جمعه 26 آبان 1391 - 14:55

اولین وعده مدیر کل جدید صنعت و معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد

پایگاه خبری تحلیلی بویر نیوز – رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد صادرات فعلی این استان را در شش ماهه اول سال جاری افزون بر 8 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: تحقق صادرات 21 میلیون دلاری این استان تا پایان سال امکان‌پذیر و عملی است.

خبرگزاری فارس: تحقق صادرات 21 میلیون دلاری از کهگیلویه و بویراحمد امکان‌پذیر است

داریوش دیودیده اظهار داشت: در شرایط کنونی کشور را باید به گونه‌ای مدیریت کنیم که هم نیازهای ضروری مردم تامین شود و هم اینکه از مقوله مهم صادرات غافل نشویم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه باید تلاش کنیم تعهدات صادراتی این استان محقق شود، گفت: کهگیلویه و بویراحمد در سال 91 حدود 21 میلیون دلار را در حوزه صادرات پیش‌بینی و تعهد کرده که امید است نه تنها به این رقم برسیم بلکه بیشتر از ان نیز محقق شود.

وی افزود: البته در این راه باید سیاست‌های کلان کشور را نیز با هدف ضربه نخوردن اقتصاد کشور و پویایی و بالندگی آن دنبال کنیم.

دیودیده حمایت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان را از رسالت‌های اصلی سازمان تحت مدیریت خود خواند و یادآور شد: یکی از مسائل تاثیرگذار در قیمت نهایی کالاها موضوع حمل و نقل است که این استان در این حوزه بسیار عقب است.

* افرادی که در شرایط فعلی کشور توان کار و تولید دارند حمایت شوند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در این زمینه لازم است تا با همکاری و فعالیت بیشتر گمرک شرایط بهتری را در درون استان حاکم کنیم.

دیودیده در بخش دیگری از صحبت‌هایش صدور کارت‌های بازرگانی را قابل تجدید نظر خواند و با بیان اینکه در این زمینه باید دقت بیشتری شود، تاکید کرد: کارت‌های بازرگانی باید به افرادی داده شود که واقعا در عرصه تولید فعال بوده و پای کار هستند.

وی تصریح کرد: باید افرادی که توان کار و فعالیت در شرایط فعلی کشور را دارند حمایت شوند و کارت بازرگانی برای آن‌ها صادر شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد صادرات فعلی این استان را در 6 ماهه اول سال جاری افزون بر 8 میلیون دلار اعلام کرد و ابراز داشت: تحقق صادرات 21 میلیون دلاری تا پایان سال امکان‌پذیر و عملی است.

وی گفت: نگاه ما در تجارت نگاهی صادراتی است ولی این به معنای غافل شدن از واردات نیست بلکه مدیریت در این حوزه باید به گونه‌ای باشد که به همه مقوله‌ها از جمله صادرات، واردات و تامین نیازهای مردم توجه شده و تدابیر و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

به گزارش فارس، حجم صادرات و ارزش ریالی آن‌ها در کهگیلویه و بویراحمد در حالی است که استان چهارمحال و بختیاری در همسایگی آن صادراتی بالغ بر 70 میلیون دلار دارد.

گفتنی است پایین بودن صادرات استان کهگیلویه و بویراحمد تنها به دلایلی چون نبود زیرساخت‌های گمرکی، تجاری و حمل و نقل است ولی قابلیت افزایش حجم صادرات این استان به رقم‌هایی بسیار بیشتر از این‌ها وجود دارد.

فارس

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=15845
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. درد دل گفت:

    جناب مهندس دیودیده
    با سلام و عرض تبریک
    برادر عزیز چه صادراتی می خواهی انجام بدهی وقتی گمرگ استان در آستانه تعطیل است
    دادن وعده صادرات 21 میلیون دلاری چیزی نیست که نشود یا غیر قابل باور باشد منتهی با چه صنعتی ×!!!!
    همه مردم این استان می دانند که جزء چند کارخانه بیشتر در استان فعال نیستند پس اول صنعت رو حمایت کن و کارخونه های تعطیل و نیمه تعطیل رو راه اندازی کن بعد برو تو کار صادرات 63 میلیارد تومنی

  2. عباسی دولت آباد گفت:

    سلام جناب مهندس
    باسلام و عرض تسلبت بمناسبت دهه محرم
    لطفا بازدیدی از شرکت اینجانب (دژ نیروی یاسوج)واقع در شهرک3 بفرمایید
    نهایت فخرجویی و غالب بودن ضابطه بر رابطه در این طرح قابل ملاحطه است
    با تشکر مجدد

  3. کارمند صنایع گفت:

    وعده تو خالی

  4. صالحی کارخانه ایزوگام گیتی گستر دهدشت گفت:

    با سلام
    جناب مهندس این که تلاش در راستای رسیدن به هدف ارتقاء منطقه دارید قابل تقدیر است لازم به ذکر است این کارخانه جزء کارخانه های فعال استان بوده و ظرفیت تولید خود را در سال جاری به دو برابر و روزانه 12 هزار متر ایزوگام افزایش داده که به کمک مسئولین این ظرفیت در سال بعد تا 24 هزار متر در روز قابل افزایش است در برنامه کاری نیز صادرات به کشورهای همجوار گنجاده شده که ان شاء اله به یاری خدا و شما مسئولین تا انتهای سال محقق خواهد شد با تشکر

دیدگاه شما