدونن چی بوده.

  11. ناشناس گفت:

    آخرش معاون درمان جواب نداد که چند نفر متخصص توانبخشی برای یاسوج درخواست داده. یا چون خودش هست دیگه لازم نیست کس دیگه بیاد؟؟!

  12. فرزند دنا گفت:

    چرا هر سال روز پزشک در تالار ستاره شهر از پزشکان تقدیر میشه ولی از سایر پرسنل در مناسبتها تشکر هم نمیشه .واقعا براتون متاسفم.تبعیض تا کی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  13. همکار گفت:

    ممنون و سپاسگذار از ریاست محترم دانشکاه علوم پزشکی جناب دکتر چمن، برای زحمات بی شائبه ایشان در عرصه سلامت.

دیدگاه شما