سه شنبه 30 تیر 1394 - 3:52

حاشیه های داغ انتصاب استاندار فارس + تصاویر

رحمانی‌فضلی یادآور شد: با استعلامات انجام شده، هیچ‌گونه پاسخ منفی‌ای در مباحث سیاسی استاندار جدید فارس وجود ندارد و امیدوارم با وحدت و همدلی، توسعه و پیشرفت استان را شاهد باشیم.

ساعت۱۸ عصر روز دوشنبه، هر دو طبقه سالن محل برگزاری مراسم تودیع و معارفه استانداران فارس مملو از جمعیتی بود که در همان ابتدای صحبت های رئیس مجمع نمایندگان استان فارس استعفا، استعفا را مرتب تکرار کرده تا بدان حد که واکنش مهندس افشانی را نیز در پی داشت؛ واکنشی که چندان هم نتوانست این انتقادات را آرام کند و در ادامه صحبت های رضائیان تدوام یافت.

سلام دنا نوشت؛ مراسم تکریم و معارفه در زمان مقرر آغاز شد؛ سالن بالایی بیش از ظرفیت موجود خود تکمیل شد و عده ای ایستاده به تماشای مراسم نشسته بودند! ایستادن عده ای که باعث انتقاد نیز شد و یکی از افراد ایستاده تاکید کرد که اگر جای شما را داشتم؛ منم نشسته به تماشای مراسم می نشستم! موضوعی که خنده حاضرین در سالن بالایی مراسم را به همراه داشت.خنده ای که چندان دوامی نداشت و پس از آن تبدیل به شعارهای در درخواست از نمایندگان و همچنین حمایت از استاندار جدید شد.

افشانی۱

افشانی۳

اندک زمانی بعد به مرور نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی وارد سالن شدند، در این میان اولین نماینده، دکتر دستغیب عضو هیات رئیسه مجلس بود که وارد سالن شد و مورد استقبال قرار گرفت.البته همه نمایندگان فارس هم نیامدند و بر اساس مشاهدات خبرنگار ما قریب ۶ نفر از مجموع ۱۸ نفری مجمع نمایندگان فارس در این مراسم حضور داشتند.

دکتر ضرغام صادقی ، نماینده اول شیراز نیز بر خلاف مسائلی که از عدم حمایت وی از استاندار جدید اعلام شده بود، به همراه وزیر کشور و مهندس افشانی وارد سالن شد و یکی از چهره های خندان نمایندگان فارس تا پایان این نشست بود.

افشانی۲

افشانی۴

افشانی۵

افشانی۷

شروع کننده برنامه سرپرست استانداری فارس بود که به ارائه گزارش عملکرد مدتِ کوتاه مسئولیت خود پرداخت وپس از آن  رضایی کوچی، رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در ابتدای صحبت های خود با بیان اینکه فارس بزرگ است و به وحدت نیاز دارد و تلاش داریم همگی با وحدت فضا را برای فعالیت استاندار جدید مهیا کنیم. صحبت های خود را آغاز نمود.

همین صحبت های کوتاه کافی بود تا جرقه اعتراض در سالن بالایی مراسم زده شود و با شعار بلند استعفا، استعفا خواستار روشن شدن دیدگاه های نمایندگان فارس در تعامل با مهندس افشانی باشند.

در ادامه این مراسم تبریک استاندار فارس شدن از طرف رئیس مجمع نمایندگان فارس به مهندس افشانی، جرقه ادامه تشویق های شرکت کنندگان در این مراسم شد، به گونه ای که با صدای بلند، فریاد درود بر افشانی؛ سلام بر روحانی را  در فضای سالن منعکس کردند.

مردم شرکت کننده در این همایش البته به موضع مطرح شده رضایی، مبنی بر اینکه هیچ مشکلی با افشانی نداشتیم! نیز واکنش تندتری نشان دادند؛ که وی اعتنایی نکرد و با بیان اینکه گزینه هایی که معرفی کرده بودیم از افشانی به دولت تدبیر و امید نزدیک تر بودند، تاکید کرد: برخی تلاش کردند که این تلقی را در جامعه جا بیندازند که مشکل ایجاد شده با شاخص قومیتی سنجیده شده است.

وی تاکید کرد: شهادت می دهیم که با دوستان لر رابطه نزدیکی داریم؛ چرا که بسیار خوب در مدیریت ها عمل کرده اند.

وقتی رئیس مجمع نمایندگان فارس عنوان نمود که با افشانی سر جنگ نداریم و بنای ما این است که هر کسی بتواند خدمت کند از او حمایت کنیم، اعتراض ها شدت بیشتری گرفت که در این زمان مهندس افشانی از جای خود بلند شد و خواستار رعایت سکوت و فرصت ارائه سخنرانی به رضایی شد.

افشانی۸

افشانی۹

افشانی۱۰

همین تشویق های مکرر و شعار درخواست استعفا، شرایطی به وجود آورد که مجری از تغییر ایجاد شده در برنامه خبر داد و بر خلاف رسم مرسوم چنین مراسم هایی استاندار جدید، صحبت های خود را شروع نمود و از همان ابتدای کلام سعی کرد فضای حاکم بر سالن را به سمت آرامش بکشاند.

افشانی، استاندار جدید فارس با بیان اینکه امروز وحدت باید به عنوان اولویت در استان فارس مد نظر باشد، گفت: من شناخت کاملی از استان فارس دارم، وجب به وجب آن را بازدید کردم و در این استان پروژه افتتاح نموده و بخشی از دوران تحصیلات دانشگاهیم را نیز در شهر شیراز بوده ام.

افشانی۱۱

افشانی، اما خیلی زودتر از پیش بینی ما نسبت به انتقادی که مرتب درباره او تکرار می شد، موضعی شفاف گرفت و  به صورت غیر مستقیم پاسخ صحبتهای بعضی از نمایندگان  مجلس را داد که اداعا داشتند وی فارس را به خوبی نمی شناسد که در این زمینه عنوان نمود: به لحاظ فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و … فارس را می‌شناسم و از امروز به بعد هم  باید تمام صحبت‌ها و اختلافات گذشته کنار گذاشته شود.

استاندار فارس تاکید کرد: مردم به اندازه کافی مشکلات دارند و ما نباید با طرح مباحث مختلف، مشکلات مردم را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه وقت خودمان را صرف حاشیه‌سازی در استان نکنیم، گفت: هیچ‌گونه پیشرفت و موفقیتی حاصل نمی‌شود مگر اینکه اتحاد، وحدت و همدلی در استان وجود داشته باشد.

افشانی۱۲

افشانی تاکید کرد: آموزش و پرورش اولین و مهمترین اولویت من در استان فارس است و پس از آن با توجه به اینکه فارس استانی دامپروری و کشاورزی است، مباحث مربوط به خشکسالی و آب را پیگیری می‌کنم.

وی سپس با تشکر از همه کسانی که به وی در این مدت یاری رسان بوده اند از جبهه اصلاحات نیز قدردانی ویژه نمود و تاکید کرد که برای پیشرفت فارس تمام تلاش خود را به کار خواهد بست.

نکته جالب اینکه در زمان صحبت های استاندار جدید؛ بارها افراد حاضر در سالن وی را تشویق کردند.

افشانی۱۳

پس از  این صحبت ها، سالن آرامش بیشتری به خود گرفت، استاندار سابق فارس گزارش عملکرد خود را ارائه نمود و سپس وزیر کشور با بیان اینکه من به سخنان خود در زمانی که رأی اعتماد مجلس را گرفتم، پایبندم، اظهار نمود: هر زمانی که لازم باشد، پاسخگوی مجلس خواهم بود.

این بخش صحبت های رحمانی فضلی واکنشی به صحبت های رئیس مجمع نمایندگان فارس بود که متن صحبت های وی در روز رای اعتماد را برای یادآوری هماهنگی با مجلس در معرفی استانداران قرائت کرده بود.

رحمانی فضلی سپس ادامه داد: تاکنون اکثر استانداران کشور را با مشورت نمایندگان انتخاب کرده‌ام اما در برخی مواقع خود نمایندگان به اجماع نرسیده‌اند و یا اینکه مقتضیات دولت باعث شد که انتخاب جداگانه‌ای داشته باشیم.

افشانی۱۴

وی با بیا اینکه از قبل آقای مهندس افشانی را نمی شناختم و وقتی رزومه کاری(سوابق اجرایی) و فعالیت های عمرانی و مدیریتی وی را آورند و مطالعه نمودم به نسبت گزینه های ارائه شده نمایندگان، وی را قوی تر دیدم، اظهار داشت:  آقای افشانی را بعد از بررسی و هم جهت با دولت و مشی اعتدالی انتخاب کردیم و همه اتفاق ها از سر دلسوزی بوده واز انتخابم دفاع می کنم.

رحمانی‌فضلی یادآور شد: با استعلامات انجام شده، هیچ‌گونه پاسخ منفی‌ای در مباحث سیاسی استاندار جدید فارس وجود ندارد و امیدوارم با وحدت و همدلی، توسعه و پیشرفت استان را شاهد باشیم.

افشانی۱۵

وی البته به این موضوع نیز اشاره نمود که مهندس افشانی در ابتدا این مسئولیت را نپذیرفت و از من بعد از دیدار ۲۰ دقیقه ای که داشتیم، فرصت خواست و در نهایت پاسخ مثبت داد؛ پاسخ مثبت وی به گونه ای بود که از موافقت برای پذیرش این مسئولیت؛ وزیر آموزش و پرورش هم تعجب کرد و آقای فانی گفته بود که هر چه تلاش کرد مهندس افشانی را برای معاونت آموزش و پرورش راضی کند، موفق نبوده است و جواب دادم که این خواست خدا بود.

به گزارش سلام دنا؛ در پایان این مراسم از زحمات دکتر احمدی، استاندار سابق تجلیل و مهندس افشانی به عنوان استاندار فاری منصوب شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=156369
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بنگرو گفت:

    احسن بر تصمیم قاطع وزیر کشور

  2. شیراز گفت:

    خم کریم خدام کریم اسبم کرمچال ایل قشقی هیچ وم نکرد کشتم نخود کال

  3. یک گفت:

    مردم که از ماه نیومدن چیزی ندونن .
    شیرازی ها وقت اینطور کارا رو ندارن و اکثر کسانی که در سالن هستند لر هستند و لرها اهل این هیاهوها و شلوغ بازیهای توی سالن هستند . پس القا نکنید که این استاندار توی فارس هوادار داشته باشه .

    • لنده گفت:

      دوست عزیز جوک خوبی گفتی اخه تو کل کشور شیرازیا به تنبلی و بیکاری مشهورن !!!!میگی نه از اصفهانیا بپرس

    • بیدل گفت:

      خدار شکر که شناخت پیدا کردیم کسانی راکه هم شهری و هم استانیهایشان سالها پست ومنصبهای مهمی در استان ما داشتند

  4. حسین گفت:

    باید استانداری انتخاب کرد که از خود شهر شیراز باشد که توان حل مشلات استان را داشته باشد نه اینکه فردا استان را و خود شیراز را اسیر مشکلات دیگر ای بکند و به جای پیشرفت پس رفت داشته باشیم و سیاسی بازی قوم بازی نکند

    • عبدوشا گفت:

      (کرو جمع کن ای مسخره بازیله…دیه نظردادن هم بچه بازی وابی…ککاجمع کن)
      فرمایشات جناب غضو

  5. علی گفت:

    لرها غیرت دارن نه اهل هیاهویندنه مانند شما بی……نه نون به نرخ روز خور استان فارس هم بیشترش لرو ترکند شما چیکاراید

  6. سید علی اکبر موسوی موید گفت:

    ضمن عرض تبریک به آقای مهندس افشانی و آرزوی توفیق یرای ایشان از تیم تدبیر و امید بخاطر انتخاب بسیار خوبشان نهایت تشکر و سپاس فراوان دارم.

    و من الله توفیق

  7. مهران گفت:

    خواهش میکنم قومیتی نکنیدمهم اصلاح طلبی ایشون هست ما همه ودر کنار هم به ایشون کمک میکنیم تا پیروز و سر بلند باشه

  8. ناشناس گفت:

    هر چه دهدشتی بی رفته بین . ظاهرا هم خیلی جنجال و پا کردنه .خیلی هم خوشحالن که رفتنه و قارقیر کردنه

  9. میلاد گفت:

    درود بر قوم بزرگ لر،بخصوص مهندس افشانی

  10. ناشناس گفت:

    ماااااااااااااااااااااااااااا استاندار لرررررررررررررررررررررررررررررررررررررر نمیخواهیمممممممممممممممممم

  11. سید امین اله شفایی گفت:

    سلام ..انتصاب شایسته وبجای جناب آقای مهندس سید محمدعلی افشانی به سمت استانداری فارس را به تمامی عدالت پیشه ها تبریک عرض می نمایم …..

  12. کنعانی از اقلید گفت:

    ضمن عرض تبریک به مهندس افشانی که انتخاب ایشان را برای مردم شهرستانمان به فال نیک می گیرم زیرا تاکنون خدمات به طرف جنوب استان بوده است .و از ایشان تقاضا مندم به مشکلات شهرستان همسایه استان محل تولدتان یعنی اقلیدکه با داشتن بیش از 100 هزار نفر جمعیت شهری روستایی و عشایری بسیار محروم مانده اند توجه فرمایند ازجمله بیکاری جوانان بهداشت ودرمان- جاده بزرگراه طریق الرضا -راه آهن یاسوج اقلید- مدیریت ادارات شهرستان- رواج وتوسعه گردشگری شهرستان- توسعه دانشگاه دولتی و….

  13. ناشناس گفت:

    مردم فارس و بخصوص شیراز تفکرات سیونالیستی و قومی را بر نمیتابند وامید است استاندار به فکر حل معضلات بی شمار استان باشند و شایسته سالاری کنند نه کار دیگر.متاسفیم که دولت تدبیر به رای میلیونی مردم این استان پشت پا زد و مانند انتخاب استاندار اول بی تدبیری نشان داد واعتقادی به این مردم پر فرهنگ و غیور نشان نداد. لشکر کشی از روز اول و طرح مسایل قومی موید این گفته است. خورشید را نمیتوان با اب دهن خاموش کرد و مردم فارس در طول تاریخ مایه ابروی کشور شده اند

  14. بستانی نژاد فارس گفت:

    جناب مهندس افشانی به مراتب حمایت اصلاح طلبها وحامیان دولت تدبیروامید دراستان راباخودبه همراه داردوبرای ایشان وتیم همراه ایشان آرزوی موفقیت وسربلندی دارم

  15. بویراحمد گفت:

    انتصاب جناب افشانی را به مردم استان کهگیلویه وبویر احمد تبریک عرض میکنم ضمننا برادران شیرازی باید بدانن که مدیران زیادی ما در استان فارس داریم وعملکرد انها نیز تاکنون شایسته بوده است وهست

  16. با انصاف گفت:

    از 17 استاندار کهگیلویه و بویراحمد 5 نفر شیراز بوده اند ! بعد از کریم خان هم یک لر استاندار فارس شده است در حالی که بیش از نیمی از استان فارس لر هستند چرا بویراحمدی ها اعتراضی نکردند . در اسلام و انقلاب ملاک تقوا است و تفاوت قویم و نژادی و مذهبی مردود است آهای شیرازیهای عزیز !

  17. ناشناس گفت:

    در آستانه انتخابات مجلس دهم، مردم فارس، نمایندگان خود را شناختند. دولت با این کار به راحتی هر چه تمام و بدون کمترین هزینه شما را کنار گذاشت و شما با حضور در این جلسه تیر خلاص را بر پیکره ی بی جان فارس زدید. 

  18. علی گفت:

    لر ستیزی از طریق جک سازی و یا اصرار دولت بر انتصاب یک لر بر استانی که همه نمایندگان آن مخالف می باشند بر خلاف تدبیر و مصالح ملی است.

  19. وحيد اکبرى گفت:

    تبريک و دورود بر استاندار خدمتکار وقاطع ن استان فارس .  براى موفقيت شما دعا ميکنيم

دیدگاه شما