پنجشنبه 20 مهر 1391 - 7:15

چه کسی هدایت خواه را به بوشهر دعوت کرد

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز: سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس هفتم و هشتم گفت: تاثیرگذاری کار فرهنگی در گرو تطابق قول و فعل است.

به گزارش خبرنگار مهر، ستار هدایت‌خواه ظهر چهارشنبه در همایش مبلغان دینی استان بوشهر در سالن شهید آوینی سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر با تاکید بر لزوم توجه مبلغان به فصاحت کلام، اظهار داشت: گاهی یک کلام کوتاه از یک سخنرانی طولانی پربارتر و موثرتر است و باید توجه خاصی به آراستگی پیام داشته باشیم.

وی بر لزوم توجه به تنوع کلام تاکید کرد و افزود: ارائه کلام در قالب‌ها و بر اساس روحیات مخاطبان امری اجتناب‌ناپذیر است که برای این مهم نیازمند داشتن شناخت از مخاطبان هستیم و باید بین کلام ما و مخاطبان یک هماهنگی وجود داشته باشد تا کلام بتواند اثرگذار باشد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس هفتم و هشتم با بیان اینکه تحول فرهنگی نیازمند مداوت است، اضافه کرد: خصوصیات اخلاقی و رفتاری افراد به تدریج تغییر می کند و باید با انجام کار طولانی به دنبال رسیدن به اهداف باشیم چرا که کار مقطعی بی‌فایده است.

وی همچنین داشتن صبر و حوصله کافی را یکی دیگر از نیازمندی‌های کار فرهنگی دانست و بیان داشت: کار فرهنگی دارای سختی‌های خاص مربوط به خود است که نیازمند صبر و حوصله کافی است و در انجام فعالیت‌های فرهنگی هرگز نباید مایوس و ناامید شویم.

هدایت‌خواه در ادامه دست‌یابی به نتایج مطلوب را نیازمند خلوص نیت و پاک بودن انگیزه‌ها دانست و ادامه داد: اگر انگیزه‌ها غیر الهی باشد اثرات مثبت کار را کم می‌کند و اجازه نخواهد داد که به آنچه مورد نظر است دست یابیم.

وی همچنین عدم تطابق قول و عمل را یکی از معضلات کارهای فرهنگی عنوان کرد و اظهار داشت: ناهماهنگی بین قول و عمل باعث بدبینی افراد می‌شود و مخاطبان با مشاهده تفاوت بین گفتار و رفتار نمی‌توانند به گفتار عمل کنند و نخواهند پذیرفت.

هدایت‌خواه گفت: برای تسخیر دل و فکر مخاطب باید رابطه صمیمانه داشته باشیم و ایجاد یک رابطه عاطفی بین مبلغ و فعال فرهنگی و دینی با مخاطبان می‌تواند اثرگذاری تبلیغ را بسیار بالا ببرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=13759
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما