سه شنبه 30 تیر 1394 - 16:03

تاملی بر درگیری لفظی امام جمعه پاتاوه و فرماندار شهرستان دنا

بیشتراین مسائل از زبان ائمه جماعت در بخش های کوچک بیان می شود و این تصور که برای خودنمائی باشد مطرح است نه اینکه دغدغه مردم را داشته باشند.

گروه سیاسی – چند روز پیش افشار خطیب جمعه بخش پاتاوه در سخنانی که از تریبون نمازجمعه بیان داشت به مشکلات مردم در مناطق مختلف این بخش گریزی و نارضایتی خود را از تغییر بخشدار پاتاوه ابراز کرد و البته فرماندار دنا را هم از بیاناتش بی نصیب نگذاشت.

به گزارش «بویر نیوز»، تاج امیری فرماندار شهرستان دنا این اظهارات خطیب جمعه پاتاوه را بی پاسخ نگذاشت و در مرقومه ای مفصل که به رسانه ها ارسال کرد  از خجالت ایشان درآمد و در پاسخش از ناراحتی وی از تغییر بخشدار نورچشمی!، بی اطلاعی و غرض ورزی حاج آقا نوشت.

در باب سخنان تند خطیب جمعه پاتاوه و پاسخ تندتر فرماندار دنا لازم است چند نکته مدنظر قرار گیرد:

۱ – خطیب جمعه بخش از لحاظ قانونی و عرفی حق دخالت در تصمیمات مقامات دولتی را ندارد و فقط در این مقام می تواند برای بهبود اوضاع در فضایی محترمانه توصیه داشته باشد و اگر توصیه هایش به خواست مردم نیز باشد و واقعا برای بهتر شدن وضع مردم باشد می تواند موارد را به سمع مقامات بالاتر برساند و پیگیری کند، نه اینکه با چنین سخنانی فضاسازی کند.

۲ – تریبون “وحدت بخش” نماز جمعه جای غرض ورزی شخصی نیست و مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه باید در قبال چنین مسائلی که باعث ایجاد تفرقه و دودستگی در بین مردم می شود هم به مردم پاسخگو باشد و هم شخص مورد نظر را بازخواست نمائید. هر چند اولویت بومی بودن برای انتصابات می تواند در اولویت باشد اما دامن زدن به مسائل قومی و قبیله ای نتیجه ای جز نفاق ندارد و بدور از اهداف شعار “همدلی و همزبانی” است و.

۳ – متاسفانه در سال های اخیر کم شاهد چنین اظهاراتی از تریبون نمازجمعه نبوده ایم که بیشتراین مسائل از زبان ائمه جماعت در بخش های کوچک بیان می شود و این تصور که برای خودنمائی باشد مطرح است نه اینکه دغدغه مردم را داشته باشند.

۴ – فرماندار شهرستان دنا هم کمتر از خطیب جمعه مورد انتقاد نیست چرا که وی می توانست در کمال آرامش درباره مسائل مطرح شده توضیح دهد نه اینکه وی را به سوختن از تغییر بخشدار و به ثمر نشستن مذاکرات هسته ای متهم نماید!

۵ –  امسال از سوی مقام معظم رهبری بنام سال “دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی” مزین شده است و بنظر نمی رسد سخنان هر دو مسئول حول این محور باشد که لازم است مسئولان بالاتر به آنها موارد را گوشزد نمایند تا شاهد ادامه چنین بحث هایی و نتایج ناخوشایند آن نباشیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=156441
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ما همه با هم هستیم گفت:

    مشت آهنین مهندس تاج امیری از آستین یک ملت بیرون آمد تا به تفرقه افکنی ها در سال همدلی پایان دهد. ما از این اقدام شجاعانه و روشنگرانه حمایت می کنیم

  2. ناشناس گفت:

    احسنت بویرنیوز

  3. پاتاوه منتظر اقدام مسولین هست گفت:

    اگر کامنت ما را منتشر کنید
    باید بپرسم شما چرا امام جمعه نمی شوید مگر جناب اقای افشار سید و حضرت حجت الاسلام و امام جمعه نیست که شما گستاخانه تر از فرماندار دنا اینظور مطلب نوشتید. در دولت تدبیر و امید یک فرماندار باید بر علیه روحانیت اینطور یکه تازی کند و برای استاندار محترم و دولت خدمت گذار تدبیر و امید انطور با بی تدبیری دشمن تراشی کند جای تآسف و تآمل هست

    • بویرنیوز سایتی برای تمام فصول گفت:

      همین تصورات اشتباه امثال شماست که به یک فرد اجازه میدهد پایش را از گلیمش دراز تر کرده و با عدول از تقوا و عدالت که لازمه یک امام جمعه یا جماعت است ،حرمت تریبون نماز وحدت بخش جمعه و لباس روحانیت را شکسته و در اموری که ربطی به او ندارد دخالت کند.حرمت امام زاده به متولی است. این طلبه جوان راه درازی برای آموختن در پیش دارد و تا به عدالت و تقوا رفتار نکند شرایط خواندن نماز در جلوی مومنین را ندارد

  4. بويراحمدي گفت:

    نامه فرمانداري دنا بي ادبانه بود در شان يك مقام رسمي نبود ,امام جمعه خيلي با درايت و عقلاني صحبت كرده امام فرماندار حرمت را رعايت نكرده و بچه گانه برخورد كرده كه لازم جناب استاندار فكري بحال ابن شهرستان گسترده بكنه ، فرماندار يادش رفت كه بايد اينقدر سعه قبرش بالا باشه كه تحمل اين انتقاده ها را داشته باشه ، 

  5. پاتاوه گفت:

    فرماندار پاسخ انتقادات غیرمنصفانه و شخصی امام جمعه را داده اند و مطالبی را که گفته اند جوابی به انتقادات غیرواقعی امام جمعه نسبت به انتساب بخشدار پاتاوه است و هر عملی عکس العملی دارد. واکنش فرماندار اتفاقا نمونه بارز اعتدال است و اعتدال به معنای گردن نهادن به خواسته ها و امیال دیگران نیست چنانکه وزارت کشور در مورد استانداری فارس که از قضا هم استانی ما بوده، نسبت به انتقادات نابجا در مورد انتساب آقای افشانی باتدبیر عمل کردند. ضمنا درگیری لفظی نبوده و پاسخی به انتقادات امام جمعه محترم پاتاوه است.

  6. آرتین گفت:

    درود بر فرماندار دنا که فرزندخلف اصلاح طلبی و نماد دولت مردی قاطع است. نشان داد که اهل باج دادن به هیچ مقامی نیست. انچه که فرماندار دنا بیان داشت در راستای تنویر افکار عمومی بسیار مفید و اثرگذار بود.
    مردم شهرستان دنا از داشتن چنین فرماندار شجاع و حق طلبی به خود می بالند و میدانند کدام مسعول دلسوز و خیرخواه انهاست.

  7. ستاری فر گفت:

    فرماندار دنا چه خوب امام جمعه پاتاوه را به نشستن پای منبر امام جمعه یاسوج و اموختن از وی دعوت کردند تا یاد بگیرند ازاین تریبون نباید به عنوان ابزاری برای عقده گشایی و منفعت طلبی شخصی و حذبی استفاده کرد.
    شجاعت و متانت فرماندار دنا ستودنی بود. امیدواریم باقی فرمانداران چون ایشان از حقوق مردم و سیاست دولت منتخب مردم دفاع قاطع نمایند.

  8. گردشگر گفت:

    انصافاوقتی واردسی سخت شدم فهمیدم که دراستان خودمون ی فرماندارشجاع هست.تشریف ببریدببینیدتنهاشهری که ازطریف ودولت روحانی تقدیرکرده شهرسی سخته.ولی دیگرمدعیان اصلاح طلبی عرضه حتی نصف بنرهم نداشتند

  9. منصف گفت:

    افرین ب فرماندار محبوب

  10. ناشناس گفت:

    به امام جمعه چه ربطی دارد که بخشدار را عوض نکنند .همین کارها را می کنند که مردم از دین فرار کردند .

  11. منتقد ادبیات چاله میدونی گفت:

    چند روزی بیش نیست که از لیالی قدر دور گشته ایم ولی تدبیر علی (ع) همچنان آیینه تمام نمای امسال و هر سال مان است انگاه که پس از غدیر منصبش را گرفتند و آن بزرگوار تاریخ برای حفظ وحدت و مصالح مردم و رشد و توسعه اسلام نوپا کمر به همکاری و همدلی بست .
    جناب فرماندار
    دولت اعتدال این ادبیات هجومی و تبریک هسته ای با استهزاء و به سخره گرفتن یک شخصیت حقوقی دینی را (فارغ از شخصیت حقیقی) بر نمی تابد همانگونه که مردم ما ادبیات سخیف مشابهی را از دولت قبل برنتابیده و در ۲۴ خرداد ۹۴ با رآی خود به آن “”نه”” گفتند.
    شما هم تخصص قبلی تان در تاکسیرانی بود و بس ، پس ما هم تخم تفرقه بپاشیم و عدم پیشینه شما را در مناصب سیاسی و فرمانداری در بوق و کرنا کنیم؟
    مقام عالی دولت و مدعی اصلاح طلبی در یک شهرستان فرهنگی چون دنا را شایسته است ابتدا اصلاح خود نماید از این ادبیات چاله میدونی.
    نکند خوانده ای سال ۹۴ سال همدلی و همزبانی با دولت است که این چنین اسب تخریب و استهزاء خود را زین کرده ای و به هر منصبی میتازی و توافقات هسته ای را بنام خود مصادره می نمایی
    نه عزیز من سال ۹۴ سال همدلی و همزبانی دولت و ملت است توآمآ
    شایسته است روحیه انتقاد پذیری و آستانه تحمل خود را بالا برده و با سعه صدر و تآمل و تدبیر با اینگونه تاختن های خود که صد البته درود و آفرین باد خیلی ها را نیز در پی داشته ، موجبات تفرقه و انشقاق سایر اقشار را دامن نزنی
    و نیز شایسته تر آنکه وقت گهر بار خود را بجای کل کل کردن با سایر مسئولین که همگان نیک می دانند از پیش لرزه های انتخابات است و مخرب ، صرف رتق و فتق امور مردم نمایی که مشکلات و موانع بس ناجوانمردانه سخت اند.
    تجربه اندوزی تان مستدام – شهروند سی سخت

  12. باي گفت:

    درود بر تاج اميري

  13. بخش مركزي شهرستان دنا گفت:

    متاسفانه درچندين سال اخير امامان جمعه اين چنين حركاتي راانجام داده اندكه مردم از همه چيز مخصوصا جوانان از نماز فاصله گرفته اند .فرماندار شخصي جوان ،پرانر
    ژي،متعصب ومذهبي ميباشد خواهش داريم دخالت نكنيد تاهرمسئولي دركمال آرامش با وظيفه خودعمل كند.امامان جمعه درطول يكي دوسال گذشته كمي دور برداشته اند

  14. ناشناس گفت:

    امام حمعه پاتاوه بهتر تکالیف دینی خود را ادا کند تا اینکه بخواد تعیین تکلیف برا بخشدار یا فرماندار بکند بیان کردن چنین مسائلی در تریبون نماز جمعه در شهر ها و بخش های کوچک خاطر جمع باشند که به خاطر مردم نیست بلکه بخاط مطرح کردن خود است بس

  15. 24خرداد//2424242 گفت:

    چه ربطی به امام جمعه داره در مسائل اجرایی دولت دخالت می کنه قحط الرجال که نیست امام جمعه خوب شعار همدلی و همزبانی سال 94 را رعایت می کنه ……تغییر و تحولات طبیعی است

  16. رضا گفت:

    فرماندار دنا اگه خیلی با تدبیره یه فکری به حال سی سخت بکنه که درایام عیدفطر نتونست میزبان خوبی برای مسافران باشه دریغ از چهار چشمه توالت برای استفاده مردم حتی دو شیر آب عمومی تو شهرش نبود

  17. علی فت گفت:

    فرماندار خیلی تند جواب داده … یه جوری نوشته که اینگار حاج آقا اسرائیلیه . از مذاکرات تهدیدش کرده … متاسف شدم وقتی صبر جزیل را خواندم فرماندار خیلی کم تجربگی کرده . فقط می توانم بگویم متاسفم

  18. ناشناس گفت:

    چرا امام جمعه های استان ساکت نشسته اند راحت دارند به آنها توهین می کنند تا الان سابقه نداشته

  19. رهگذر گفت:

    با سلام 
    امام جمعه حق دارد درامور مربوطه دخالت نماید واقای فرماندار می بایست جواب منطقی بدهد واگر صحبت همدلی وهم زبانی می باشد این شعار را سرلوحه قرار داده ودر کارها حداقل هماهنگی نماید ننه مقابله نماید.

  20. آبسواران گفت:

    درود بر فرماندار شجاع که به کسی باج نمیدهد.

  21. بب گفت:

    امامان جمعه حق دخالت در عزل و نصبها را ندارد ولی متاسفانه دخالت میکنند

  22. سیدعلی گفت:

    احسنت بر امام جمعه شجاع پاتاوه

  23. سید گفت:

    بویرنیوز کاملا یک طرفه و به نفع فرماندار قضاوت کرده 
    متاسفم

  24. محمد؛ست...‌‌ گفت:

    بنظر میرسه اقای افشار نظرداشتند جایرهمه مسولان تصمیم گیری بکنن.واگر عاقلانه فکر میکردند میتونستند از فرناندار در جلسه اداری بخش دعوت کنند و بیان مشکلات بپردازند ن از تریبون نماز عبادی و وحدت بخش جمعه؛پس حق بدید اینطوری فکر کنیم که غرض شخصی داشتند.وشهرستان دنا را به چالش کشیدند.تازه کجای دنیا مشکلات یه شبه حل میشن که این دومیش باشه.

  25. حمزه ب گفت:

    سلام و عرض ادب حاج اقا افشار چند ساله که امام جمعه پاتاوه بوده و در طی ای چند سال همواره مشکلات مردم رو به گونه ای محترمانه به مسئولین گوشزد کرده   حالا فرماندار محترم کمی با تندی جواب ایشون رو دادن و به نوعی به تمام شهر و بخش توهین کردن امیدواریم متوجه کار اشتباه خود شوند .

دیدگاه شما