یکشنبه 23 آذر 1393 - 8:37

اعزام صدها نظامی انگلیس به عراق

به گزارش بویرنیوز، وزیر دفاع انگلیس روز شنبه اعلام کرد که این کشور در تلاش برای تشدید نبردها علیه گروه داعش صدها نظامی خود را برای آموزش نیروهای عراقی و کرد را به عراق خواهد فرستاد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن ، باراک اوباما رییس جمهوری امریکا پیش از این مجوز استقرار بیش از سه هرار نفر از نیروهای امریکایی را در عراق صادر کرده و فرمانده ارشد ارتش امریکا که تلاش نیروهای ائتلاف را به عهده دارد پیش از این طی هفته جاری گفته بود که اعضای ائتلاف یک نیروی مضاعف حدود 1500 نفره نیز به این کشور خواهند فرستاد.

مایکل فلون وزیر دفاع انگلیس به روزنامه دیلی تلگراف گفت : این نیروها در حد ‘ بسیار کم چند صد نفره ‘ ماه آینده اعزام خواهند شد.

وی گفت : به دنبال حملات هوایی ، دولت اسلامی روش خود را تغییر داده و در حال دست کشیدن از تشکیل آرایش نظامی بزرگ در فضای باز است. آنها به طور فزاینده ای در داخل شهرها و روستاها مخفی شده اند و این به معنای آن است که باید از نیروهای زمینی برای ریشه کن ساختن آنها استفاده کرد. ‘

وزیر دفاع انگلیس گفت : این کار باید توسط یک ارتش رشد یافته خودی نه گروههای غربی انجام شود.

پیکارجویان گروه موسوم به دولت اسلامی روز شنبه دست کم 19 مامور پلیس را در یک شهر عراق همزمان با تلاش این گروه برای تصرف اراضی بیشتر در غرب عراق کشتند.

فلون به دیلی تلگراف گفت : هنوز شمار دقیق نظامیان انگلیسی که قرار است اعزام شوند نهایی نشده ولی یکی از چهار گروه در منطقه کردستان و سه گروه دیگر در مناطق نزدیکتر به بغداد ماموریت آموزشی خود را انجام خواهند داد.

وی از جمله این آموزشها را مقابله با وسایل انفجاری تقویت شده ضد خودرو ذکر کرد و گفت ارتش عراق مدتها است که از پس این کار بر نیامده است .

منبع: ایرنا
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=131986
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما