دوشنبه 1 آبان 1391 - 0:47

دو روز، دو سوژه از احمدی نژاد !

بویر نیوز – مهاجری، محمد – آقای احمدی نژاد طی دو روز متوالی به دو دلیل سوژه رسانه ها شد. یکی با خواندن شعر غلط در آیین بزرگداشت حافظ و دیگری با نوشتن نامه به رئیس قوه قضائیه.

آنگونه که نقل شده جناب رئیس جمهور، در مصرع زیبای “مَطَلَب طاعت و پیمان و صلاح از من مست” ، واژه” مَطَلَب”  را اشتباها  به صورت “مَطلَبِ” ادا کرده و چنین خوانده است: “مَطلَبِ طاعت و پیمان و صلاح از من مست” . یعنی هم وزن شعر به هم ریخته و هم مصرع، بی معنی شده است.

طبعا کسی انتظار ندارد جناب آقای احمدی نژاد،که مهندس عمران – با زیر شاخه  تخصصی ترافیک – است، در حافظ شناسی هم دستی داشته باشد و حتی شعر حافط را بی غلط بخواند. انتقاد به کسانی وارد است که برای ایشان، متن نطق می نویسند و شاید رندانه مصرعی را انتخاب می کنند که احتمال اشتباه خوانی در آن وجود دارد و روی کاغذ هم فتحه و کسره را نمی نویسند.و باز اشکال به همانهایی وارد است که گمان می کنند برای بزرگداشت حافظ ، حتما باید رئیس جمهور سخنرانی کند، حال آنکه حضور تشریفاتی او هم می توانست کافی باشد.

سوژه دوم، نامه آقای احمدی نژاد به رئیس قوه قضائیه است که برای ملاقات او با مشاورش نوشته شده. طبعا رئیس جمهور برای اینکه ثابت کند برای حلقه اطرافیانش مایه می گذارد ، تلاش کرده راهی برای ورود به زندان بیابد. اما نامه ای که برای قوه قضاییه نوشته شده از اصول اولیه نامه نگاری عاری است. مثلا او از عبارت” مقتضی است” استفاده کرده که معمولا در نامه های دستوری به کار گرفته می شود.لحن نامه هم چندان محترمانه نیست و به نظر می رسد در شان رئیس دولت نباشد.

مطمئنا متن این نامه را هم یکی از همانهایی نوشته که نطق بزرگداشت حافظ را. یعنی یکی از همان “دوست” هایی که اطراف آقای رئیس جمهورند و بدلیل ندانم کاری، کارکرد “دشمن” را دارند. نمیدانم چرا این “دوست” ها دوست ندارند این چند ماه آینده که دولت در سرازیری عمرش قرار دارد، حرمت احمدی نژاد محفوظ بماند و …

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=14538
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما