شنبه 22 فروردین 1394 - 9:56

پاسخ زیرکانه رئیس دانشگاه پیام نور به پرسش یک خبرنگار

دکتر سرلک در اولین نشست خبری خود به موضوعات متعددی اشاره کرد.

به گزارش بویرنیوز به نقل از عصرامید، دکتر سرلک در ابتدای نشست به این نکته اشاره کرد که نگاه پیام نور به دانشجو اقتصادی نیست و این موضوع باعث شده تا زمینه تحصیل محرومان در این دانشگاه فراهم شود تا جایی که این دانشگاه به نام دانشگاه محرومان شهرت یافته است.

خبرنگاری از رئیس دانشگاه پیام نور درباره برنامه وی برای ادغام واحدهای زیان ده دانشگاه پرسید که سرلک این گونه پاسخ داد: رئیس دانشگاه پیام نور با بیان اینکه آمایش رشته‌ها و رشته‌‌محل‌ها در دستور کار دانشگاه قرار دارد، گفت: این اصل طبیعی است. دانشگاه ما دانشگاه محرومین است چون ملاحظات ما اقتصادی نیست. بر مبنای این نوع نگاه به‌دنبال سامان دادن مراکز هستیم. وقتی ببینیم که می‌خواهیم جایی را تعطیل کنیم دسترسی محرومان به آن از بین می‌رود نیاز به تأمل بیشتری داریم. تجمیع رشته‌ها با همین نوع نگاه در دستور کار است. اگر بخواهیم پویایی خود را حفظ کنیم باید رشته‌های جدیدی را در دستور کار قرار دهیم.

در واقع سرلک با این بیان تجمیع واحدها را کم شدن دسترسی محرومان و قشر متوسط جامعه از ادامه تحصیل در مقاطع تکمیلی و دانشگاهی می داند و معتقد است که وزارت علوم و دولت هم طبعا نباید به این گونه واحدها نگاه اقتصادی داشته باشند بلکه به عنوان خدمتی به مردم حتی با هزینه توسط دولت باید این واحدها فعالیت خود را ادامه دهند.

نکته قابل توجه این که دکتر فراهانی رئیس پیشین دانشگاه در جلسه معارفه ای  در استان سیستان و بلوچستان بار دیگر به لزوم تجمیع واحدهای زیان‌ده با شیب ملایم و بسترسازی مناسب اشاره کرد و گفت: کنار هم قرار گرفتن دو واحد آموزشی که پایین تر از حد نصاب شاخص های علمی تعریف شده می باشند ، به توسعه علمی و رشد کیفی دانشگاه کمک خواهد کرد

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=146363
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما