پنجشنبه 25 تیر 1394 - 22:53

خطر انفجار مهیب از بیخ گوش دهدشت گذشت+تصاویر

این مسئول عنوان کرد: با حضور اکیپی از مسئولان شرکت ایران گاز، حادثه کارشناسی و نحوه انتقال تانکر به مقصد انجام می‌شود.

خواب‌‌آلودگی راننده تانکر حامل گاز مایع شهر دهدشت را در خطر انفجار مهیب قرار داده بود که با شانس عدم نشت به خیر گذشت.

به گزارش بویرنیوز، یک دستگاه تانکر حامل گاز مایع که از ساعت‌ها قبل در مسیر ورودی دهدشت از سمت بهبهان به علت خواب‌آلودگی راننده واژگون شده بود هم‌چنان در انتظار رسیدن جرثقیل برای جابه‌جایی است.

در این حادثه که از ساعات اولیه صبح امروز و در کیلومتر 2 جاده دهدشت به بهبهان اتفاق افتاده است واژگونی تانکر حامل 20 تن گاز مایع در شرایط گرمی هوا و در مجاورت پمپ بنزین شهر دهدشت موجی از التهاب بین شهروندان و ساکنان روستاهای مجاور ایجاد کرده است.

 

13940425000266_PhotoL

 

امیر حسین سبزی‌پور در این باره به خبرنگار فارس گفت: یک دستگاه تانکر حامل گاز مایع که از پالایشگاه آبادان به سمت تاسیسات سیلندرپرکنی چرام در حرکت بود در مسیر ورودی دهدشت از سمت بهبهان دچار حادثه و واژگون شد.

رئیس شرکت پخش فراورده‌های نفتی کهگیلویه با بیان این‌که با بررسی‌های انجام شده نشتی از تانکر مشاهده نشده است افزود: از زمان وقوع حادثه خودروی آتش‌نشانی در محل حادثه حاضر و جهت اطفاء حریق احتمالی آماده باش بودند.

 

13940425000267_PhotoL

 

سبزی‌پور خاطرنشان کرد: به علت نبود جرثقیل با ظرفیت حمل 20 تن در شهرستان و نیز شهرستان‌های مجاور انتقال تانکر هنوز انجام نشده است.

وی با بیان این‌که جرثقیل 25 تنی از اهواز و آبادان جهت انتقال تانکر در حال رسیدن است تصریح کرد: تا ساعتی دیگر کار انتقال تانکر و تخلیه گاز در سیلند پرکنی چرام صورت خواهد گرفت.

 

13940425000265_PhotoL

 

این مسئول عنوان کرد: با حضور اکیپی از مسئولان شرکت ایران گاز، حادثه کارشناسی و نحوه انتقال تانکر به مقصد انجام می‌شود.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=155879
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. کارشناس گفت:

    راننده گرامی طبق قانون جدید مقصر اصلی حادثه که باید در خصوص جبران خسارت اقدام کند اداره راه است چون می بایست نسبت به تامین یک متر شانه خاکی که طی انحراف ماشین در صورت خواب آلودگی و افتادن لاستیک به بیرون از آسفالت باعث بیداری راننده شوذ اقدام می کرده و علاوه بر آن خط اکستروژن هم احداث می کرده تا با رفتن لاستیک روی آن و ایجاد ویبره راننده هشیارشود.احداث جدول سیمانی با شیب شدید آنهم چسپیده به لبه آسفالت که در تصویر دیده می شود غیر کارشناسی بوده و مقصر اصلی حادثه اداره راه است.امیدوارم پلیس نسبت به احقاق حق راننده اقدام کند.

    • بی سواد گفت:

      کارشناس محترم مقصرخواب آلودگی راننده کیه؟نکنه بگی چون خداانسان راآفریدوهوای گرم راهم افریدوخواب تقصیرراننده نبود ی وقتایی بگی پس آفریننده انسان مقصراصلی حادثه هشت؟

      • کارشناس گفت:

        جناب بیسواد از واقع بینی تان در خصوص سطح تحصیلات خود متشکرم .امروزه در احداث راهها در سطح بین المللی خواب آلودگی را جزو عوامل جاده ای اجتناب ناپذیر محسوب کرده و برای آن تمهیدات زیادی به کار میگیرند . ضمن اینکه ممنون میشم اگه پاسخ بدید که اگر راننده در هشیاری کامل به علت ترکیدگی لاستیک فقط 30 سانتی متر از لبه آسفالت منحرف می شد آیا عین همین اتفاق نمی افتاد؟یا فرض کنیم خود شما همراه خانواده در تاریکی شب در همین جاده در حال رانندگی هستید که ناگهان شغالی به وسط جاده می پرد اگر شما برای اجتناب از تصادف و خسارت به ماشین خودتان تنها سانتی متر به راست منحرف شوید چه بلایی سرتان می آید؟چرا نباید ما خودمان استانداردهای روز جاده ای را مطالبه گر باشیم؟

        • بی سواد گفت:

          جناب قبول داری باتوجه به قانونی بودن جرم ومجازات همه ی عوامل وارکان یک جرم بایدمدنظرقراربگیره ازقبیل ارکان مادی ومعنوی.نقش انگیزه ودیگرعوامل موجبه جرم؟مثلااگه اون دیواره طبیعی جاده نبود وب جای دیواره ک خودش محافظ جاده هست پرتگاه میبود اونوقت برای این محافظ طبیعی جایزه تعیین میکردی.ازپاسختون که به سبک دلواپسانه ممنون

  2. سالار گفت:

    در اين تصاوير مشخص است كه شانه ها تازه آسفالت شده و خط كشي طرفين جاده هنوز انجام نشده است.اين جاده دو بانده است.تانكر حمل گاز كه مثل ماشين هاي سواري نيست كه تعدادشون زياد باشد. راننه هايي هستن كه با جاده آشنايي دارند.كانال هدايت آب را هم كه نمي شود جابجا كرد.راننده ها هم كه به تابلو اهميتي نمي كنند. خودشان را مافوق قانون مي دانند. آنقدر متخصصند كه معترضند كه چرا در قانون گذاري از آنها استفاده نمي شود.
    كلا اين محور استثنا است .اگر صد متري هم يك پليس باشد باز سرعت مجاز رعايت نمي شود.تنها راه كاهش تصادفات، اين است كه جاده بزرگ راه ايجاد شود و الي اين تصادفات ادامه دارد.در قسمت روستاهاي خير آباد تا دلت بخاد تابلو هست و دست انداز فراوان. مرتب شاهد كشته شدن عابران پياده هستيم.اين محور شلوغ ترين محور ترانزيتي دهدشت است . مسئولان به فكر چهار بانده كردن باشند.

  3. ناشناس گفت:

    احداث آبراه چسپیده به لبه آسفالت غیر استاندارده.منم موافقم که اداره راه باید مقصر و تنبیه بشه

    • لر گفت:

      جاده واقعا استاندار نیست چون اصلا شانه نداره چرا از یاسوج جرثقیل نبردن از یاسوج که سریعتر میرسید

      • آنکس که نداند و نداند که نداند گفت:

        تا زمانی که ما با عده ای مثل آقای بیسواد مواجه ایم که فرق دیوار مهار کننده و گاردریل رو با آبراه غیر استاندارد نمیدانند و نمیدانند که جاده باید شانه خاکی جهت توقف اضطراری و هزار اتفاق دیگر داشته باشد همینی است که هست

        • ادب گفت:

          این بیسواد هم برای خودش منطقی است،اخر کارشناس خود گفته!اگر کنار گذر جاده صاف باشد حداقل در این دشت جای خواب تانکر در این مکان نبود لاستیک جلو به کانال آمده بقیه اعضاء هم تبعیت کردند

دیدگاه شما