چهارشنبه 19 فروردین 1394 - 15:01

شریعتی: تسری موفقیت‌های هسته ای به خطوط سیاسی و جناحی خطا است

نماینده بهبهان و آغاجاری : تسری موفقیت‌های هسته ای به خطوط سیاسی و جناحی خطا است/مردم عزت مند ایران،قدرت ملی خود را نه در بمب هسته‌ای بلکه در تاریخ، فرهنگ، تمدن و صلح خواهی جستجو می‌کنند

محمدباقر شریعتی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت،با تاکید بر اینکه تفاهم ایران با کشورهای 1+5 یک اتفاق نبود،گفت: موفقیت اخیر ایران در مذاکرات هسته ای با کشورهای 5+1 محصول مجاهدت سفیران عزت و سربلندی کشور و نشانه تجلی اراده و خرد جمعی حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بود که تسری آن به خطوط سیاسی و جناحی خطا است.

نماینده مردم بهبهان و آغاجاری در مجلس شورای اسلامی افزود: آنان که ثمرات مذاکرات دیپلمات‌های انقلابی و عزت خواه را نادیده می‌گیرند، بدانند که راه عقلانیت و تدبیر، کشور را به سوی پیشرفت و توسعه رهنمود می‌دارد نه افراطی گری و تخریب سرمایه‌های انسانی کشور و انقلاب.

عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس تصریح کرد: اینکه کشورهای 1+5 توان و قدرت ایران را پذیرفته‌اند نشان از تحکیم پایه‌های قدرت نظام جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی است و در لوزان نشان داده شد که ایران به دنبال صلح و جهانی عاری از خشونت بوده و دیپلماسی آن بر پایه عقلانیت، سعه صدر و صلابت استوار است.

شریعتی ادامه داد: مردم عزت مند ایران،قدرت ملی خود را نه در بمب هسته‌ای بلکه در تاریخ، فرهنگ، تمدن و صلح خواهی جستجو می‌کنند و رصد لحظه به لحظه مذاکرات هسته ای توسط آنها نشان از اهمیت نتایج برای رفع کامل تحریم‌های ظالمانه به عنوان خواست اکثر مردم بوده است.

وی با یادآوری برخی از اظهارات رئیس جمهوری در یکی از نطق‌های پیش از مراسم تحلیف،افزود: بر تعامل با دنیا تاکید کرد تا آنجا که با ناملایمت‌ها مواجه شد،اما اعتقاد راسخ داشته که تعامل و دیپلماسی عزت مند با دنیا می‌تواند گره‌گشای بخشی از مشکلات کشور در سطح داخلی و بین المللی باشد و رفع بیکاری دامنه‌دار و کاهش مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم با سرعت پاینده‌ای از سوی دولت تدبیر و امید دنبال شود.

شریعتی گفت: همکاری و تعامل در عرصه نظام جهانی و ایفای نقش موثر در مناسبات بین المللی منجر به رشد و شکوفایی اقتصاد و مطرح شدن نام ایران به عنوان یک قدرت فرامنطقه‌ای خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: باید واقع بین بود اگرچه رفع تحریم می‌تواند کمک مناسبی باشد و گوشه‌ای از مشکلات کشور را مرتفع سازد اما تا زمانی که نگاه‌های سیاسی و جناحی حاکم در کشور و نفی دیگران ادامه داشته باشد کشور وضعیت مطلوبی نخواهد داشت.

وی با اشاره به نامگذاری سال 94 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال دولت وملت، همدلی و همزبانی تصریح کرد: این نامگذاری حامل پیام بسیار مهمی است و اینکه اصل مذاکرات و تفاهم را نفی کنیم و آن را نوعی خدشه به کشور بدانیم اصلا پذیرفتنی نیست، چرا که هم تیم مذاکره کننده مورد قبول رهبری قرار دارد و هم این تیم عزت و سربلندی ایران را در نظر داشتند.

شریعتی تاکید کرد: مجلس باید همدل باشد چراکه آنچه که در بین مردم می‌گذرد استقبال از این مذاکرات و اینکه ما با دنیا تعامل خوبی داشته باشیم، بوده ودر پیشینه کشور ما هیچگاه تخاصم و تهاجم نبوده و همواره در کنار نام ایران عناوین تمدن، فرهنگ و افتخار وجود دارد.

 وی گفت: مجلس باید به عنوان عصاره ملت با همدلی و همزبانی از تیم مذاکره کننده حمایت کرده و اعتقاد داریم خواست ملت این است که این مذاکرات در روند معقولی پیگیری شود چرا که کشور ما بیشترین آسیب‌ها را از همین نگاه‌های سیاسی و جناحی دیده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: اینکه صرفا مذاکرات در این دولت به نتیجه رسیده دلیلی بر این نیست که ما این مذاکرات را نفی کنیم و اگر ما فرمایشات رهبری را فصل الخطاب قرار دهیم با توجه به اینکه ایشان مخالف دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای بوده پس در جزئیات مشکلی وجود نخواهد داشت. 1

وی ادامه داد: 1+5 جایگاه علمی ایران را پذیرفته و کار علمی ایران را تائید کرده است بنابراین دلیلی ندارد وقتی به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم و بالاترین مقام کشور هم آن را نفی کرده عده‌ای بخواهند با سنگ اندازی مانع از موفقیت تیم مذاکره کننده و دستیابی به آنچه که خواست ملت است شوند.

نماینده مردم بهبهان و آغاجاری در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم همکاران ما در مجلس در یک تعامل مناسب تا به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای از تیم مذاکره کننده حمایت کنند چرا که اعتقاد داریم آنچه در پایان رخ می‌دهد باید تغییری در زندگی مردم ایجاد کند

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=146044
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما