چهارشنبه 19 مهر 1391 - 23:40

ائمه جمعه موضوع صلح و سازش بین مردم را از یاد نبرند

بویر نیوز – امام جمعه یاسوج با بیان این که ائمه جمعه از تریبون نماز جمعه باید در همه زمینه‌ها فرهنگ‌سازی کنند، گفت: ائمه جمعه در تریبون‌های خود موضوع صلح و سازش بین مردم را از یاد نبرند.

خبرگزاری فارس: ائمه جمعه موضوع صلح و سازش بین مردم را از یاد نبرند

 حجت‌الاسلام سید علی‌اصغر حسینی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگی با حضور مسئولین متولی بحث فرهنگ در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: باید آموزه انبیاء را به کار گرفته و ائمه جمعه نسبت به مسئله صلح و سازش و اهمیت آن در نمازهای جمعه بحث ترویج و تبلیغ را از یاد نبرند.

 امام جمعه یاسوج وظیفه روحانیت را صلح و سازش میان مردم دانست و تصریح کرد: پیامبران در تمام زمینه‌ها از جمله اقتصادی و اجتماعی اصلاح‌گر بودند و به عنوان مورد اعتمادترین قشر برای جامعه مسئولیت سنگین‌تری از لحاظ  ترویج این فرهنگ خداپسندانه نسبت به سایر افراد در خود احساس می‌کردند.

 این مسئول در ادامه افزود: هر انسان مسلمانی موظف است که به صلح و سازش میان مردم بپردازد و در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نکند.

 وی در زمینه تبلیغ کتاب و کتابخوانی عنوان کرد: تبلیغ کتاب و کتابخوانی در جامعه کمک می‌کند تا مجازات‌های موجود در قرآن درباره گناهان از این طریق به روشنی اطلاع‌رسانی شود.

 حسینی تفسیر آیات قرآنی را از مهم‌ترین راه‌های ترویج فرهنگ دینی برشمرد و خاطرنشان کرد: تفسیر و توضیح آیات قرآن از اهمیت بالایی برخوردار است و نقش مهمی را در ترویج فرهنگ دینی و علم آموزی ایفا می‌کند.

 وی به الگوسازی فرهنگ از سوی مروجین علم اشاره کرد و گفت: فرزندان ما برای شنیدن سخنان معلمین خود نسبت به والدین سنجیده‌تر عمل کرده در همین راستا مروجین علم موظفند با الگوسازی مناسب از لحاظ فرهنگ صرفه‌جویی، لباس‌های مناسب، استفاده‌های بهینه و… تلاش خود را به کار گیرند.

 حجت‌الاسلام حسینی ترویج فرهنگ را یک وظیفه عمومی دانست و افزود: ترویج فرهنگ یک وظیفه عمومی بوده و همه ما به عنوان متولیان حوزه فرهنگ موظفیم در چارچوب جامعه آن را نهادینه کنیم.

 امام جمعه یاسوج افزود: نیروی انتظامی به تنهایی قادر به برقراری امنیت در جامعه نیست، بلکه همه ما باید دست به دست هم داده تا در همه امور کمک کار یکدیگر باشیم.

فارس

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=13723
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما