دوشنبه 24 مهر 1391 - 0:54

انجمنی در تعقیب نخبه های کهگیلویه و بویراحمد + تصاویر

پایگاه خبری تحلیلی بویر نیوز – به بهانه آغاز به کار انجمن عکاسان دنا و برگزاری کارگاه دو روزه عکاسی محیطی در استان سراسر دیدنی کهگیلویه و بویراحمد مصاحبه ای با ” استاد حسن غفاری ” ترتیب داده ایم و اهداف این انجمن را بررسی کردیم.

بویر نیوز – هدف از برگزاری این تور عکاسی چیست؟

غفاری – انجمن سینمای جوان یاسوج در سال 1364 با هدف کشف استعداد های هنری استان فعالیت خود را اغاز کرد که به آموزش عکاسی و فیلمسازی برای جوانان پرداخت.

بسیاری از جوانان به این سمت رفتند که خیلی از آنها توانستند به عنوان عکاس و یا فیلمساز توانستند مطرح شوند.

بعنوان مثال آقایان کاظم حسن زاده ، مجید صادقی ، آقای حیدری ، حشمت روایی، محمد مختاری (سینما و تلویزیون ) و بنده و اسحاق آقایی ( عکاسی ) توانستد از این راه در جامعه هنر شناخته شوند.

در کنار این قشر  افرادی هم هستند که بصورت خودجوش به عکاسی می پردازند و پیشرفت های خیلی خوبی هم داشته اند. هدف این کارگاه عکاسی معرفی افراد جدید به جامعه عکاسی است که بعدا در همین راستا می توانند به فعالیت بپردازند و در قالب نمایشگاههای انفرادی و گروهی آثار خود را ارائه دهند.

بویر نیوز – پس در واقع هدف اصلی کشف استعداد است ؟

غفاری – بله دقیقا هدف ما شناخت استعدادهای نهفته در بین جوانان استان است و هدف دیگر شناساندن استان زیبای کهگیلویه و بویراحمد به سایر هموطنان است. چرا که معتقدم زبان عکس گویا تر از زبان قلم است.

بویر نیوز – چگونه انجمن عکاسان دنا متولد شد ؟

غفاری – با چند تن از فعالان این عرصه تصمیم گرفتیم انجمنی تخصصی عکاسی را تشکیل دهیم و با موافقت و حمایت اداره کل ارشاد این تشکل تشکیل شد که از این به بعد سفرهای که برای عکاسی صورت می گرفت منظم تر و با برنامه تر صورت بگیرد.

نام این انجمن هم با رای گیری انتخاب شد.

بویر نیوز – چه کسانی می توانند در این کارگاه عکاسی شرکت کنند و هزینه آن چقدر است؟

غفاری – کسانی که آموزش های ابتدایی عکاسی را دیده باشند و با مبانی عکاسی آشنایی مختصری داشته باشند همه می توانند به اداره ارشاد مراجعه و نام نویسی کنند.

هزینه ی آنچنانی ندارد و مبلغ پنج هزار تومان برای اینکه عزیزانی که نام نویسی می کنند حتما قصد شرکت دارند دریافت می شود.

بویر نیوز – مدرسینی که آمده اند آیا واقعا از طراز بالایی برخوردارند؟

غفاری – بله مطمئنا این افراد از عکاسان برجسته کشوری هستند

افشین شاهرودى ، عکاس پیشگام ( پیشکسوت ) ،مدیرمسئول نشریه عکاسى خلاق نشست دوم با موضوع خلاقیت درعکاسى را برگزار خواهند کرد.
نوشین وفادار ، مدرس عکاسى،مدیرکانون عکس مشهد هستند که نشست اول با محوریت عکاسى هنرفردى،کارگروهى را برای تقویت روحیه کارگروهی در بین شرکت کنندگان برگزار می کنند.
بنده (حسن غفارى ) ، استاد دانشگاه،بازرس انجمن عکاسان ایران نیز، نشست سوم با عنوان بررسى عکس هاى تولیدشده درکارگاه عکاسى محیطى ،روستاى زى زى را برگزار خواهم کرد.
بویر نیوز – چرا روستای زی زی انتخاب شد ؟
غفاری – من سفر های زیادی به اکثر نقاط استان داشته ام. از آنجا که روستای زی زی هم بافت روستایی مناسبی دارد و هم اینکه روستای بزرگی است از پتانسیل های بالایی در این زمینه برخوردار است.
این روستا مردمی مهمان نواز و خونگرم دارد و در سفرهایی که قبلا به این روستا داشته ام استقبال خوبی شد.
بویر نیوز – این برنامه نشست های جانبی هم خواهد داشت ؟
غفاری – بله قرار است در این برنامه از اقای اسحاق اقایی که اخیرا نمایشگاه عکس در چین خواهد داشت تجلیل شود. از عکاسانی که در این دوره بهترین صحنه ها را شکار کنند نیز تجلیل خواهد شد و قرار است از مدیرکل محترم اداره ارشاد استان نیز به صورت معنوی تقدیر شود.
بویر نیوز – این وعده را به مخاطبین فهیم بویر نیوز می دهید که آثار منتخب این تور عکاسی را در اختیار این پایگاه قرار دهید تا بعنوان یک خبر تصویری تقدیم مخاطبین گرامی شود ؟
غفاری – با کمال میل ، این قول را خواهم داد.
گفتنی است این کارگاه دو روزه 27 مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.
تصاویر از روستای زی زی در 80 کیلومتری یاسوج
یک زن روستایی بعد از پخت نان ( روستای زی زی )
زن روستایی پا به پای مرد خود ( روستای زی زی )
عکس- کودکی ما ( منبع : فتوبلاگ حسن غفاری )

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=13997
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بویری گفت:

    بویر خیلی کار زیبایی بود من الین خوانند این خبر بودم. مصاحبه هاتون هم مثل همیشه قشمگ بود عکسهای زیبایی هم انتخاب کردین متشکر متشکر

    • صادق گفت:

      از بس حول کردی پنجاه تا غلط املایی داریی . درود بر این مرد نکو که به فکر استعداد های استان است.افرین بر بویر بخاطر توجه به مسائل فرهنگی

  2. سارا گفت:

    با سلام آقای غفاری خسته نباشید انشاءالله موفق باشید .دکتر ملک زاده استاد دانشگاه علوم پزشکی یاسوج را هم فراموش نفرمایید عکاس توانایی است شکار لحظه های خوبی داره سری به فتوبلاگشون بزنید

  3. ايرج گفت:

    سلام ودرود بر استاد غفاري كه هميشه قلبش براي هويت ،نام،وبزرگي استان ميتپد.انصافا بايد قدردان ايشان باشيم نماد يك مرد بويراحمدي درتهران،’ پايدار باشي

  4. سي سخت گفت:

    از همه عوامل اجرايي اين برنامه كه گامي تحسين براگيز در شناخت استان كهگيلويه و بويراحمد است سپاسگزاريم

  5. محمد مختاری گفت:

    خدا قوت . هم حسن غفاری و اسحاق آقایی و هم بویر نیوز.

  6. ملک حسینی گفت:

    با آرزوی موفقیت برای هنرمندان هم استانی.
    طبیعت بسیار زیبای استان به هنر شما برای معرفی به جهانیان نیاز داره….
    میتونین با هنر خودتون جلوی بسیاری از تخریب ها و آلودگی ها رو بگیرین….

دیدگاه شما