پنجشنبه 13 مهر 1391 - 0:17

روش تامل برانگیز تدریس هدایت خواه در دانشگاه !

پایگاه خبری تحلیلی بویر نیوز / مطلب ارسالی : مدیر محترم  بویر نیوز با سلام و خسته نباشید.

اینجانب ” د.الف” از شاگردان جناب آقای هدایت خواه در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هستم و می خواهم حکایت تامل برانگیز تدریس ایشان را در دانشگاه برای مخاطبان شما شرح دهم. امیدوارم ضمن انتشار این مطلب بی غرضی خود را در انتشار مطالب به اثبات برسانید و همچون … سلیقه ای برخورد نکنید.

” آقای ستار هدایت خواه را در عرصه سیاست همه می شناسند. فارغ از جریان فکری سیاسی اش ( که شخصا با ایشان مخالفم ) ایشان یک شخصیت دانشگاهی هم هست. هدایت خواه را به دید یک سیاسی اصلا قبول نداشتم و انصافا از اینکه باید سر کلاس درس ایشان را تحمل کنم آزرده خاطر بودم. در همان جلسات اولیه سعی کردم سر کلاس بخوابم اما استاد از من خواست تا بیرون بروم و بعد از استراحت کوتاهی شاداب برگردم. اما بعد از اینکه دیدم این اتفاق چند بار برای دیگر بچه ها هم افتاد متوجه شدم ایشان دوست ندارد کسی سر کلاسش همراه کلاس نباشد. بعد از این ماجرا با خودم گفتم انگار توفیق اجباری نصیبم شده تا پای درس اقای هدایتخواه بنشینم.

اعتراف می کنم در تمام سال هایی که درس خواندم کمتر استاد و یا معلمی به توان ایشان دیدم. شاهد این مدعا تمثیل ها ، ضرب المثل ، آیه ها و احادیث های فراوانی است که استاد برای هر موضوع از درسش بکار می برد که گویا هر مبحثی از درس برایمان یک خاطره فراموش نشدنی است.

گویا هدایت خواه برای شیرین تر کردن هر مبحثی نقلی از حکایات در جیب دارد.

اما اوج ابتکار و خلاقیت استاد که ایشان را از سایرین متمایز می کند برگزاری مسابقه درسی سر کلاس است که جوایزی را هم به همراه دارد و اتفاقا این جوایز هم در کلاس تحویل دانشجویان می شود.

روی سخنم با کسانی است که عملکرد آنان باعث شد هدایت خواه از سیاست دور بماند، بدانید که ظلمی که شما کردید و گناهش پای هدایت خواه نوشته شد نابخشودنی است.

متاسفانه افرادی را می شناختم و می شناسم که خود را به این انسان شریف آنقدر نزدیک و نزدیک و نزدیکتر کردند تا باعث دلزدگی مردم از هدایت خواه شود.کسانی همه چیز را برای خود خصوصی می پنداشتند یادشان نبود همه آن چیز ها متعلق به مردم بود و در این میان با کمال تاسف باید شاهد این باشیم که دود این ندانم کاری ها به چشم این استاد فرهیخته رفت.

در پایان امیدوارم این روش تدریس الگویی برای جوانترها باشد تا سایر اساتید هم بتوانند دانشجویان بی رمقی همچون من ، که تعدادشان هم کم نیست را با کلاس همراه کنند.”

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=13317
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. رضوان گفت:

    افرین براین صداقت.

  2. ناشناس گفت:

    دکتر یک دانشمند است

  3. صفر گفت:

    من بهش رای ندادم ولی واقعا با سواده

  4. رضا گفت:

    جناب آقای د الف و دوستان دیگر
    تعجب میکنم من همکار دانشگاهی ایشانم و گاهی از دانشجویان نظر سنجی میکنم اغلب موضوعاتی را مطرح میکنند که طرح آنها مناسب نیست.
    این که این همه تعریف میکنی و میگویی ایشان احادیث و فلان برای مثال می آورد خوب این که رشته تحصیلی ایشان است. شما بفرمایید ایشان تحمل سوالات دانشجویان مخالف را دارد؟

  5. ناشناس گفت:

    درود بر هدایت خواه

  6. شهروند گفت:

    در هر صورت افکارش تابلوی راهنما و عملکرد طرفدارانشه.
    افکاری که حاکی از تحجر و نظر تنگیه.

  7. سعید گفت:

    حالا ما متوجه نشدیم بالاخره شما طرفدار ایشون هستید یا به خاطر جایزه طرفدارشون شدید.

  8. ناشناس گفت:

    درودبراستاد هدایتخواه

  9. در جواب رضوان.ناشناس و صفر گفت:

    من به شخصه در انتخابات به او رای ندادم.اما در پای حرفهایش نشسته ام و قدرت بیان وی را قبول دارم و دلیلش رشته تحصیلی وی بوده است اما آیا حدیث ها برای مردم زیلایی و مردم برد پهن گاز آب آشامیدنی یا امکانات رفاهی می شود.من مشکل اصلی آقای هدایت خواه را با مردم نبودن و عدم همدلی او با مردم میدانم چون اگر وی شخصی مردمی بود پس چرا کسی وی را قبل از انتخابات نمی شاخت.؟آیا او را قبل از انتخابات در پست مدیریتی دیده بودیم.؟پس حق داشت فقط حدیث بداند ودرد مردم این دیار را نداند.هدایت خواه درد مردم را ندانست چون در میان آنها نبود و فقط نماینده عده ای خاص بود وبود……به خدا درد را فقط ما کشیدیم که در این 8 سال فقط به خاطر مخالف بودن با سیاست ها و روند کاری مدیرانش مطالباتی که حقمان بود و شب و روز برایشان سر جاده ها زحمت کشیدیم به درستی و تمام کسب نکردیم……

    • بصیر گفت:

      حرف شما خود دلیلی بر درستی رفتار و خط مشی هدایتخواه است.ایشان پست های اجرایی را نه قبل از نمایندگی و نه بعد از آن نپذیرفتند چون مشکلات فرهنگی را بزرگتر از مشکلات دیگر میدیدند و به عقیده خودشان نمایندگی را هم فقط چون زمینه خوبی برای خدمت به مردم میدانستند پذیرفتند.او قبل از نمایندگی با مردم بود و در دوران نمایندگی هم به یقین میگویم سالی چندبار به مردم زیلایی و … سرکشی میکرد و اگر بعد از نمایندگی در این استان مانده فقط برای خدمت به این مردم است.در ضمن خدمت به مردم فقط با حضور در پست های اجرایی محسوب نمیشود؛مشکل کج فهمی شما از اینجاست.

  10. لیلا گفت:

    استاد هدایتخواه را زمانی می شناسیم که تشنه اخلاص ایشان باشیم…
    انشاالله خداوند همیشه و همه جا یار و یاورشان باشد..

  11. روستایی گفت:

    تا زمانی که عده ای بر اساس ظاهر و حرف قضاوت می کنند و عملکرد افراد معیار نباشد کشور ما همواره در مرحله آزمون و خطای این و آن خواهد بود و نتیجه این خواهد شد که می بینیم

  12. دلسوز گفت:

    انسان بسیار موز و خطرناک از لحاظ فکری و عقیدتی بسیار رادیکال عو….. با انتخاب انسانهایی چون ارژنگ از جانب ایشان بر ریاست دانشگاه عملکرد ایشان را نشان میدهد او گفته نیت من در انتخابات الهی است پس چرا قبول نشد و همچنین در مجلس شورای اسلامی گفته بود که شورای نگهبان باید آقای مطهری را تأیید صلاحیت کنند تا در انتخابات شرکت کنند و مردم جواب دندان شکنی به او میدهد

  13. 875 گفت:

    فکر کنم هنوز دکتر نشده – ضمن اینکه به سوادش شک دارم به خاطر معرفی نیروهای ضعیف و رانت ویژه برای آنها

  14. این حرف شمااثبات کننده نظرات تمامی کارشناسان دنیاست ،هرکسی رابهرکاری ساخته اند شکی نیست که معلمی توانمنداست ولی درامتهان بازی شطرنج سیاست گفت:

    ارتباز

  15. صدیق گفت:

    عزیزم د الف راه بهتری برای نمره کسب کردن هست هدایت خواه این جوری به کسی نمره نمدهد اینقدر ما توستادش خسته شدیم اخرش 10شدیم

  16. صادق گفت:

    امروز در این استان بعضی از سایت ها و افرادبعضی از نمایندگان را بخاطر کارهایی که هنوز نکرده اند مرد لطف قرار داده و قهرمان سازی میکنند. حداقل حق دکتر هدایت خواه است که برای خدمات ارزنده اش تقدیر و از وی تجلیل شود.

  17. یک استاد علوم پزشکی گفت:

    از اساتید علوم پزشکی هستم. سالها در این دانشگاه سابقه تدریس دارم. در تمام انتخابات نظام شرکت کرده ام و همواره معتقد به جمهوری اسلامی. اما اهل تظاهر و ریا نیستم و جانماز آب نمی کشم. از بیعدالتی و ستمی که براعضای هیات علمی و خودم در قالب مذهب و دفاع از جمهوری اسلامی میشودبیزارم. تنها چیزی که می بینم این است که اگر اهل جایی غیر از بویراحمد باشی نماز خواندن و اعتقاد به نظام از شرایط مورد لزوم برای ارتقاات نیست. اما اگر اهل بویراحمدی و احتمالا جایی جوک هم گفتی حتما از مصادیق مفسد فی الارض محسوب و ممنوع التصویر و ممنوع الپست میشوی. به زارع رای دادیم که تحولاتی ایجاد کند و از استضعاف مدیریتی که طی سالیان دراز در این دانشگاه ایجاد شده و فقط چند نورآبادی و فارسی همیشه مدیر بوده اند پایان دهد. آقایان خودشان بازنشسته شده اند اما ریاست دانشگاه دنبال دوستان مورد اعتماد خودش. آقای فلان فوق لیسانس دانشگاه آزاد را هیات علمی می کنند و فورا به مسپولیت می رسانند چون بچه فارس است اما بچه های استان را به تمسخر می گیرند. اگر فضا به این روش پیش برود دیگر دست ودلی و حال و حوصله ای برای ماندن و انجام وظیفه نخواهیم داشت. این که چه کنیم تصمیمی است که به وجدانمان ربط خواهد داشت اما حرف آخر ما هم طاقتمان حدی دارد.

  18. علی گفت:

    به خدا قسم شیطان هم او را به عنوان یک مسلمان واقعی می شناسد مواظب باشیم با تهمت و کنا یه و ابروریزی ایشان قیامت خود را خراب نکنیم

    • ناشناس گفت:

      تو که قسم میخوری اگر ایشان خود شیطان باشد چه؟ میدانی که شیطان هم فرشته مقرب خداست؟

  19. ارتباز گفت:

    اقای مخلص نه مخالف شماقافیه روباختیدبرجکتون هم که زده شده حالا(ح،ه)خیلی توفیقی براتون نداره همون هههههههه

  20. م گفت:

    متحجرن متحجرن متحجرنخیلی روزی که رفت مجلس بحال بویراحمد دلم گرفت

  21. بیست گفت:

    د.الف حقت نمره 20 است.

  22. بیطرف گفت:

    دکتر آدم بسیار باسواد و خوبی است کاش تو استان ما از این آدما بیشتر پیدا دمیشد

  23. بهرام گفت:

    اقای هدایتخواه انسان شریفی است ومن بر این باور بودم که اهل سیاست نیست.چون اهل نیرنگ و حیله که لازمه ورود به سیاست میباشد نیست.توانایی او در زمینه تعلیم بیشتر و نیاز به ایشان در این زمینه خیلی بیشتر میباشد.

  24. سید آقا گفت:

    آی آقای بی سوادکه نمی دانی امتحان به این شکل نوشته می شود چطور با این سوادنم کشیده ات در مورد مرد بزرگ واستاد به تمام معنی نظر می دهی

  25. سید ابراهیم دانشی گفت:

    عالم محضر خداست ای دوست نباید درمحضر خدا کناه کنیم ونباید انسانهای که سراج جامعه هستند مورد بی لطفی قرار دهیم وبه آنها هتک حرمت کنیم بلکه از خداوند بخواهیم سایه آنهارا برسرما کم نکند وطول عمر باعظمت به آنها عطا فرماید ،چون انسانهای مثل دکتر هدایت خواه سرمایه های ملی انسانی واخلاقی هستند که جوانان مارا از دریای شیطانی اجتماع نجات می دهند. انشاء اله خداوند به ماچشم بصیرت وبصیرت دینی ویقین قلبی عنایت فرماید

  26. مهمان گفت:

    اردوان ارژنگ زدش زمین و هنوز هم داره یکه تازی میکنه!!!!
    تا انقلاب مهدی عج اردوان ارژنگ ریس دانشگاه یاسوجه و دانشگاه را به …. تبدیل کرده است.

  27. چرام گفت:

    اردوان ارژنگ به دانشگاه یاسوج گند زد و اینگاری دانشگاه یاسوج ارث پدرشه!!

  28. سالار گفت:

    طرفداران هدایت خواه سواد رو چی معنی میکنن؟کوته فکر هستین همتون چون سواد ندارین خرده فرمایشات هدایت رو بزرگ میدونید.کو تاشما عاقل شین وبه بلوغ برسین

  29. درجواب سالار گفت:

    آی آقای باسوادلطفا”سوادباد برده رامی خواهیدچکارکنیدما که از قدیم الایام باسوادبودیم مدارک دانشگاه آزادراچطوری بدست آوردید

دیدگاه شما