چهارشنبه 17 آبان 1391 - 22:02

بزرگترین خصلت آیت الله ملک حسینی از منظر آیت الله ناصری

بویر نیوز – نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد گفت: آزاد مردی و آزاد اندیشی بزرگترین خصلت آیت الله ملک حسینی بود.

آیت الله ناصری عصر چهارشنبه در مراسم بزرگداشت آیت الله العظمی ملک حسینی در مصلای یاسوج اظهار داشت: مردم این استان عالمی را از دست داده اند که عمر خود را صرف مبارزه کرد و از ابتدای مبارزات همراه با امام (ره) روشنگری را علیه رژیم ستم شاهی آغاز نمود.

وی بیان کرد: این شاگرد امام و آیت الله العظمی بروجردی به هیچ کس باج نداد و سرسختانه در مقابل طاغوت ایستادگی کرد.

آیت الله ناصری اظهار داشت: در سال 42 که امام خمینی را دستگیر کردند، آیت الله ملک حسینی به دستگاه طاغوت پیام داد که اگر امام را آزاد نکنید به عشایر فتوای جهاد می دهم و رژیم از او بسیار حساب می بردند.

وی افزود: ایشان علاوه بر اینکه فقیهی مبرز و دانشمند بود، عالمی شجاع و نترس هم بود و از هیچ تهدیدی نترسید و همیشه در مبارزات حرف خودش را می زد.

آیت الله ملک حسینی وحدت بخش بودند

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد تصریح کرد: در زمان پس از انقلاب هم در این استان به رغم وجود سلیقه های مختلف، ایشان همه را در کنار هم جمع کردند و وحدت بخش بودند.

وی با بیان آینکه آیت الله ملک حسینی شمع هر جمع و محرک همه حرکتهای انقلابی بود، افزود: این فقیه عالیقدرعشایر را برای حضور در جبهه های جنگ و پیوستن به تیپ 48 فتح استان بسیج کرد و این از حرکت های خوب ایشان در اوایل انقلاب بود.

آیت الله ناصری با اشاره به علاقه زیاد امام به این فقیه مبارز گفت: یک روز آیت الله ملک حسینی به دیدار امام در جماران رفته بود و پاسداران او را نمی شناختند. وقتی امام از آمدن او مطلع شدند، خودش برای استقبال از آیت الله ملک حسینی بیرون آمده بودند.

وی افزود: حضرت امام، ایشان را بسیار تکریم می کردند و او را شناخته بودند و آیت الله ملک حسینی هم عاشق و شیفته امام(ره) بود.

آیت الله ناصری ضمن قدردانی از حضور کم نظیر مردم درمراسم تشییع جنازه نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: همه باید زندگانی این مرد بزرگ را سرمشق قرار دهیم.

امام جمعه یزد فرزند آیت الله ملک حسینی را عالمی فاضل، موثر و متین دانست و گفت: انشاء الله آقازاده محترم جایگاه و عظمت پدر را حفظ کنند و مردم استان هم قدردان این بیت معظم بمانند و از این بیت و آقازاده حمایت کنند تا خلاء آیت الله ملک حسینی را پرکند.

مهر

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=15518
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما