دوشنبه 17 مهر 1391 - 8:45

چشم‌انداز روشنی برای عسل دنا قابل تصور نیست

بویر نیوز– مدرس زنبورداری و عضو اتحادیه زنبورداران کهگیلویه و بویراحمد گفت: با وضعیت کنونی و بی‌توجهی مسئولان به زنبورداری در این استان چشم‌انداز روشنی برای عسل دنا قابل تصور نیست.

خبرگزاری فارس: چشم‌انداز روشنی برای عسل دنا قابل تصور نیست

سید ابوالفتح قاسمیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: عسل کوه دنا یکی از با کیفیت‌ترین عسل‌های نواحی مختلف ایران بوده که باید برای حفظ اصالت آن بیش از پیش بکوشیم.

این عضو اتحادیه زنبورداران در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در استان ما متأسفانه توجهی به این ظرفیت بزرگ نمی‌شود و در آینده با چنین رویکردی خبرهای ناخوشایند از عسل کوه دنا خواهیم شنید.

قاسمیان عنوان کرد: در برخی از اماکن گردشگری کهگیلویه و بویراحمد عسلی با عنوان عسل دنا به گردشگران و مسافران ارائه می‌شود که چیزی جز بدنامی برای این فرآورده باقی نمی‌گذارد.

این مدرس زنبورداری در مراکز علمی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برای مثال در آبشار شهر یاسوج فروشگاهی با عنوان عسل دنا برای ارائه عسل طبیعی بنا نهاده شده که به وظیفه خود عمل نکرده و با وارد کردن عسل غیر بومی و کیفیت پایین با نام عسل دنا بازی می‌کند و این‌گونه همه زحمات زنبورداران و تهیه کنندگان عسل بر باد می‌رود.

این تولید کننده عسل در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که نظارتی بر فروش و عرضه عسل در استان ما نمی‌شود، تصریح کرد: چرا باید مسئولان در تجارت و بازرگانی و تعزیرات دست روی دست بگذارند تا یکی از اعتبارات تولیدی این استان لطمه ببیند.

قاسمیان ادامه داد: تسهیلاتی که برای بخش زنبورداری در نظر گرفته شده به هیچ وجه تناسبی با آن ندارد چرا که با 5 و یا 10 میلیون تومان نمی‌توان در کار زنبورداری موفق بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=13559
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما