دوشنبه 22 آبان 1391 - 20:29

تا ثبت جهانی تنگ سولک و تنگ‌تامرادی از پای ننشینیم

بویر نیوز – استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ارتباط با جذب گردشگر در استان گفت: تنگ سولک و تاریخ تنگ تامرادی شرایط کافی برای ثبت جهانی شدن را دارا هستند که باید برای این کار همت به خرج داد.

خبرگزاری فارس: تا ثبت جهانی «تنگ سولک» و «تنگ‌تامرادی» از پای ننشینیم

 فارس: سید حسین صابری ظهر امروز در دومین نشست کارگروه میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: یکی از کارگروه‌های فعال شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کارگروه میراث فرهنگی است که با 27 عضو و به صورت مرتب جلسات خود را تشکیل می‌دهد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به توضیح سه محور اساسی در این نشست پرداخت و گفت: ضمن مفید و ارزشی بودن جلسه امروز تصمیمات مهمی گرفته شد که درصدد هستیم با کمک مسئولین و دستگاه‌های ذی‌ربط به این تصمیمات جامه عمل بپوشانیم.

 وی از تصویب طرح باغ موزه دفاع مقدس سخن به میان آورد و بیان داشت: تعیین تکلیف نهایی و تصویب طرح باغ موزه دفاع مقدس یکی از برنامه‌های مهم مطرح شده در این جلسات بود که بایستی در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پیگیری شود.

 صابری در ادامه افزود: اعتبارات خوبی برای عملیات اجرایی باغ موزه دفاع مقدس در نظر گرفته شده که امیدواریم هر چه سریع‌تر عملیاتی شود.

این مسئول به ساماندهی آبشار یاسوج اشاره کرد و اظهار داشت: تهیه طرح جامع و ساماندهی آبشار یاسوج که از نقاط مهم گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد بوده از مهم‌ترین برنامه‌های در دست اقدام در این حوزه است.

 وی به اهمیت این آبشار برای استان‌های هم‌جوار و مسافران و گردشگران اشاره و اذعان کرد: همه دستگاه‌ها موظفند با همکاری بخش خصوصی تلاش خود را برای ساماندهی آبشار یاسوج به کار گیرند.

 صابری به ضرورت معرفی صنایع دستی اشاره و تصریح کرد: عرضه صنایع دستی استان در مرکز شهر و در آبشار کمک زیادی برای جذب گردشگر به همراه خواهد داشت.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد مردم استان را مردمی شجاع و دلاور خواند و اظهار کرد: همه ما معتقدیم مردم استان در سراسر کشور یک ویژگی‌های خاصی در حمایت و پاسداری از انقلاب و جنگ در برابر ظلم به نام خود به ثبت رسانده‌اند.

وی به یکی از مهم‌ترین این دلاور مردی‌ها اشاره کرد و گفت: مبارزات تنگ تامرادی نشان دهنده تاریخ مبارزات مردم این استان بوده و نقطه عطفی برای شناساندن آن‌ها به سایر استان‌ها و مردم ایران است.

صابری افزود: بنابراین به این نتیجه می‌رسیم که با همت مضاعف و با جمع آوری سوابق این منطقه، آن را به ثبت جهانی برسانیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که در برخی نقاط کشور حالت ماندگاری به خود گرفته و منطقه را به همه معرفی خواهد کرد ثبت جهانی کردن آداب و رسوم، اماکن و مناسبت‌ها می‌باشد .

 صابری به وجود آثار فرهنگی و ثبت جهانی تنگ سولک اشاره کرد و گفت: مقدمات ثبت جهانی شدن این اثر صورت گرفته و امیدواریم با فعالیت همه دستگاه‌ها اثر ماندگار و ملی را به نام استان به ثبت برسانیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=15723
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما