یکشنبه 28 دی 1393 - 17:51

گزینه های جاوید برای ساماندهی چیدمان شهری /پیشنهاد های جالب فرمانده انتظامی استان برای حل معضلات شهر یاسوج

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بویرنیوز، شهردار یاسوج در جلسه تعاملی شهرداری و شورای شهر یاسوج با فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد ضمن اشاره به نیاز مستمر و هدفمند همه دستگاه ها برای برقرای نظم و امنیت گفت: مجموعه خدمت گزاران مردم در شهرداری با نیت و هدف بالا بردن استاندارد شهری در مرکز استان به صورت مداوم با دیگر دستگاه ها ارتباط و همکاری تنگاتنگ دارند.

جاوید با گلایه از وضع ساخت و سازهای غیر مجاز، وانت بارهای مستقر در محدوده شهر و در خیابان و پیاده روها و همچنین معظلات ترافیکی، از آمادگی دستگاهش برای همکاری همه جانبه در حل این موارد  با سایر دستگاه ها بالاخص پلیس گفت و خاطر نشان کرد: شهرداری یاسوج با همه توان و امکاناتش در بهبود خدمات شهری برای مردم قدم بر می دارد که همراهی پلیس به خصوص در فعال نمودن گشتی های نظارتی در این حوزه بی شک اثر گذاری قابل توجهی به همراه دارد.

شهردار مرکز استان ادامه داد: در حوزه هایی از قبیل ترافیک، سد معبر و عوارض خودرو و ساختمان همانطور که قانون هم اجازه داده پلیس می تواند بخشی از کار را بر عهده بگیرد و بی شک با توجه به محدودیت های منابع انسانی که  در بدنه شهرداری وجود دارد همراهی پلیس هم از جهت نیرو و توان و هم جنبه قانونی میتواند مثمر ثمر واقع شود.

78164325276413950756

این مسئول افزود: شهرداری یاسوج ابتدائاً با فراهم آوردن زیر ساخت ها هم برای دوره گردها و هم فروشندگانی که در معابر و خیابان ها قدام به دستروشی می کنند سعی در ساماندهی و هدایت آنها با کمک نیروی انتظامی دارد و به احداث میدان میوه و تره بار در نزدیکی شهر یاسوج میتوان به مثال و مصداق این مورد اشاره کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش از آمادگی شهرداری برای بر عهده گرفتن نصب و راه اندازی چراغ راهنما در همه میادین،چهار راه و تقاطع ها ظرف مدت 2 ماه گفت و عنوان کرد: باید برای همه چراغ های نصب شده در سطح شهر هم شماره گذاری کرد و تلفنی را جهت اعلام خرابی آنها به اطلاع عموم رساند که دیگر شاهد خرابی آنها نباشیم.

جاوید در خصوص ساماندهی وانت بار ها گفت: برای آنها دو گزینه شهرداری مد نظر دارد، اول اینکه به میدان میوه و تره بار پیش بینی شده انتقال یابند و دوم اینکه در همان نقاط از شهر که مستقر هستند با اجاره کردن زمین های خالی و تدارک محلی برای فروش که از حداقل ظاهر مناسب برخوردار باشد اقدام کنند.

شهردار یاسوج تصریح کرد: شهر یاسوج بیش از آنکه به سازمان اتوبوس رانی نیاز داشته باشد به سازمان حمل و نقل درون شهری که هم برای مسافر و هم بار چاره اندیشی بهتر و اصولی تری بشود نیاز دارد، که این مهم نیز در دست بررسی جدی قرار دارد.

در این نشست فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز ضمن اعلام همکاری با شهرداری برای خدمت هرچه بهتر و اصولی تر به مردم گفت: در خصوص معضلات شهر یاسوج باید به صورت اصولی چاره اندیشی شود و این هماهنگی و همکاری اکثر دستگاه های استان را می طلبد.

سردار غلامعباس غلامزاده خاطر نشان کرد: از جمله مشکلات شهرهای  استان و به خصوص شهر یاسوج رها شدن ساختمان های مخروبه و نیمه کاره به حال خود است که این امر سسب بوجود آمدن پاتوقی برای خلاف کاران و مشکلاتی برای مردم شده است که لزوم توجه جدی مسئولان مربوطه در این خصوص حائز اهمیت است.

غلامزاده نصریح کرد: برای نقل و انتقال وانت بار ها و دوره گردها باید ضمن شناسنامه دار کردن آنها زیرساخت ها را برای انتقال دائم آنها فراهم ساخت و بعد این اقدامات اگر وانت بارها از اجرای قانون سر باز زدند نسبت به توقیف خودروی آنها اقدام خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: نبود پارکینگ در سطح شهر و همچنین در منازل آپارتمانی از جمله دیگر مشکلاتی که نگاه ویژه ای باید به آن شود چرا که این مورد نیز زمینه ساز انواع سرقت ها و نارضایتی مردم را فراهم می کند.

این مسئول نظامی عنوان کرد: در خصوص ترافیک باید زیر ساخت هایی از جمله فراهم آوردن ایستگاه هایی با رعایت فاکتورهای استاندارد و اصولی، نصب چراغ های راهنمائی بر طبق اولویت بندی منطقی، خط کشی ها، پل های عابر پیاده و غیره توجه جدی مبذول داشت.

DSC_2205

غلامزاده ضمن انتقاد از برخی فروشندگان و مغازه داران در سطح پارک های شهر یاسوج گفت: عقد قرارداد و به کار گماردن این افراد باید با نظارت پلیس باشد تا خدای ناکرده مشکلاتی برای مردم ایجاد نکنند.

در پایان سردار غلامزاده از آمادگی پلیس استان برای همکاری بیش از پیش با شهرداری برای ساماندهی وانت بارها ، بهبود زیرساخت ها و وضعیت ترافیکی شهر و ساماندهی افرادی که در سطح شهر سد معبر ایجاد می کنند گفت و تصریح کرد در این زمینه با تخصیص نیرو های مورد نیاز و حتی نیروهای ضربتی و یگان ویژه در موقع لزوم، اقدام خواهد شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=136629
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    اقایان عزیز تورو به خدا به وضیعت جمعه بازار و وانت های میوه فروش اطراف آن رسیدگی کنید و ورودی شهرو زیبا کنید به خدا زشته اقایان عزیز.ورودی شهر به این زشتی کجا دیدید

    • ناشناس گفت:

      شهر کجابود؟ هیچیک از شهرهای استان نیاز به شهردارندارند چون هیچ شهری در استان نمیبینید، دهدشت یاسوج گچساران همه شان دهاتهای بزرگی هستن که از قضابسیارهم بیقواره اند ، مردم بسیار بی سلیقه ساخت و ساز میکنند بسیاربی سلیقه

  2. همشهری گفت:

    خداوکیلی تنها شهری بود که توی شهرش نه پارک هست نه جایی واسه نشستن.
    یکی از قواعد شهر سازی اینه تو مهم ترین منطقه شهر مثال از هفت تیر تا میدان شهدا یه پارک کوچیک باشه واسه نشستن زیبای شهر به ارمان شهر بودنش هست نه به 100 تا مغازه قدیمی به امید یاسوج زیبا تر وووووو امن تر

  3. ع گفت:

    فکری  هم به حال  بلوار 60 متری عدل و بنگاهای ماشین بکنید بخدا برای شهر خیلی زشته

  4. ناشناس گفت:

    یه فکری به حال میوه فروشان جمه بازار کنید درجای دیگری سامان دهید

  5. زینو گفت:

    وضعیت دلال بازان بلوار زیبای عدل چه شد؟

  6. علی گفت:

    بلوار عدل وخیبان جمعه بازار خیلی بی سر وسامانه وباعث ترافیک زیادی میشه

  7. یاسوج گفت:

    بلوار عدل در قلب شهر از وضعیت موجود بنگاهها ی اتومبیل و سد معبر خلاص شود،و صنوف جدید به آنجا منتقل شود.

  8. نماینده وانت بارهای دارای مجوز گفت:

    با سلام خدمت شهردار محترم  و  فرمانده نیروی انتظامی  در مورد انتقال کلیه وانت بارها به یک مکان کار اشتباهی می باشد که باعث ترافیک شدید  وسایر مشکلات دیگری میشود به نظر این بنده حقیر  باید  در چند نقطه از شهر سامان دهی شوند تا هم موجب ترافیک نگردد هم  دسترسی همشریان عزیز به انها راحتر باشد  در ضمن اگر شهرادری نظارت بیشتری بر پرداخت  عوارض توسط وانت بارها الخصوص جمعه بازار داشت میتوانست از  تعداد وانت بارهای که مجوز از شهرداری ندارند و هیچ گونه عوارضی به  شهرداری پرداخت نمی کنند جلوگیری کند و این کار خود به خود جلوی ترافیک و بی نظمی در جمعه بازار رو می گرفت

  9. ناشناس گفت:

    اقای غلام زاده و شهر دار محترم  ایا  شما به این نکته توجه دارید که با جمع کردن جمعه بازار بیش از هزار نفر  از نان خوردن می افتند و این به معنا بالا رفتن امار بیکار ی و جرم جنایت  است اونم در استانی که رتبه اول رو در بیکار دارد خواهشا همه جوانب رو در نظر بگیرید نه فقط فقط مقوله ترافیک رو درنظر داشته باشید خودتان را لحضه ی به حال  اون ها قرار دهید

دیدگاه شما