یکشنبه 21 دی 1393 - 22:59

سرقت داخل خودرو، عوامل و راهکارهای پیشگیری

به گزارش بویرنیوز: معضل سرقت خودرو، سال‌هاي زيادي است كه مشكلاتي را براي صاحبان خودروها، پليس، بيمه‌ها، دستگاه قضايي و غيره به وجود آورده است. خودروهاي پرتيراژ داخلي مورد علاقه سارقان هستند و به‌رغم هشدارها و پيگيري‌هاي انجام شده براي ارتقاي امنيت اين خودروها، سارقان همچنان به راحتي پرايد و پژو را به سرقت مي‌برند.

IMG10014913

در عمده اعترافات سارقان خودرو مشاهده شده که آنها به عدم هوشیاری رانندگان وسایل نقلیه به عنوان روزنه ای راحت و ساده برای سرقت یاد کرده اند.

در ابتدا باید عمده دلایلی را که میتوان در بروز سرقت های داخل خودرو موثر دانست و معمولاً سارقان معترف به آنها شده اند را بیان و در ادامه به راه کارهایی برای پیشگیری و مقابله با افتادن در دام این سرقت ها بیان کنیم.

بی شک از عوامل عمده در بروز سرقت های درون خودرو به بی توجهی رانندگان به هشدارهای امنیتی و ایمنی از قبیل آژیر خطر و قفل فرمان، حمل اشیاء با ارزش در دید و دسترس دیگران، جا گذاشتن سوئیچ درون خودرو و ترک ماشین برای دقایقی هرچند کم، پارک خودرو در مکان های خلوت و تاریک، عدم تعویض قفل ها بخصوص در خودروهای دست دوم، پایین بودن شیشه خودرو و قرار دادن وسایلی همچون وجه نقد و تلفن همراه بر روی داشبورد خوردو مواردی از این دست اشاره کرد.

80931194-5270729

گفتنی است در هشدارهای پلیس هم مکرراً این موارد و طرق پیشگیری آنها ارائه شده که جهت یادآوری مجدداً به تعدادی از این نکته ها اشاره میشود:

*ایجاد هرگونه مانع برای جلوگیری از سرقت موثر و قابل اعتنا است.
* از پارک کردن خودرو‌ها در جاهای تاریک و جاهایی که درختان و بوته‌ها به طور طبیعی اتومبیل‌ها را استتار می‌نمایند خودداری گردد زیرا سارقین با قرار گرفتن، بین اتومبیل و شیشه‌ها و درختان خود را از دید رهگذران مخفی و از‌‌ همان مکان به راحتی درب خودرو‌ها را باز می‌کنند.

bd-bw500_2
* جدا کردن پانل و همراه بردن آن یکی از راه‌هایی است که موجب می‌شود سارقین کمتر به سراغ ضبط‌های بدون پانل و یا اصطلاحا خالی بروند.
* هنگام ترک خودرو از بسته بودن درب‌ها و بالا بودن شیشه‌ها مطمئن شوید.
* از قرار دادن اشیاء قیمتی، کیف، وجه نقد، تراول چک، اسناد و مدارک لازم از هویت و مالکیت در داخل خودرو بعد از پیاده شدن از اتومبیل خودداری شود.

image_news_10376

* درشب وسیله نقلیه خود را در محلی پارک کنید که نور کافی دارد.
* از نصب سیستم دزدگیر توسط افراد متفرقه و نا‌شناس بر روی اتومبیل خودداری کنید.
* از پارک کردن خودرو در اماکن و خیابانهایی که تردد در آن‌ها کم است خودداری کنید و حتی الامکان از پارکینگ های معتبر استفاده کنید.
* در زمان خرید و فروش خودرو اطمینان پیدا کنید که وسایل و لوازم با ارزش خودرو در جای خود باقی هستند.
* ازسپردن سوئیچ و کلید به افراد غیرمطمئن و نا‌شناس در هر وضعیتی خودداری کنید.
* از انتقال مسافران به مسیرهایی که اصلاً آشنایی ندارید پرهیز کنید.
* اتومبیل خود را به دزدگیر، قفل پدال، قفل فرمان، سوئیچ مخفی و سایر لوازم تاخیری و بازدارنده مجهز کنید.
* هیچگاه، حتی برای چند لحظه درب های ماشین را باز نگذارید و یا از قرار دادن سوئیچ در درون خودرو حتی برای چند ثانیه جدا خودداری کنند

images

* اگر خودرویی را از فرد دیگری خریداری کرده اید حتما نسبت به تعویض قفل های آن در اولین فرصت اقدام شود

با رعایت این نکات بی شک تا حدود زیادی سرقت از خودرو کار سختی خواهد بود و باید دانست که دلیل بروز بسیاری از سرقت های مربوط به خودرو بی توجهی خودمان به اصولی ساده است که اگر در این زمینه ها دقت بیشتری شود میتوان از بروز بسیاری از این مشکلات جلوگیری شود.

 

 

 

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=135653
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. صادق گفت:

    خیلی جالب بود.ممنون
    اگه بازم از این مطالب داشته باشین خیلی خوب میشه. واقعا که بیشتر این اشتباهات و مشکلات دلیلش خودمونیم

دیدگاه شما