پنجشنبه 20 فروردین 1394 - 21:08

حمله مرگبار الشباب به یک دانشگاه+تصاویر

در جریان حمله ۱۵ساعته تروریست‌های مسلح به دانشگاهی در کنیا دست کم ۱۴۷ نفر کشته ۷۹ نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش بویرنیوز، مردان مسلح نقابدار با حمله به یک دانشگاه در شمال شرق این کشور تعدادی دانشجو را گروگان گرفته و ۱۴۷ نفر را کشتند.

چهار تن از مهاجمان در یکی از خوابگاه‌‎های دانشگاه محاصره شدند و بعد در اثر انفجار جلیقه‌های حاوی مواد منفجره که بر تن داشتند، کشته شدند.

در پی حمله به این دانشگاه که در شهر گاریسا در نزدیکی مرز سومالی واقع شده، بیش از ۵۰۰ دانشجو توانستند فرار کنند و ۷۹ نفر از آن‌ها مجروح شدند.

نیروهای امنیتی کنیا محوطه دانشگاه را محاصره کرده و با مردان مسلح درگیر شدند.

به گفته شاهدان عینی، مهاجمان بی‌هدف به روی افرادی که در دانشگاه بودند، آتش گشودند و بیم آن می‌‎رود که تعداد قربانیان بیش از این باشد.

در جریان این حمله ۱۵ ساعته دست کم ۱۴۷ نفر کشته ۷۹ تن دیگر زخمی شدند. ۴ تروریست مسلح هم طی درگیری با نیروهای ارتش به هلاکت رسیدند.

گروه تروریستی الشباب مسؤولیت این حمله را به عهده گرفته است.

به گفته یکی از سخنگویان الشباب، گروگان‌های مسلمان از گروگان‌های غیرمسلمان جدا شده و ۱۵ گروگان مسلمان آزاد شده‌اند.

تعداد زیادی از اهالی شهر گاریسا سومالیایی‌های کنیایی هستند.

این شدید‌ترین حمله مسلحانه این گروه تروریستی در خاک کنیا از هنگام حمله با بمب به ساختمان سفارتخانه آمریکا در نایروبی در سال ۱۹۹۸ به شمار می‌رود.

به گفته «جوزف بوینت» رئیس پلیس کنیا، مهاجمان هنگام ورود به محوطه دانشگاه گاریسا در شهرکی در فاصله ۲۰۰ کیلومتری مرز سومالی، بدون هدف و کورکورانه به سوی همه تیراندازی می‌کردند.

سپس ماموران پلیس و نطامیان محوطه دانشگاه را محاصره و به تیراندازی با مهاجمان پرداختند.

الشباب دارای پیشینه عملیات تروریستی در خاک کنیا به تلافی اعزام نیروهای ارتش این کشور برای مبارزه با تروریست‌های این گروه در سومالی پایگاه اصلی این گروه، می‌باشد.

از سال ۲۰۱۱ که نیروهای مسلح کنیا در سومالی مستقر شدند، گروه افراطی الشباب بار‌ها به گاریسا و دیگر شهرهای کنیا حمله کرده‌ است.

ابنا

 

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=146222
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما