یکشنبه 30 مهر 1391 - 1:22

‘همجنس‌بازی’ شاه کلید محکومیت ایران !

بویر نیوز– ‘همجنس‌بازی’ شاه کلید محکومیت ایران در گزارش های حقوق بشری ‘احمد شهید’

احمد شهید در بخشی از گزارش خود از ایران پرسیده که چرا ایران از حقوق همجنس‌بازان دفاع نمی‌کند؟ وی ادامه داده: مقامات ایرانی غالبا با همجنس گرایی مانند یک بیماری برخورد می‌کنند و بر مجازات‌های سخت برای اعمالی که شبهه‌ همجنس گرایانه دارند اصرار می‌ورزند. برای مثال، در سال 2011 دو بازیکن سر‌شناس فوتبال به دلیل ارتکاب ‘عمل غیر اخلاقیِ’ لمس بدن یکدیگر در زمین بازی جهت ابراز شادی پس از زدن گل، برای مدت نامعلومی از بازی در مسابقه‌های فوتبال معلق و وادار به پرداخت جریمه‌ نقدی شدند.

به گزارش بویر نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران،  “احمد شهید” 11 ژوئن 2011 توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل، به عنوان گزارشگر ویژه در امور ایران انتخاب شد.

این گزارشگر مالدیوی که ظاهرا آشنایی چندانی با موازین حقوقی ندارد یا در خوش‌بینانه‌ترین حالت، تحت تاثیر و فشار آمرینی است که وی را مامور کرده‌اند، عادت به نوشتن گزارش‌هایی غیر مستند و مغرضانه دارد و دامن قلم خود را به نگارش مطالبی اپوزیسیون‌ پسند یا همسو با خواست گروه‌های تروریستی ناقض حقوق بشر همچون منافقین لکه‌دار می‌کند.

طی 3 گزارشی که تاکنون به صورت رسمی از آغاز تصدی احمد شهید در سازمان ملل در مورد ایران منتشر شده، سیاست‌های مغرضانه این فرد کاملا مشهود است، ضمن این که در سومین گزارشی که از سوی احمد شهید در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران به سازمان ملل ارائه شده برخی اتهامات بی پایه، غلط و افراطی مبنی بر نقض حقوق بشردر زندان‌های ایران، ندیده گرفتن حقوق اقلیت‌های دینی، اجحاف در حق دانشجویان و… به کشورمان نسبت داده شده است.

* انتقاد احمد شهید بر نقض حقوق همجنس‌بازان در ایران!

احمد شهید در بخشی از گزارش خود از ایران پرسیده که چرا ایران از حقوق همجنس‌بازان دفاع نمی‌کند؟ وی ادامه داده: مقامات ایرانی غالبا با همجنس گرایی مانند یک بیماری برخورد می‌کنند و بر مجازات‌های سخت برای اعمالی که شبهه‌ همجنس گرایانه دارند اصرار می‌ورزند. برای مثال، در سال 2011 دو بازیکن سر‌شناس فوتبال به دلیل ارتکاب “عمل غیر اخلاقیِ” لمس بدن یکدیگر در زمین بازی جهت ابراز شادی پس از زدن گل، برای مدت نامعلومی از بازی در مسابقه‌های فوتبال معلق و وادار به پرداخت جریمه‌ نقدی شدند.

البته این گزارشگراز همجنس‌بازان و اقدامات غیراخلاقی آنان هم نگذشته و نسبت به عدم آزاد بودن لواط و زنا در ایران به شدت اعتراض کرده و آن را نقض حقوق بشر دانسته است!

در پاسخ به تناقضات آشکار این گزارشگر مرعوب غرب باید گفت، در آیین الهی اسلام و همچنین ارزش‌های خانواده ایرانی، مساله همجنس گرایی به شدت نهی شده و به عنوان امری ناپسند و مذموم از آن یاد شده است، ضمن این که در تعالیم بلند اسلام ازدواج مبنای اساسی پیوندهای خانوادگی و بقای نسل‌ها تعیین شده و این مساله با همجنس گرایی منافات دارد.

گویا احمد شهید، ظاهرا مسلمان است و فراموش کرده که در این شریعت وحدانی همجنس گرایی محکوم شده و ایران هم به عنوان یک کشور مسلمان، این پدیده زشت غیر اخلاقی را محکوم می‌کند.

بنابراین طرح نقض حقوق همجنس‌بازان در ایران آن هم از سوی احمد شهید، نشان از عدم اشراف وی به تعایم اسلام و قوانین اسلامی در ایران دارد که مایه تاسف بسیار است.

*چرا “احمد شهید” گزارش‌های خود را قبل از ارائه به کمیسیون در BBCمنتشر می‌کند؟!

احمد شهید که به منظور تهیه گزارش هیچ زحمتی برای مطالعه دقیق وضعیت حقوق بشر در ایران به خود نمی‌دهد، پیش از ارائه گزارش به کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد، آن را در اختیار رسانه‌های نظام سلطه از جملهBBC قرار می‌دهد؛ چنانکه طی اواخر مهرماه سال جاری سومین گزارش خود را قبال از ارائه به کمیسیون، در BBC منتشر و گزارش دوم نیز در همین زمینه باز هم دراختیار این شبکه قرار گرفت! اما سوال اینجاست که چرا یک گزارشگر سازمان ملل که باید کاملا بی طرفانه مسایل را ارزیابی و ارائه کند، گزارش‌های خود را پیش از ارائه به کمیسیون، در BBC منتشر می‌کند؟

احمد شهید، در هر دو گزارش گذشته هم بدون توجه به مستندات فنی و مستدل جمهوری اسلامی در خصوص وضعیت حقوق بشر در ایران، با سیاسی‌کاری هر چه تمامتر و در پی سفر به برخی کشورها و ارتباط با برخی گروه‌های تروریستی از جمله منافقین و اپوزیسیون اطلاعاتی را کسب کرده و این اطلاعات مغرضانه، کذب و غیر حقوقی را به شکلی غیرمسئولانه بازتاب داده‌ است؛ به نحوی که بدون توجه به پاسخ مستند و دقیق 300 صفحه‌ای جمهوری اسلامی، بر اظهارات سیاسی و خالی از وجه افراد و گروه‌های مخالف نظام تمرکز کرده و با برجسته‌سازی آنها، گزارشی 36 صفحه‌ای تهیه کرده است.

* نسبت ارائه گزارش‌های احمد شهید و تحریم‌ها علیه ایران

اما این پایان ماجرای همنوایی گزارشگر ویژه سازمان ملل با مخالفان ایران نیست بلکه در واکاوی ارائه گزارش‌های مغرضانه وی علیه ایران، نکته حائز اهمیتی دیده می شود، فاصله زمانی ارائه هر سه گزارش احمد شهید به سازمان ملل با آغاز اعمال برخی تحریم‌های جدید علیه ایران، نشان از این دارد که گزارشگر سازمان ملل در راستای تحقق اهداف کشورهای استکباری و اپوزیسیون‌های جاه طلب خارج نشین علیه ایران گام بر می‌دارد و گویی وی جیره و مواجب بگیر منافقین و مخالفان دیپلماسی ایران است نه گزارشگر فعال حقوق بشر!!

آنچه مسلم است این که ایران همواره بر ضرورت توجه به موازین فنی و تخصصی گزارش‌نویسی گزارشگران حقوق بشر در چارچوب UPR تاکید کرده، اما گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران، کارنامه خوبی در این زمینه از خود به جای نگذاشته و شاهد این مدعا نیز دو گزارش خالی از محتوا و بی‌وزن پیشین اوست که طی سال 1390ارائه شد.

* بازخوانی سومین گزارش احمد شهید

طی سومین گزارش احمد شهید بازهم اتهام زنی‌های وی علیه ایران تکرار می‌شود، نقض آزادی بیان و اطلاعات، آزادی گردهمایی و تشکل و مدافعان حقوق بشر، آزادی دین شامل پیروان آیین بهایی، مسیحیان و درویشان، اجرای عدالت با توجه به قانون جدید مجازات اسلامی، رعایت موازین قانونی، استقلال وکلای دادگستری، وضعیت در زندان‌ها، شکنجه، مجازات‌های ظالمانه و تحقیرآمیز و اعدام‌ها از جمله مواردی هستند که احمد شهید برای زیر سوال بردن ایران در مجامع بین‌المللی به آنها استناد کرده و نکته جالب دیگر اینکه این گزارش با کمی تغییرات شبیه گزارش بان کی مون در مورد ایران است که چند ماه پیش منتشر شد!

* گزارش احمد شهید، پاسخ غرب به گزارش‌های ایران در مورد نقض حقوق بشر در غرب

طی سال گذشته ایران گزارش‌های جامعی را در مورد نقض حقوق بشر در کشورهایی چون آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان منتشر کرد که همین امر موجب خشم کشورهای غربی شد و از آنجا که این کشورها همواره به دنبال ضربه زدن به ایران هستند با طرح موضوع لزوم انتخاب گزارشگر ویژه حقوق بشر برای ایران تلاش کردند تا جبهه جدیدی را برای مقابله با ملت ایران پدید بیاورند.

* ایران با این حربه‌های نخ نما عقب نشینی نمی‌کند

به دنبال تحولات منطقه که از آن به بهار عربی و اسلامی یاد می‌شود و باعث از بین رفتن جایگاه آمریکا و همپیمانان منطقه‌ای این کشور و افزایش جایگاه جمهوری اسلامی ایران در خاورمیانه و شمال آفریقا شده، حرکت بدون توقف برنامه هسته‌ای ایران بدون تأثیر پذیری از فشار کشورهای غربی و همچنین گسترش اعتراضات مدنی در آمریکا که به جنبش آزادی وال استریت شهرت یافته است، موقعیت جمهوری اسلامی ایران نسبت به گذشته ارتقاء قابل توجهی یافته، لذا آمریکا و غرب به منظور ایجاد توازن در این منطقه دست به طراحی سناریوهای مختلف علیه کشورمان زده‌اند تا با قرار دادن برخی کشورهای منطقه در جبهه خود، به زعم خود ایران را وادار به عقب نشینی از وضعیت فعلی کنند.

* موج واکنش‌ها علیه گزارش جدید احمد شهید ادامه دارد

اما انتشار سومین گزارش احمد شهید در رسانه‌ها دامنه اعتراض به دروغ پردازی‌های این گزارشگر سازمان ملل را گسترش داد و واکنش‌های مختلفی از سوی چهره‌های سیاسی کشور ارائه شد که همچنان ادامه دارد…

وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به انتشار گزارش سوم احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در کشورمان بیانیه‌ای منتشر کرد. در این بیانیه با اشاره به پاسخ مشروح و رسمی جمهوری اسلامی ایران که در تاریخ مقرر به نامبرده تحویل شده آمده است: “بر اساس آیین‌نامه شورای حقوق بشر که مربوط به نحوه تهیه گزارش توسط گزارشگران سازمان ملل متحد است، گزارش باید حاوی مشخصاتی مبتنی بر رعایت اصول بی‌طرفی، مستند بودن ادعاها، پرهیز از سیاسی کردن آن، و تخصصی و فنی بودن گزارش باشد، که متاسفانه نه تنها اصول اولیه بر حسب مقررات و رویه‌های بین‌المللی رعایت نشده بلکه محتوای گزارش نیز حاوی مطالب تکراری و مغرضانه بوده و کاملا سیاسی است.” در این بیانیه تاکید شده است: “موضوع سیاسی و مغرضانه بودن گزارش احمد شهید پیرامون وضعیت حقوق بشر در کشورمان و تخطی وی از آیین‌نامه شورای حقوق بشر در پاسخ جمهوری اسلامی ایران به پیش‌نویس گزارش و نیز به دبیرکل سازمان ملل متحد در ایام حضور در ایران اعلام و اعتراض لازم در این زمینه به‌عمل آمده است. “

همچنین آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه کشورمان گزارش احمد شهید را “سخیف خواند که تقریباً دعاوی معارضین و معاندان نظام را مطرح کرده است”.

در ادامه این گزارش؛ منصور حقیقت پور نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره گزارش احمد شهید مبنی بر نقض قوانین اجتماعی در ایران، اظهار داشت: ویژگی‌های قانونی اجتماعی و فرهنگی ملت بزرگی مانند ایران و همچنین مسائل حقوقی و شرعی که در این رابطه وجود دارد هیچ ارتباطی با گزارش احمد شهید نداشته و ندارد.

وی با تاکید بر اینکه اوضاع حقوق بشر در ایران، بهترین شرایط قرار دارد، یادآور شد: آزادی‌های اجتماعی در حدود قانون و شرع مقدس اسلام در ایران برای همه به طور یکسان اجرا می‌شود.

در ادامه این واکنش‌ها به گزارش احمد شهید، ستارهدایت‌خواه عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی به باشگاه خبرنگاران گفت: این‌گونه گزارش‌ها از لحاظ حقوق هیچ‌گونه مقبولیتی ندارد و فاقد وجاهت حقوقی است.

وی با اشاره به اینکه گزارش‌های احمد شهید براساس اطلاعات منابع صهیونیستی تنظیم می‌شود، اظهار داشت: گزارش سفارشی احمد شهید تامین کننده مطامع آمریکایی‌ها است و موجبات رضایت‌مندی آنان را فراهم می‌کند.

هدایت‌خواه تاکید کرد: اقلیت‌های مذهبی در مجلس شورای اسلامی 5 نماینده دارند و آنچه درباره نقض حقوق آنان در گزارش احمد شهید آمده، خلاف واقعیت‌های موجود است.

*واکنش نمایندگان اهل تسنن و اقلیت‎ها به گزارش مغرضانه احمد شهید

نمایندگان اهل تسنن و اقلیت‌ها ضمن محکوم کردن گزارش احمدشهید به بیان وضعیت اقلیت‌ها و تابعیت‌های مختلف در ایران پرداخته اند.

احمدعلی کیخا نماینده مردم زابل و زهک در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در واکنش به گزارش احمدشهید مبنی بر محدود بودن فعالیت‌های اقلیت‌های مذهبی در ایران اظهار داشت: در تاریخ ایران هیچ موردی از مورد اذیت و آزار قرار گرفتن اقلیت‌های مذهبی وجود ندارد و مجلس شورای اسلامی به عنوان کانون قدرت جمهوری اسلامی نمایندگان اقلیت‌های مذهبی را در خود جای داده است.

نائب رئیس اول کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با تأکید بر آزادی عمل نمایندگان اقلیت‌های مذهبی در ایران گفت: نمایندگان اقلیت‌های مذهبی در مجلس شورای اسلامی با آزادی تمام مباحث خود را مطرح می کنند و این نشان می‌دهد که همچون سایر ایرانیان از حق مساوی و یکسانی برخوردار هستند.

در همین زمینه، جهان بخش محبی نیا عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به باشگاه خبرنگاران گفت: جدا کردن ادیان و تفاوت قائل شدن میان آنان پسندیده نیست و در دین اسلام خطاب دینی ما به سایر ادیان برادر و خطاب قانونی هموطن است.

وی با تأکید بر اینکه گزارش احمدشهید براساس اقوال سایر افراد بوده نه واقعیت‌های حاکم بر جامعه ایران، تصریح کرد: درهم آمیختگی مذهبی و سیاسی میان اهل تسنن و تشیع موجب مرثیه خوانی و فرافکنی بدخواهان شده و این نوع گزارش ها ارزشی ندارد چرا که زمان سفر مقام معظم رهبری به کردستان را همگی به خاطر داریم و اقبال مردم به ایشان موجب شگفتی همگان شد.

محبی نیا با تأکید بر اینکه مشارکت مردم کردستان در انتخابات‌ها از بعضی شهرهای کشورهای دیگر بالاتر است گفت: این نوع رجزخوانی ها راه به جایی نخواهد برد و ما همگی بعنوان جامعه دینی درکنار یکدیگر با آرامش زندگی می کنیم و باید تعاملات درجامعه بیشتر شود.

براساس این گزارش؛ سیامک مره صدق نماینده اقلیت دینی کلیمیان در مجلس شورای اسلامی هم با تأکید بر اینکه گزارش تهیه شده توسط احمد شهید ارزش توجه کردن ندارد اظهار داشت: به نظر من این گزارش نه ارزش تکذیب کردن دارد و نه ارزش توجه کردن.

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: احمد شهید این گزارش را براساس الهام گیری از رسانه های استکباری و دخالت در امور داخلی ایران تهیه کرده و کلیمیان بارها اعلام کرده اند که مشکلات آنان از سایر مردم ایران جدا نیست و مشکل خاصی هم به عنوان کلیمی بودن درایران ندارند.

آنچه مسلم است این که اگر چه از افرادی مانند “شهید” که به نوعی دست‌نشانده، مامور و معذور هستند انتظاری جز دروغ‌پردازی در راستای تحقق اهداف کشورهای سلطه‌گر نمی‌رود اما به نظر می‌رسد که یک نهاد حقوقی بین‌المللی مانند کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد، باید شأن و جایگاهی فراتر از یک ابزار برای اجرای نیات سیاسی قدرت‌های پوشالی برای خود قائل باشد و آبروی خود را در مسیر اجرای سناریوهای از پیش‌نوشته “احمد شهید”ها هزینه نکند تا ملت‌ها بتوانند به این نهاد، به چشم یک ملجاء با صبغه علمی که در جهت صیانت از حقوق انسان‌ها گام برمی‌دارد، نگاه کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=14438
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما