چهارشنبه 12 مهر 1391 - 0:37

هاشمي: بي‌ وا همه مي‌آيم

بویر نیوز: روزنامه آرمان روابط عمومی از دیدارعلي اكبر ناطق نوری با اكبر هاشمی رفسنجانی خبر داده است که در آن ناطق نوری از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای حضور در انتخابات ریاست‌ جمهوری یازدهم دعوت کرده است.

به نوشته این روزنامه حجت‌الاسلام ناطق نوری در این دیدار خطاب به هاشمی رفسنجانی گفته است: من با نیروهای انقلاب، بازاری‌ها و روحانیت در تماس هستم، این نیروها از برخوردهایی که با شما صورت می‌گیرد ابراز نگرانی می‌کنند.شما شفاف وارد صحنه شويد،ما هم پشت سر شما هستیم.   هاشمی هم در این دیدار تاکید کرده که «بدون واهمه» در صحنه انتخابات حضور خواهد یافت.

البته این مطلب روزنامه آرمان با گفته های نزدیکان آیت الله هاشمی نظیر برادرش محمد هاشمی و فرزتدش محسن هاشمی در تضاد کامل است . این دو پیشتر از عدم کاندیداتوری هاشمی خبر داده بودند.

خروج از افغانستان

دبيركل ناتو با اذعان به افزايش حملات نيروهاي افغان به نيروهاي آمريكايي و تضعيف روحيه نيروهاي آمريكايي، از تسريع در خروج نيروهاي خارجي از افغانستان خبر داد و بار ديگر بر موضع ناتو در عدم مداخله نظامي در سوريه تاكيد كرد.

به نوشته روزنامه گاردين، آندرس فوگ راسموسن، گفت: خروج نيروهاي غربي از افغانستان مي‌تواند زودتر از موعد مقرر و زمان تعيين شده صورت بگيرد چرا كه حملات اخير نيروهاي افغان كه استراتژي جديد طالبان عليه نيروهاي ناتو محسوب مي‌شود، براي تضعيف روحيه نيروهاي خارجي ثمربخش و موفقيت‌آميز بوده است.

دبيركل ناتو در مصاحبه خود با روزنامه گاردين در پاسخ به فشارها براي خروج سريعتر نيروهاي خارجي از افغانستان اعلام كرد كه اين موضوع در حال بررسي و مطالعه است و طي سه ماه آينده در مورد آن تصميم گرفته مي‌شود.

راسموسن همچنين بار ديگر مخالفت خود را با مداخله نظامي در سوريه اعلام كرد و گفت: معتقديم كه راه حل بحران در سوريه يك راه حل سياسي است.

بازگشت مهدی،به سود هاشمی

عباس عبدی از فعالان جریان اصلاحات بازداشت مهدی هاشمی و رسیدگی به اتهامات وی را به سود هاشمی دانسته و تصریح می کند با این اتفاق هاشمی می تواند آزادانه تر عمل کند.

عباس عبدی در یادداشتی که در هفته نامه آسمان منتشر شد با اشاره به بازداشت مهدی هاشمی ، تصریح کرد که در چند سال گذشته هاشمی به نوعی در بند اتهامات با رفتار فرزندان خود گرفتار بود و با بازگشت و بازداشت فرزندش وی می تواند به تحرک شایسته بپردازد.

وی در این زمینه نوشت:نکته مهم این است که چرا باید یک سند میلیارد تومانی به عنوان وثیقه 10 میلیون تومانی بازداشت بماند و امکان نقل و انتقال را از آن سلب کرده و خسارات جبران ناپذیری به اصل سند وارد کرد؟آقای هاشمی مثل همان سند یک میلیاردی است که تا هفته گذشته در گرو رقم ناچیز پرونده فرزندش بود.

واکنش آمریکا به آشفته بازار ارز

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد کاهش ارزش ریال به معنای موفقیت فشارهای بین‌المللی و شدیدترین تحریم‌هایی است که جامعه بین‌المللی تاکنون علیه ایران اعمال کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «ویکتوریا نولاند» مدعی شد: از دیدگاه ما، کاهش ارزش ریال نشان‌دهنده موفقیت فوق‌العاده فشار بین‌المللی است که ما بر اقتصاد ایران وارد کرده‌ایم. ایران تحت فشار زیادی قرار دارد.

 وی در ادامه ادعاهای خود افزود: ایران به شدت از سیستم مالی جهانی دور شده و بخش اعظم نفت ایران از بازار خارج شده است. پول رایج ایران سقوط کرده و شرکت‌ها در سراسر جهان از معامله با شرکت‌های ایرانی خودداری می‌کنند. این‌ها، شدیدترین تحریم‌هایی است که جامعه بین‌المللی اعمال کرده و این تحریم‌ها برای وادار کردن ایران برای توجه کردن به اهمیت توقف فعالیت‌های هسته‌ای این کشور بسیار حائز اهمیت است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=13268
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما