سه شنبه 18 مهر 1391 - 22:40

درخواست های رئیس مجمع نمایندگان از مسئولان کشور چه بود؟

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

متن کامل نطق پیش از دستور نماینده مردم شریف بویراحمد ودنا در مجلس شورای اسلامی

بسم الله الرحمن الرحیم

رب اشرح لی صدری و یسرلی امری واحلل عقده من لسانی ویفقهو قولی

درود وصلوات به محضر پاک ونورانی پیامبر رحمت ومهربانی خاندان پاک ومطهرشان،اهل بیت عصمت وطهارت(علیه السلام)

درود می فرستم به روح پرفتوح وملکوتی امام عزیز،معمار وبناینگذار جمهوری اسلامی وشهداءعزیز انقلاب اسلامی وجنگ تحمیلی ودفاع مقدس،علی الخصوص شهیدان فداکاذی که در مبارزه با گروهک منافقین پژاک به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

آرزوی سلامتی وطول عمر توام با عزت وسربلندی برای رهبر فرزانه ،ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی خامنه ای دارم.

این روزها در کنار چنگ وداندانی که دشمنان دیرینه وقسم خورده انقلاب به مردم ما نشان می دهند،متاسفانه تورم وجو روانی ناشی از بازار متلاطم ارز وطلا،فشار اقتصادی زیادی را براقشار مختلف مردم وارد،آنچه مسلم است بخش زیادی از وضعیت نابسامان اقتصادی فعلی کشور ناشی از سوءمدیریت‌ها است.

اراده جمعی مسئولان و درک شرایط مردم امری مسلم است ،چرا کهاین مردم مهم ترین سرمایه اجتماعی نظام هستند وانصافا در تمام مراحل انقلاب ودر همه برهه های حساس به عنوان مدافعان واقعی انقلاب در صحنه حضور داشته اند. زیبنده این مردم شریف وولایت مدار نیست که این چنین در فشارهای اقتصادی شکننده قرار بگیرند و باید مسئولان اجرایی و تمام نمایندگان مجلس با انسجام و همدلی در مسیر خدمت رسانی به مردم گام بردارند.

فرصت را مغتنم می شمارم از تریبون خانه ملت یکبار دیگر عرض سلام ،ادب و احترام خود را به محضر مردم شریف و ولات مدار استان کهگیلویه وبویراحمد اعلام می دارم واز همه مردان،زنان وجوانان پر شور وشعور شهرستان های بویراحمد ودنا که در انتخابات پرشکوه وحماسی 12اسفند به اینجانب اعتماد نمودن وبنده را به عنوان نوکر و خادم خود برگزیدند صمیمانه تشکر وقدردانی می نمائیم.

نمایندگان محترم ؛مفتخرم به عنوان صدای مردمی با شما صحبت می کنم که در گذشته آنها جز افتخار،رشادت،پایمردی،عشق وارادت به اهل بیت(ع) چیز دیگری وجود ندارد،مردمی که با هیچ یک از نظام‌های سیاسی قبل از انقلاب به دلیل روحیه ظلم‌ستیزی وسلحشوری سازش نکردند .

مقاومت جانانه  و دفاع این مردم از هویت خود در برابر نظامیان رژیم منحوس پهلوی در تنگ تامرادی وگجستان هیچ وقت از حافظه تاریخ پاک نخواهد شد،به گونه ای که رژیم برای جبران شکست خود این مردم را در منطقه جلیل بویراحمد مورد حمله هوایی قرار داد.اما متاسفانه تاریخ در بیان رشادت های این مبارزه کوتاهی کرده وبه درستی عظمت این حادثه نپرداخته است.

البته نقش محوری روحانیت در هدایت مردم در راس حضرت آیت الله ملک حسینی به عنوان افتخار ونگین درخشان خطه جنوب ،برای حضور مردم در قبل از انقلاب وهمراهی وحمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی در بعداز انقلاب برکسی پوشیده نیست.

از روزهای آغازین انقلاب ،دلبستگی و وابستگی این مردم به جمهوری اسلامی در صحنه های مختلف تجلی عینت یافت که می توان به حضور حماسی آنها در عرصه دفاع مقدس اشاره کرد،به گونه ای که استان کهگیلویه و بویراحمد در عرصه دفاع مقدس ،اولین استان کشور شناخته شده است.

از جمله افتخارات این مردم مقاومت جوانان رزمنده استان در عملیات پد خندق بود که مورد تحسین مسئولان سیاسی وفرماندهان نظامی کشور و حشم وبهت نظامیان بعثی گردید.

نمایندگان ملت؛در کنار این عزت آفرینی ها،خداوند متعال مواهب طبیعی فراوانی را در این استان بالقوه به ودیعه گذشته است که به صورت اجمالی به آنها اشاره می شود.

استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود مساحت یک درصدی ،۱۰ درصد آب کشور، ۷۰ درصد گیاهان دارویی کشور کشور ، ۲۵ درصد نفت کشور را با تولید 720 هزار بشکه نفت خام و 50 هزار بشکه میعانات گازی و 4/1 میلیلرد فوت مکعب گاز طبیعی ،مقام دوم از نظر تولید را در کشور به  خود اختصاص داده است.

برخورداری از معادن فراوان ،قرار گرفتن در کریدور شمال-جنوب ونزدیکی به مراکز مهم اقتصادی کشور ومبادی صادرات وواردات وداشتن چشم انداز های بکر ،طبیعتی دل انگیز به عنوان پایتخت طبیعت ایران تنها گوشه ای توانمدیهای این استان است، به نحوی که اولین استان در تامین ارزش افزوده کشور است.

اما عزیزان ؛علیرغم همه این شرایط وبا وجود خدمات ارزنده وغیر قابل انکار نظام مقدس جمهوری اسلامی، هنوز آثار محرومیت از چهره این استان زدوده نشده است.

از مجموع ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و با وجود در اختیار داشتن ۱۰ درصد آب کشور هنوز ۲۳۰ هزار هکتار از این اراضی به صورت دیم کشت می‌شود.

سهم استان در حوزه صنعت کشور نیز متاسفانه نیم درصد است که این میزان نیز با ۵۰ درصد ظرفیت در حال فعالیت است.

با وجود این استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان اولین استان کشور در تامین ارزش افزوده شناخته می شود واستان های اصفهان وتهران با فاصله زیاد در رتبه های بعدی قرار دارند،اما همچنان به عنوان توسعه نیافته ترین استان کشور وآخرین استان در جدول رتبه‌بندی توسعه‌یافتگی کشور قرار داریم.

نرخ ۲۵ درصدی بیکاری در استان ، اشتغال به عنوان مهم‌ترین و اصلی‌ترین دغدغه مردم حوزه انتخابیه بویراحمد ودنا تبدیل کرده است.به جرات می توان گفت که در بویراحمد ودنا کمتر خانواده ای است که تحصیلکرده بیکار نداشته باشد.من در یاسوج متاسفانه شاهد خانواده ای بوده ام که 10 فرزند تحصیلکرده دانشگاهی بیکار دارد.

زمان برای بیان محرومیت ها کافی نیست؛تو خود حدیث مفصل بخوان از مجمل.

ولی سوالی که اینجا مطرح می شود این است که آیا برای پیشرفت یک استان با این همه ظرفیت و پتانسیل نباید تلاش‌های لازم انجام شود؟

آیا متوسط سن 211 سال با بالاترین ضریب بهره هوشی نسبت به متوسط کشوری نمی تواند به عنوان یک امتیاز در مسیر توسعه این استان مد نظر قرار گیرد؟

آنچه از مسئولین اجرائی کشور به عنوان خواست عمومی مردم کهگیلویه وبویراحمد وحوزه انتخابیه بویراحمد ودنا برای برون رفت از وضعیت فعلی خواستارم به شرح زیر است؟

1-سهم فعلی استان کهگیلویه و بویراحمد از اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای کشور حدود نیم درصد است و لذا افزایش آن به رقم  ۲ درصد می‌تواند تا حدودی مشکلات را مرتفع کند.

2- استفاده از مزایای تبصره ۳ بند الف اصلاح ماده 3 قانون اصلاح مواردی از قانون برنامه چهارم توسعه مبنی بر سرمایه‌گذاری ۱۰۰ درصدی شرکت‌های دولتی در طرح‌های بزرگ تولیدی و صنعتی استان و همچنین اجرای مصوبات سفر هیات دولت به این استان که مقرر می دارد دولت خود راسا وارد بحث سرمایه گذاری استان گردد،می تواند از دیگر راهکارهای برون رفت کهگیلویه وبویراحمد از توسعه نیافتگی باشد.

3-افزایش سهم بانکی استان از سپرده کل کشور از رقم 4 دهم درصد به یک درصد،چون در حال حاضر بانک های استان به دلیل پائین بودن منابع از هرگونه ارائه ویا پرداخت تسهیلات به فعالان اقتصادی ناتوان هستند واین مهم یعنی افزایش منابع بانکی های استان می تواند از منابع بانک های استان های برخوردار ویا از محل سپرده های بانک مرکزی صضورت پذیرد.

4-توسعه وبهره برداری ازمیدان گازی مختار به عنوان بزرگترین سرمایه استان،با ظرفیت بیش از 20 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی که می تواند گاز مصرفی استان های کهگیلویه وبویرحمد وفارس وبخش هایی از استان های چهار محال بختیاری واصفهان را تا 100 سال آینده تامین نماید ومیدان گنفتی شورم وشبلیز با ظرفیت تولید 50 هزار بشکه نفت،نیازمند توجه ویژه وزارت نفت است.

5-نیروگاه سیکل ترکیبی یکی دیگر از نیازهای اساسی وحیاتی استان است که امیدوارم با شروع عملیات اجرائی آن تحول خوبی در زمینه رفع معضل اشتغال جوانان استان ایجاد گردد.

6- در کنار اقدامات فوق استان کهگیلویه وبویراحمد ظرفیت های خوب وگسترده ای برای راه اندازی کارخانجات خودرو سازی،صضنایع وابسته به صنایع بزگ استان های همجوار،ایجاد صضنایع تبدیلی کشاورزی ودامی  وصنعت توریسم وگردشگری را دارا است

در اینجا لازم است ضمن تشکر فراوان از جناب آقای مهندس نیکزاد وزیر محترم راه وشهرسازی به جهت شتاب بخشیدن به پروژه های راه سازی استان واز ایشان تقاضا کنم که هرچه سریعتر عملیات اجرائی  خط آهن اقلید-یاسوج آغاز گردد وبا تخصیص اعتبارات مورد نیاز ،بیمارستان در دست احداث یاسوج را با توجه به مشکلات فراوانی که مردم این شهر در حوزه بهداشت ودرمان دارند،به یک سرانجامی برساند.

واما سخن آخر ودر پایان لازم می دان که از وزیر محترم کشور درخواست نمایم که به وضعیت تقسیمات کشوری در حوزه انتخابیه بویراحمد ودنا توجه ورسیدگی ویژه ای داشته باشند.

در حال حاض  ر دو بخش بزرگ ومهم لوداب ومارگون در شهرستان های بویراحمد با مردمی انقلابی،مذهبی وتحصیلکرده ولی محروم بنا به اقرار کارشناسان قابلیت وشاخصه های ارتقاء به دو شهرستان را دارند.

البته در کنار این دو بخش ،دهستان های محروم زیلایی،سادات محمودی وکاکان هم هستند که قابلیت ارتقاء به بخش را دارند،که امیدوارم با توجه وعنایت ویژه وزیر محترم کشور واعلام شهرستان  لوداب وشهرستان مارگون و بخش های زیلایی ،سادات محمودی وکاکان گام های مهم وموثری در مسیر اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ودولت خدمتگزار که خدمت به محرومین از افتخارات بزرگ آن است برداشته شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=13668
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. واقع بین گفت:

    هر روز که می گذرد از اینکه به آقای حاج زارع رای داده ام بیشتر خوشحال و خرسندم و خدا را شاکرم که بالاخره کسی را به مجلس فرستادیم که درد را می داند و دنبال درمان آن است و این شایسته و بایسته این شخصیت بزرگ و مردمی است و از خداوند بزرگ آرزوی موفقیت ایان را دارم .

  2. ارمان گفت:

    اشتباه کردی حاجی که از درد مردمت صحبت کردی ازمشکلات و بدبختی استان گفتی.چرا؟ چرا حاجی ؟ چر از دولت حمایت بی چون و چرا نکردی؟
    اشتباه کردی اشتباه

  3. حقیقت تلخ 8 سال که گذشت گفت:

    الان یه عده میان کامنت میزارن که فقط حرف زده اخه بابا نماینده خودشون هم حرف برای مردم هم نمی زد فقط منتظر بود ببینه کی از مردم حمایت می کنه بخاطر دولت توی روش وایسه

    • ناشناس گفت:

      واقعا جناب حقیقت 8 سال خیلی تلخ گذشت یه حب قند بخو تا شیرین بشه . خوب که روی کاغذ خوند اگر حفظی حرف میزد ممیگفتید علامه دهر اومد . سقراط زنده شده .

  4. سعید گفت:

    انشاله که اولین و آخرین صحبت زلرعی ودرخواستش از دولت نباشد.
    یا علی مدد

  5. بهرام گفت:

    کمتر کسی در استان هست که این مشکلات را ندونه.انتظار از جناب حاج زارع این است که بیگیر این مسایل باشه.در ضمن حضور در جمع مردم و ارایه عملکرد به مردم و شفاف سازی مسایل خیلی مهم است.

  6. ايرج گفت:

    درود برحاجي كه بعد از8سال رفت ودنبال مطالبات مردم بود اونم مردم ازهمه چيز عقب افتاده خداروشكر كه اين آدم به اصطلاح فرهنگي كارش تمام شد والا باز هم عقب مي افتاديم طرف به جاي دفاع از حق مردمش درصحن مجلس از طرح عفاف وحجاب دفاع ميكرد ودنبال لابي براي عدم استيضاح وزرا بودكومطالبات مردم مگه بدون داشتن كار نان وآب ميشه طرح عفاف وحجاب اجراكرد تافقر حاكم وزير ساخت نيست حرف ازاين مسائل نزن مثل حاجي به درد مردم گوش بده ومردم دارباش نه دولت دار كه فقط دولتيها خوششون بياد

  7. سردار گفت:

    سلام حاجی.توروخدابه فکر این نیروهای شرکتی هم باشید تواین بازار که همه چی گرون شده بیش از سه ماهه که حقوق نگرفتند همه اینا چه گناهی کردند که اسم شرکتی روشونه.

  8. لر گفت:

    دلم برات تنگ شده حاجی جان خیلی دوست دارم و فقط می تونم برات دعا کنم
    همیشه به یاد این جملتم که می گفتی :عبادت جز خدمت به خلق نیست.

دیدگاه شما