دوشنبه 25 خرداد 1394 - 15:01

در همایش 24 خرداد در یاسوج چه توهین هایی انجام شد؟

این نشست با استقبال خوبی همراه بود و طرفداران روحانی در انتخابات و اصلاح طلبان در این مراسم جلب توجه می کرد. این موضوع حاوی این پیام است که اصلاح طلبان و طرفداران روحانی در انتخابات هنوز بر مواضع خود پایبند هستند و هرچند ممکن از منتقدینی وجود داشته باشد اما این حضور و استقبال نشان از توفیق خادمی به عنوان نماینده عالی دولت روحانی در استان در عرصه سیاسی است.

گروه سیاسی – روز گذشته همزمان با سراسر کشور، مراسم گرامیداشت سالروز انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲ و با تشریح برخی دستاوردهای دولت یازدهم در دو سال اخیر به همت ستاد مردمی گرامیداشت این روز در یاسوج برگزار شد.

به گزارش «بویر نیوز»، در این مراسم رئیس ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در کهگیلویه وبویراحمد و استاندار به تبیین سیاست ها و برنامه های سال ۹۴ دولت تدبیر وامید و تشریح دستاوردهای دولت یازدهم در دو سال گذشته پرداختند.

***حامیان دولت روحانی چه گفتند؟

مهرداد باقری رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در استان در بخشی از سخنانش گفت: “بعد از سالها ایرانی که به ناحق بعنوان کشور مُخِل امنیت جهانی و مهد تروریست معرفی شده بود اینکه با واژگان صلح و لبخند در عین حفظ منافع ملی کشور، پرچم و نام ایران را در جهان بعنوان کشوری که مهد گفت وگو، مذاکره و تنش زدایی است به اهتزاز در آورده است.”

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز به “بازگشت مردم به آرمان های اصیل انقلاب” ؛ “جلوگیری از انحراف در هدف اصلی انقلاب” و “پاسخ به به خواسته های بر زمین مانده مردم” از مهمترین دستاوردهای مهم دولت یازدهم یاد کرد.

سیدموسی خادمی به رویکردهای منطقی و عقلانی دولت یازدهم تاکید کرد و به برخی از دستاوردهای دولت در زمینه سیاست خارجی، سلامت و کنترل تورم گریزی زد.

البته خادمی دولت قبل را بی نصیب نگذاشت و صریحا و تلویحا در سخنانش به نابسامانی های داخلی و خارجی در گذشته، رکود شدید اقتصادی و بی نظمی های مالی در دولت گذشته انتقاد کرد.

***منتقدان همایش چه می گویند؟

به هرروی این همایش برگزار شد اما نکته مهمتر را باید در بازتاب های آن کاوید چرا که کمتر از ۲۴ ساعت از برگزاری آن، افراد وابسته به دولت قبل بشدت به آن تاختند که البته بصورت کلی خود برگ دیگری برای موفقیت این همایش بحساب می آید چرا که توانسته واکنش و حتی خشم این افراد را برانگیزد.

“دبیر حزب مؤتلفه اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اظهارات سخنرانان مراسم روز ۲۴ خرداد یاسوج تکراری، فرار به جلو و توهین آمیز بود.

سید علی محمد دانشی با انتقاد از نوع اظهارات سخنرانان روز ۲۴ خرداد یاسوج اظهار کرد: وقتی افراد این گونه توهین را سرلوحه کار خود قرار می دهند نشان دهنده شکستی است که در برنامه ها داشته اند.

دانشی تصریح کرد: جریان اصولگرا مانند همیشه متانت خود را حفظ می کند و در جای خود جواب این بی حرمتی ها را خواهد داد اما تقاضا از مسئولان استانی این است که بدون حاشیه کار خود را انجام دهند و وارد بازی فرار به جلو و اهانت به دیگران نشوند.“

البته مشخص نیست منظور آقای دانشی کدام توهین ها بوده است و احتمال ایشان و همفکران وی سخنان انتقادی خادمی از دولت قبل را به اشتباه عملکرد دولت یازدهم پنداشته اند!

***دستاوردهای و ضعف های همایش بزرگداشت انتخاب روحانی

اما نباید از کنار این همایش؛ پیام ها و همچنین بازتاب های آن بسادگی گذشت که در ادامه به چند نکته اشاره می شود:

۱ – این نشست با استقبال خوبی همراه بود و طرفداران روحانی در انتخابات و اصلاح طلبان در این مراسم جلب توجه می کرد. این موضوع حاوی این پیام است که اصلاح طلبان و طرفداران روحانی در انتخابات هنوز بر مواضع خود پایبند هستند و هرچند ممکن از منتقدینی وجود داشته باشد اما این حضور و استقبال نشان از توفیق خادمی به عنوان نماینده عالی دولت روحانی در استان در عرصه سیاسی است.

۲ – حضور جوانان در این همایش موفقیتی دیگر برای این همایش بحساب می آید و نشان دهنده ی امید جوانان به تدبیر دولت خواهد بود.

۳ – رئیس جمهور امسال به کهگیلویه و بویراحمد سفر خواهد کرد – به احتمال فراوان – و اینکه در سال سفر رئیس جمهور ستاد مردمی بزرگداشت مراسم وی توانسته چنین همایشی برگزار کند و به تعبیری مانور قدرت دهد برای این جریان امیدوارکننده خواهد بود.

۴ – بزرگترین ضعف این همایش را باید متوجه مجریان آن دانست که با عدم اطلاع رسانی به موقع و کافی نتوانستند جمعیت بیشتری را به مکان برگزاری همایش بکشانند بنحوی که اگر حتی جا در سالن نبود بار معنایی بیشتری داشت. این ضعف اطلاع رسانی که مشکل عمده دولت یازدهم نیز برشمرده می شود، در رسانه ها و صدا و سیما بشدت ملمموس بود و حتی در نصب بنرهای شهری و تبلیغات محیطی هم این ضعف به چشم می آید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=152691
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. باقری گفت:

    آقای باقری کدام منافع …بعد از 2 سال این اولین باری است که اسراییل ما رابه بمب اتم تهدید کرده ،
    اولین باری است که نماینده ما را به سازمان ملل راه ندادند.
    به گفته ی خود اوباما بعد از 10 سال توانسته اند برنامه هسته ای ایران را به متوقف کنند.
    واردات خودروهای لوکس و سایر کالاها چندین برابر شده .  

  2. ناشناس گفت:

    راهی که می روید به ناکجا آباد است

دیدگاه شما