یکشنبه 28 آبان 1391 - 10:07

وقوع 26 حادثه برای کودکان زیر 10 سال کهگیلویه و بویراحمدی

بویر نیوز –  رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تنها در هفته کودک امسال 26 حادثه رانندگی و غیر آن برای کودکان زیر 10 سال این استان اتفاق افتاده که لازم است مسئولان و والدین این خطرات را جدی بگیرند.

خبرگزاری فارس: وقوع 26 حادثه برای کودکان زیر 10 سال کهگیلویه و بویراحمدی

ضیاء رسولی در گفت‌وگو با  فارس در یاسوج اظهار کرد: ترافیک پدیده‌ای است که در حال حاضر در نقاط مختلف شهر یاسوج نظاره‌گر آن هستیم و بدون شک اثرات منفی متعدد و مخربی بر زندگی شهروندان خواهد داشت.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد سوانح رانندگی را یکی از اثرات منفی ترافیک خودرو و انسان خواند و گفت: دانش‌آموزان و کودکان زیر 10 سال از اقشاری هستند که لازم است با برنامه‌ها و تدابیر کارساز، ایمنی آن‌ها را در مقابل خطرات و سوانح رانندگی افزایش دهیم.

رسولی با بیان اینکه سوانح رانندگی مهم‌ترین عامل مرگ و میر در کودکان زیر 10 سال است، ادامه داد: با بررسی‌هایی که در این مرکز انجام شده تنها در هفته کودک امسال، هشت مورد تصادف و سانحه رانندگی و 18 مورد هم حوادث دیگر برای این کودکان اتفاق افتاد که این آمار نشان از جدی بودن این خطرات برای کودکان و دانش‌آموزان است.

این مسئول امدادی در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با توجه به اینکه تعداد دانش‌آموزانی که در سطح شهر در حال تردد هستند، بسیار زیاد بوده باید نکات ایمنی هم از سوی رانندگان و هم از سوی دانش‌آموزان رعایت شود تا شاهد کاهش این آمار باشیم.

وی با بیان اینکه رعایت نکات ایمنی و احتیاط لازم در رانندگی تنها با ارائه آموزش‌های صحیح امکان‌پذیر است، عنوان کرد: باید در این زمینه آموزش‌های لازم را به کودکان خود یاد دهیم تا آنها خود به کاهش خطرات پیرامون در خیابان و مدرسه کمک کنند.

وی اضافه کرد: دانش‌آموزان به ویژه در مقاطع دبستان با توجه به شرایط سنی در معرض خطر و آسیب بیشتری قرار دارند.

رسولی با یادآوری برخی نکات ایمنی برای دانش‌آموزان در مدرسه و خیابان، خاطرنشان کرد: به کودکان خود یاد دهیم که در هنگام عبور از خیابان، از روی محل‌های خط‌کشی شده عبور کنند و یا برای این کار از پلیس کمک بگیرند.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: آب آشامیدنی و خوراکی‌های موجود در بوفه‌های مدارس را باید به لحاظ بهداشتی کنترل کرده و به دانش‌آموزان یاد دهیم که جز در حالت اضطرار از خوردن هرگونه کنسرو اجتناب کنند.

وی همچنین نصب جعبه کمک‌های اولیه در مدارس را ضروری دانست و تاکید کرد: وجود جعبه کمک‌های اولیه از ابتدایی‌ترین مواردی است که باید برای افزایش ایمنی و سلامت کودکان در مدارس نصب شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=15992
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما