دوشنبه 29 تیر 1394 - 14:27

آزمون بزرگ دستگاه قضا در استان كهگيلويه و بويراحمد

قطعا کسانی که با اعمال خود نظم و آرامش فكري عمومی را برهم مي زنند در مسیر رسیدگی قضایی به هیچ وجه شایستگی تخفیف و رأفت را ندارند و بايد بشدت به آنها برخورد شود.

گروه اجتماعي – در چند ماه گذشته استان كهگيلويه و بويراحمد شاهد اتفاقاتي بوده كه در سطح كشور بازتاب هاي گسترده اي داشته و افكار عمومي را تحت تاثير قرار داده است.

به گزارش «بوير نيوز»، اخبار ناخوشايند قتل و درگيري از زمستان گذشته در اين استان كم و بيش به گوش مي رسد و از قتل دختر نوجوان ياسوجي، تا كشتار خانوادگي خواستگار دختر گچساراني و همچنين توزيع شربت هاي آلوده، قتل شوهر، نزاع دسته جمعي در سي سخت و مادوان – و چنديدن نزاع دسته جمعي ديگر –  و سرانجام حادثه اسلحه كشي در شب 21 رمضان در يكي از بلوارهاي شهر ياسوج كه منجر به قتل و زخمي شدن 6 نفرشد، از جمله اتفاقاتي بوده است كه طي ماههاي اخير استان کهگیلویه و بویراحمد را خبرساز کرد.

 در اكثر اين حوادث پس از وقوع جرم، پليس توانسته عامل يا عوامل حوادث را دستگير كند ولي در مواردی همچون قتل هاي خانوادگي عملا نيروي انتظامي قبل از وقوع جرم نمي توانست اقدامي كند اما برخي موارد بخصوص نزاع هاي دسته جمعي پليس مورد انتقاد است و مي توانست بهتر و اثرگذارتر نقش ايفا كند و از گسترده تر شدن درگيري هاي و افزيش تلفات نيز جلوگيري كند.

حضور به موقع ماموران در درگيري ها و نزاع ها و اقدام قاطع باعث مي شود تا از گسترش درگيري جلوگیري كند و مانع تبديل شدن دعواهاي انفرادي به نزاع هاي دسته جمعي شود و شايد اين مهم كه پليس بايد به موقع و مقتدر در صحنه حضور يابد در اين ايام كه نزاع ها چاشني اسلحه به خود گرفته اند بيش از هر زمان ديگري ضروري است.

از طرفي بخش مهم ديگري در مقابله با اينگونه جرائم است، برخورد قاطعانه و بدون اغماض دستگاه قضا با عوامل چنين حوادث تاسف و تاثر برانگيزي است.

اين قبيل موضوعات و جرم ها كه بواسطه رسانه ها و شبكه هاي اجتماعي مجازي و موبايلي به سرعت اطلاع رساني مي شود و مردم كم و بيش از جزئيات آن باخبر مي شودند از چند منظر ناپسند هستند كه علاوه بر ايجاد رعب و وحشت و تداعي كردن حس نا امني در ميان خانواده ها، متاسفانه باعث آشناكردن كودكان و نوجوان با اينگونه جرائم و در مرحله بعد باعث آموزش دادن چنين اقداماتي مي شود و بعيد نيست هر فردي با هر سطح اطلاعاتي با يادگيري انجام اينگونه جرائم در مواقع عصبانيت با تكيه بر دانسته هاي خود مرتكب چنين اعمالي شود.

با تاكيد به اهميت موضوعات و توجه به مطالب بيان شده، اكنون نوبت دستگاه قضایی است تا در سريعترين زمان و با قاطعيت نسبت به چنين پرونده هايي راي صادر كند و خاطره مكدر مردم را آسوده كند و همچنين درس عبرتي براي ساير متخلفين باشد.

قطعا کسانی که با اعمال خود نظم و آرامش فكري عمومی را برهم مي زنند در مسیر رسیدگی قضایی به هیچ وجه شایستگی تخفیف و رأفت را ندارند و بايد بشدت به آنها برخورد شود.

اين جرائم هم باعث زشت شدن چهره استان در سطح كشور مي شود و هم باعث ايجاد دلهره و ترس در ميان شهروندان و از این رو اجرای قانون با سرعت و قاطعیت و اجرای به هنگام خواست و مطالبه افكار عمومي از دستگاه قضايي است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=156301
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بویراحمد گفت:

    ضمن تشکر از دغدغه شما نویسنده مقاله دوست عزیز در قشون کشی شبانه (ساعت حدود24)یک طایفه به روستایی (کریم آباد)که جز آرامترین وقانونمندترین روستاهای استان میباشد وآرامش روستا را به هم زدند وشب بعد حدود ساعت 3بامداد مجددا” همان طایفه به روستای کریم آباد حمله نمودندولی متاسفانه به تعداد مساوی از دوطرف دستگیر نمودند وحالا هم اهالی روستای کریم آباد بدهکار دیه افرادی که درتاریکی شب زخمی شدند میباشندآنهم زخمیهایی که مشخص نیست توسط کدوم طرف زخمی شدند

    • مجید گفت:

       دقیقا همیشه همین رفتار میشه. در دفاع مشروع مردم سی سخت از شهرشون در مقابل حمله و خرابکاری دهستان ده برافتاب هم چنین رفتاری شد

  2. رضا گفت:

    البته دختر نوجوان مقتول، یاسوجی نبود، بعد قتل فجیع و فساد وحشتناک اخیر توسط برادرزاده و زن عمو که شاه بیت ابیات است بویرجان.

  3. kl گفت:

    بنظر بنده قوه قضاییه باید از خودش اقتدار و عرضه نشون بده تا ارامش به شهر و کشور برگرده

دیدگاه شما