جمعه 21 فروردین 1394 - 16:18

سخنان تاریخی آیت الله ملک حسینی درباره عدم توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد

وی گفت: نباید برای خوشداشت رئیس فلان حزب و گروه در مرکز، دوست، همشهری و هم دهاتیمان را تحقیر و به او توهین کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بی کسی و خودزنی را مانعی بر رشد فرزندان مستعد و توانمند این استان دانست و خواستار عملی کردن همدلی و همزبانی در استان شد.

به گزارش بویرنیوز، آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی پنجشنبه شب درآیین شب شعر هنرمندان حوزه هنری استان ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه(س) به بیان ویژگی های آن حضرت پرداخت و گفت: کلمات چون توسط انسان ساخته شده اند نمی توانند عظمت و بزرگی فاطمه(س) رابیان کنند.

وی بیان کرد: خیال نکنید با شعر می توان فاطمه را توصیف کرد یا شعر گونه توصیف کرد که فاطمه، فاطمه است بلکه فاطمه دختر محمد(س) است و برترین عنصر و شرافت هستی و برترین کرامت هستی است.

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود همچنین هنر را زیبا ارائه دادن چیزی دانست و گفت: هنر فی‌نفسه امری مقدس نیست چرا که به هنر مبتذل و هنر فاخر توصیف می شود و هرچه به ابتذال و افتخار توصیف می شود معلوم است که گوهری خنثی است و باید به انتظار توصیفش بود.

آیت‌الله ملک‌حسینی با بیان اینکه زمان، مکان، دین، اقلیم، انسانها، دولت، جامعه و سنت ها و … می تواند بر هنر تاثیر بگذارد، گفت: اگر اقلیم پاک، جامعه پاکتر، روح دینی و انسانهای کنار انسان متعالی باشند بی شک هنر انسان هنر دینی و هنر پاک است.

وی تصریح کرد: هنر آنگاه مقدس است که انسان بسازد و آنگاه هنر است که انسان را فاخر کند و دین ببخشد و رشد دهد و جلوه های زیبای هستی را به زیبایی در نهاد انسان قرار دهد.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری شعر انقلاب را بخشی از هنر انقلاب دانست و گفت: شعر اگر اضافه به انقلاب شود باید رنگ دیگری پیدا کند و حرکت، غیرت و تهییج بیافریند و شکوه مقاومت در برابر دشمن را ایجاد کند.

آیت الله ملک‌حسینی بیان کرد: اگر یک شعر این ویژگی هارا نبخشد شعر انقلاب و تحول نیست و اگر قرار است کسی برای انقلاب شعر بگوید گذشته از آنکه باید شعر را بشناسد، صورت و محتوای شعر و زمان و انقلاب را باید بشناسد.

آیت‌الله ملک‌حسینی همچنین در ادامه با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد استانی پر استعداد از نظر منابع انسانی است وحوزه ای حیرت انگیز از ذوق و هنر دارد، گفت: شعرا، خطاطان، نویسندگان، نقاشان و … کم نظیری در این استان وجود داشته و دارند اما بی کسی و خودزنی مانع رشد آنها شد.

وی افزود: اگر رقیبمان هنر داشت چون رقیب است بی هنر بود و اگر از اقلیم دیگری بود بی هنر بود و سوختیم در خودزنی خودمان و کم توانستیم خود را به دیگران نشان دهیم و هنرمان را به رخ دیگران بکشیم.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد به شعار همدلی و همزبانی اشاره کرد و ادامه داد: امیدوارم عمل به این شعار ضربدری بر گذشته ما بکشد و فردایمان فردای شکوفایی ظرفیتها و موفقیت فرزندان این استان باشد.

نباید برای خوشداشت رئیس مرکز به همشهری‌هایتان توهین کنید

وی گفت: نباید برای خوشداشت رئیس فلان حزب و گروه در مرکز، دوست، همشهری و هم دهاتیمان را تحقیر و به او توهین کنیم.

وی اظهار داشت: سال‌ها به خاطر هیچ و پوچ علیه هم شوریدیم و اگر در جایی سردمان می شد به گرمسیری تازیدیم و اگر گرممان می شد به سردسیری حمله کردیم و اکنون باید از کارهای گذشته خجالت بکشیم.

آیت الله ملک حسینی گفت: درسال همدلی و همزبانی، هنرمندان و شاعران نقش مهمی در تحقق شعار رهبر معظم انقلاب دارند و باید در این زمینه تلاش کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=146259
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    دروووووووود بر این بزرگ مرد و درایت همیشگی اش.

    • ناشناس گفت:

      احسنت بر روحانیت معظم .مشکل استان اینجا است که بعضی ها سمت های تشریفاتی خودشان را خیلی جدی گرفته اند

  2. سید گفت:

    سیاسیون هم استانی که اصلا سیاست بلد نیستند گوش کنند ولی کو گوش شنوا

  3. خلیج فارس باوی گفت:

    خداوند وجودنازنینت رابرای ماحفظ کند که مایه افتخارمایی

  4. بویراحمد گفت:

    جانم  فدایت اقا

  5. دلسوز گفت:

    سلام برحضرت آیت الله . خداقوت و خسته نباشید.مطالبی را به عنوان جوانی که عمرم را در کارهای فرهنگی و هنری در این دیار سپری کردم عرض میکنم و متاسفانه هنوز بعد از سالها مشکلات حل نشده .جوانانی در مکانهای هنری بخصوص صداسیما سالیان درازی در حال خدمت و فعالیت هستند ولی بصورت حق الزحمه ای بدون بیمه و بدون گرفتن حقوق ثابت ماهیانه در حالیکه این چند سال بخصوص سال 93 افراد زیادی با پارتی بازی و سفارش نمایندگان استان یکسره به صورت شرکتی وارد صداوسیمای استان شدند و دوستان قدیمی هنوز حق الزحمه ای هستد.در حالیکه عزیزانی با جان و دل سالهای

    زیادی را طی کردند و زحمت کشیدند و تجربه کسب کردند و حالا عدالت هستش افرادی که نه تجربه و نه تخصص دارند زود زود بصورت شرکتی و بعدش استخدام رسمی وارد
    شوند؟ دردمان را به کی بگوییم؟ حال به شما گفتیم که مشکل این آدمای دلسوخته که واقعا روحیشون داغون شده را حل کنید.باور کنید شما که نماینده ولی فقیه هستید توان کمک به این نیروها را که دارای زن و بچه هستند را دار ید و می توانید حق از دست رفته شان را بگیرید . نگذارید داغون تر از این بشوند.باور کنید رسمش نیست که این نیروهای با تجربه و زحمت کش اینجور بی صاحب باشند.

  6. عنبری گفت:

    درود بر جناب آقای ملک حسینی.متاسفانه این فرهنگ در استان ضعیف شده و باید مسئولین بکوشند تا درستش کنند. لر باید در ایران قدرت بگیرد.

  7. گل بي منت بارون گفت:

    ايت الله ضمن سلام بايد گفت درست فرمودي ولي انتظارات از جنابعالي خيلي بيشتر از اينهاست با توجه به جايگاه و اعتبار شخصي و خانوادگي جنابعالي و ارتباط شما با ريس جمهور و بسياري از مقامات عالي رتبه كشور لطفا در خصوص ارتقا فرزندان استان و استان تلاش بيشتري فرمائيد.

  8. غمگین گفت:

    سلام ودرود بر آیت اله ملک حسینی بزرگ ودور اندیش خواهش دارم در مورد حج رفتن وهتاکی عربهای نادان وبی شرف به ایرانیهای بزرگ ومتمدن فتوا صادر کنید

دیدگاه شما