یکشنبه 23 فروردین 1394 - 9:25

هشدار دانشگاه علوم پزشکی: شهروندان یاسوجی و گچسارانی از خانه خارج نشوند

مهندس کرمی با بیان اینکه در زمان آلودگی هوا ماسک های یکبار مصرف نانو توصیه نمی شود، اظهار داشت: حتی المقدور از مصرف لبنیات پرچرب در زمان آلودگی خودداری شود.

گروه اجتماعی – مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، وضعیت آلودگی هوا در کهگیلویه و بویراحمد را خطرناک اعلام کرد.

به گزارش «بویر نیوز»، مهندس نصراله کرمی در جمع خبرنگاران افزود: براساس سنجش کیفیت هوای استان از دو ایستگاه تحقیقات محیط زیست گچساران و یاسوج، مقدار ذرات معلق(ریز گردها) در شهر یاسوج ۳۵۳ و در شهر گچساران ۳۸۶ میکروگرم بر متر مکعب استخراج شده که این مقدار از لحاظ استانداردهای ملی، وضعیت هوا را از نظر سلامت انسانی خطرناک تعیین می کند.

وی هشدار داد: افراد سالمند، کودکان و افراد با سابقه بیماری های قلبی و ریوی(آسم و آلرژی) از خارج شدن از منزل جداً خودداری نمایند.

مهندس کرمی ادامه داد: بستن پنجره منازل، مدارس، مهدکودک ها، اماکن عمومی و همچنین بالابودن شیشه های خودرو های در حال تردد، بستن دریچه کولر و تمامی منافذ در زمان آلودگی ها لازم است.

مدیر گروه سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی استان توصیه کرد: در زمان آلودگی هوا از انجام فعالیت های سنگین بدنی بالاخص ورزش در هوای آزاد(محوطه مدارس و پارک) جداً خودداری کنید.

وی اضافه کرد: در صورتی که افراد به هردلیلی ناچار به خارج شدن از منزل هستند از ماسک های SFP2  استفاده نموده و در صورت در دسترس نبودن این نوع ماسک ها از پارچه های نخی استفاده نمایند.

مهندس کرمی با بیان اینکه در زمان آلودگی هوا ماسک های یکبار مصرف نانو توصیه نمی شود، اظهار داشت: حتی المقدور از مصرف لبنیات پرچرب در زمان آلودگی خودداری شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=146520
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. همشهری گفت:

    باسلام به استاندارمحترم
    عنایت فرمایید باتوجه به شرایط بحرانی الودگی هوا وخطرات احتمالی برای کودکان وسالخوردکان تعطیل عمومی اعلام فرمایید

  2. ناشناس گفت:

    مردم بهمئی را دانشگاه شهید چمران اطلاع میده

  3. بهمئی گفت:

    یعنی گجساران ویاسوج خونشان ازبهمئی ها رنگین تراست الان یک هفته که بهمئی درهوای بحرانی به سر میبرد ولی هنوز اسمی ازبهمئی برده نشد مسئول محترمی که احساس مسئلیت داری

  4. دوست گفت:

    عزيز دل ابنقدر حساس نباشيد

دیدگاه شما