سه شنبه 30 تیر 1394 - 17:21

پالس مثبت دولت روحانی برای تغییر مدیران در کهگیلویه و بویراحمد

این اقدام دولت که به نوعی اقتدار دولت تدبیر و امید را به رخ همه کشاند، سرفصل یک مشی جدید در دولت تدبیر و امید خواهد بود.

گروه سیاسی – روز گذشته مراسم معارفه و تکریم استاندارن استان فارس برگزار شد.

به گزارش «بویر نیوز»، این انتصاب در نوع خود بی نظیر و که از چندین منظر قابل توجه است.

در ابتدای تشکیل دولت روحانی، بنای دولت بر تعامل کامل با مجلس بود، و این یعنی دقیقا آن چیزی که احمدی نژاد اعتقادی بر آن نداشت.

کار به جایی رسید که وزیر کشور از کسانی که نزدیکی فکری با نمایندگان داشتند انتخاب شد و در ادامه انتصاب استانداران نیز با هماهنگی کامل نمایندگان استان صورت پذیرفت.

بعد از دو سال از این اتفاق دولت متوجه آن شده که استانداران بیش از آنکه گوش به فرمان دولت باشند، گوش به فرمان نمایندگان مجلس هستند.

این موضوع رفته رفته محبوبیت دولت در نزد مردم را نزد هواردان خود نیز پایین آورد و باعث شد تا بدنه مدیریت های استانی نیز از طیفی که همفکر دولت نبودند انتخاب شوند و حامیان واقعی کنار گذاشته شدند.

دولت دریافت که ادامه این روند نتیجه ای جز کاهش محبوبیت دو لت در میان مردم ندارد و هر چه زمان می گذرد فاصله استاندارن و مدیران با دولت بیشتر شده و با نمایندگان نزدیکتر می شوند.

دولت در اقدامی بیسابقه، در فارس استانداری منصوب کرد که با ۱۸ نماینده آن هماهنگ نکرده بود و هر چه نمایندگان تهدید به استیضاح و استعفا کردند اما دولت به خواسته آنها وقعی ننهاد.

این اقدام دولت که به نوعی اقتدار دولت تدبیر و امید را به رخ همه کشاند، سرفصل یک مشی جدید در دولت تدبیر و امید خواهد بود.

استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از این رویه تاکنون تبعیت کرده و باید دید مدیرانی که عمدتا نورچشمی نمایندگان هستند، در دولتی که مشی خود را این گونه تغییر داده جاایگاهی خواهند داشت یا خیر!

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=156459
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. محمد گفت:

    درود بر بوير نيوز با اين تتر زيبا …………

  2. دوستدار استان گفت:

    سلام. نمونه ی بارز مدیرکلی که صدرصد نظر نمایندگان(بخوانید نماینده ی گچساران) را برآورده می کند مدیر کل جهاد کشاورزی استان هست که عملا نه منصوب دولت بلکه منصوب آقای تاجگردون هست و با کارنامه ی بسیار واضحی! که در زمینه استخدام ها و سایر موارد دارد نه تنها در این سمت باقی مانده بلکه به لطف حمایت این نماینده سودای ریاست سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور را هم دارد. این هم از طنز روزگار هست که به دولتی رای داده ایم که کارگزاران آن را نماینده ی معروف اصولگرا بر خلاف اصل تفکیک قوا، نه از شهر خود که از منطقه ی خود منصوب می نماید.

  3. سید علی اکبر موسوی موید گفت:

    زنده باد دکتر روحانی، زنده باد رحمانی فضلی، پاینده باد دولت تدبیر و امید: آفرین به قاطعیتتان، درود بر ایستادگیتان، آرزوی توفیق برای مهندس افشانی دارم. و من الله توفیق

  4. ناشناس گفت:

    بهمئی بسیار مشکل داره امیدوارم درک کنید- فرمانداری – تربیت بدنی – اداره گاز –

  5. محیط زیستی گفت:

    مدیرانی چون مدیر محیط زیست که تا دیروز  نور چشمی دولت احمدی نژاد بود  حالا هم خودشو چسپونده به دولت روحانی  و همچنان با نیروهای احمدی نژاد بر محیط زیست استان  جولان میده .استاندار محترم تا کی  باید این مدیر بر این اداره کل که روز به روز  داره  از سو مدیریت اسیب میبنه یکه تازی کنه.

  6. دوست گفت:

    زنده باروحانی

  7. هاشمی گفت:

    با سلام
    خواهشا به گوش دولت تدبیر و امید برسانید در استان کهگیلویه و بویراحمد شهری به اسم لیکک هم هست که همانند چهل سال پیش برای به دست اوردن آب شرب باید کیلومترها بپیمایند
    بگویید در عصری که آن را عصر ارتباطات مینامند این شهر اینترنت ندارد
    برق که جای خود دارد
    بگویید دشت های پهناوری برای کشاورزی دارد ولی کسی در فکر آوردن آبی که خوزستان از ان آباد شد برای این مردم نبود
    بگویید که نماینده اش قول داد قه سه ماه یکبار از نزدیک در مکانی مشکلات را رسیدگی میکند و اینچنین نشد
    بگو فرماندارش به دروغ میگوید از آب شهر میخورم و نخورد
    و بگو لیکک بعد از مبشری فرماندار لایقی به خود ندید
    اما قصه تلخ طلاق ،اعتیاد و خودکشی را هم بگو
    و خیلی بگویید های دیگر
    بدرود

  8. محمد گفت:

    بوير جان بقيه كامنتمو باك كن معلومه خيلي ترسوي شما كه چهار سطر از كامنتمو پاك كرديد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  9. ساکن یاسوج گفت:

    به جای این حرفهای صدمن یه غـــــــــاز ، به درد دل واقعی مردم بپردازید .
    بعد از برداشت(دزدی در روز روشن) بانک ملی از حسابهای مردم ، حالا نوبت مخابرات شده است . لطفا برای امتحان یک صورتحساب از شماره موبایلتان بگیرید(ارسال M) به 990009 ملاحظه می کنید مبلغی حدود 70درصد کارکرد تحت عنوان سرویس ارزش افزوده در فیش می آید و ما پرداخت می کنیم . آیا ارزش افزوده 70 % است ؟؟؟؟؟؟؟؟

  10. لطفا منتشرکنید گفت:

    دانشگاه علوم پزشکی استان شده تیول …. عده ای از مدیران کارگزینی فقط در حال پایمال کردن حقوق حقه بچه های مناطق دیگر به نفع یک شهرستان هستند. آقای دکتر چمن آیا در لیست استخدامیهای گچساران بچه های یاسوج غیر بومی اند ولی در لیست استخدامیهای یاسوج گچسارانیها بومی محسوب میشوند؟ آقای دکتر چمن معاونت پشتیبانی و بویژه مدیرکارگزینی در حال پایمال کردن حق و حقوق بچه های بویراحمد هستند. اعلام کردیم که بدانید. جناب آقای زارع جنابعالی هم بهتره اگر رای میخواهی اجازه ندهید این ظلمها به بچه های بویراحمد بشود.

  11. همشهری گفت:

    فقط زمانی به اوج میرسیم که مدیران انتخابی توانمند باشند همچنین چاپلوس و دزد نباشند

  12. شاهمرادی گفت:

    متاسفانه یکی از انان مدیرکل کار که مورد حمایت تاج گردون است و ایشان استان را گچساران و باشت می بیند ومدیرکل بشدت بدنبال رفتن به سازمان بیمه سلامت کشور و نشستن بر کرسی معاونت مطالعات و توسعه بیمه ای سازمان بیمه سلامت کشور است.

  13. اصلاح طلب گفت:

    آقای خادمی با تردید به حامیان روحانی که همان اصلاح طلبان هستند نگاه میکند نمیدانم چرا ؟

  14. یک کارمند کارگزینی علوم پزشکی گفت:

    بد نیست آقای دکتر چمن یک تیم ویژه نظارت برآزمونهای استخدامی تعیین و نظارت داشته باشند. یا مدیر کارگزینی عوض شوند و آدم صالح تری جای ایشان بیایند. بنده خدا جوان بویراحمدی نفر اول آزمون قبلی را به بهانه های بنی اسرائیلی حذف کردند تا همشهریشان را بکشند بالا، حالا رفته در شهر دیگری کار میکند و متاسفانه در این آزمون هم لابد چون بومی گچساران نبوده از آزمون گچساران حذف شده است. پس کی و چه وقت باید در این کشور کارها بر مبنای قانون حکم فرما باشد. حیف جناب دکتر چمن که گروهی از اعتماد ایشان سوئ استفاده کنند.

  15. شهروند گفت:

    در زمانه ای که در کشورهای پیشرفته افراد با استعداد کشورهای دیگر جذب میشوند و برای استفاده از افراد توانمند حتی با هم وطنان خودشان هم تعارف ندارند، در استان ما هر کسی دستش می رسد قوم وخویش بازی در می آورد. در دانشگاه علوم پزشکی تا چندی پیش نورآبادیها ناسیونالیزم راه انداخته بودند و صدای اعتراض مردم به اوج رسید حالا باشتیها ناسیونالیزم راه انداخته اند. فقط باید گفت صد رحمت به پدر و مادر نورآبادیها لااقل حق و ناحقی هم میکردند اینها که به هیچ چیزی پایبند نیستند. دلیل نمی شود چون تاجگردون در دولت نفوذ بیشتری دارد حق مردم در این استان پایمال شود.

  16. محمدرحیم گفت:

    باسلام وخسته نباشیدخدمت دولت اعتدال لطفا بعد از پادرمیانی بعضیها برای انتصاب مدیران به عملکرد ان مدیر نیز هم توجه داشته باشید که بی اعتمادی مثل دولت قبلی بیشتر نگردد وای به روز قیامت برای مدیرانی که همه چیز را برای اشنایان در نظر دارند

  17. بنگرو گفت:

    درکل استاندارهماهنگ بابزرگواریست ومدیران حوزه انتخابیه اش همه بارضایت ایشان است دلیلس حس ناسیونالیستی ساداتی وقوم گرایی ایشان است چون فقط ازطایفه ساداتی باشه ودیگه کاربه جناح ندارد…حیف ازاین بی شرمی!!!مشت نمونه خرواره اگه باورنداریدبیاییدآماربگیرید….متاسفیم واقعا

  18. دنا گفت:

    در جواب کامنت اصلاح طلب باید به عرض ایشان برسانم که اگر دکتر خادمی اصلاح طلب نیست که هست پس اصلاح طلب واقعی چه کسانی هستند ایا مدیران دکتر خادمی کدامیک با سیاست دولت همراه نیستند یا معاونین ایشان یا فرمانداران شهرستانها پس  قضاوت باید مورد قبول اکثریت قرار بگیرد که قضاوت عمومی چیز دیگری را ثابت میکند ولی قبول دارم که ایشان افراطی ودو اتشه که حضرتعالی می خواهی نیست

  19. رهگذر گفت:

    نطری نمی دهم ولی اگر اینچنین است که دوستان می گویند مایه تاسف است. 

دیدگاه شما