دوشنبه 10 مهر 1391 - 22:03

پیامک‌های فریبنده برای کلاهبرداری میلیاردی در کهگیلویه و بویراحمد

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز: داستان چوپان دروغگو فقط مال قصه‌ها نیست، طی ماه‌های اخیر صدها پیامک که از سوی چوپان دروغگو به هزاران نفر در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد و حتی کشور ارسال شده منجر به ده‌ها میلیون تومان کلاهبرداری از افرادی شده است که به راحتی گول این پیامک‌ها را خورده‌اند.

متن این پیامک بدین‌ترتیب بوده که «من چوپانی هستم در یک شهر…………. ایران و گنجی یافته‌ام و شماره شما را از میان شماره هایی که به قرآن استخاره زده ام پیدا کرده ام ، خواهش می کنم این موضوع را به دولت نگویید، من توان فروش آنها را ندارم، بیا تا کمک کنیم و آنها را برایم بفروشید». دریافت‌کنندگان پیامک نیز با امید به پولدارشدن، این ماجرا را محرمانه نزد خود نگه داشته و ضمن تماس با آن فرد و قرار ملاقات، نمونه‌ای از سکه طلای قدیمی را رویت کرده و بعد برای دریافت اصل گنج با صدها میلیون تومان پول نقد راهی محل قرار با چوپان دروغگو شده‌اند و ادامه ماجرا را خود شما می‌توانید حدس بزنید: زورگیری و کلاهبرداری!

 

برخی از فریب خورده گان این افراد برای حفظ آبروی خود حاضر به گفتن شرح ماوقع نیستند و اما یکی از نزدیکان این افراد به خبرنگار بویرنیوز گفت: برادرم با دریات این پیامک بدون آن که از موضوع را با کسی در میان بگذارد راهی محل واقعه شد و در آنجا نه تنها پولی عایدش نشد بلکه پول و وسایل خود را به زور از دست داد و این واقعه تاثیر بسیار بدی بر روحیه ایشان داشته است.

نکته قابل توجه در این پیامک ها این است که فرد ارسال کننده خود را فردی ساده و بی سواد جا می زند و دریافت کننده پیام کمترین شکی را نسبت به احتمال کلاه برداری توسط این اشخاص نمی دهد.

متاسفانه تعداد زیادی از هم استانی ها و هموطنان ما تاکنون در دام این افراد شیاد قرار گرفته اند و امید است تا مردم با هوشیاری کامل هر گونه پیام مشکوکی را به دستگاههای امنیتی و انتظامی گزارش دهند تا سایر هم استانی ها در دام این سوداگران قرار نگیرند.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=13186
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    اینکه 2 سال پیش به من زنگ زد و میگفت مال خمین هست. و بیا و…نزدیک بود برم.

  2. هرودت گفت:

    اقای … اهل روستای …. رو هم چهار ماه دقیقا به همین شیوه فریب دادند و بردند سر قرار بعدش همه دارا و ندارش رو ازش گرفتند .
    واقعا اخر حماقته که ادم فریب های اینچنینی رو بخوره
    بویر نیوز از اینکه دغدغه فرهنگ و اجتماع را حداقل یه کم اما داری ازت ممنونیم. خوبه بیشتر به این مسائل توجه بشه همه سایت ها سیاسی هستن با اخبار تکراری و دزدی

  3. فرهنگی گفت:

    خواهشا نیروی انتظامی پیگیری کند

  4. یکی گفت:

    چرا باید اون کلاهبردار آزاد بگرده و مردمی که فریب خوردند از ترس شکایت نکنن؟
    من خودم سال 86 فریب خوردم و 4 میلیون که قرض گرفته بودم رو از دست دادم .

دیدگاه شما