دوشنبه 17 آذر 1393 - 23:33

توهین ناشیانه به قوم لر توسط سایت محلی (+عکس)

در حالی که امروز گروهی در صدد هستند تا به اشکال مختلف قوم نجیب و اصیل لر را در کشور تخریب کنند و با سرزنش کردن نسل جدید آنها، همواره این قوم را در محرومیت نگه دارند، این دست اقدامات خود در راستای حمله به قوم لر خواهد بود.

گروه فرهنگی – یکی از سایت های محلی، سفر و سخنرانی شجاع پوریان نماینده اسبق بهبهان را تحلیل نمود.

به گزارش بویرنیوز، این سایت اقدام یکی از حاضران در سخنرانی شجاع پوریان را به گونه ای انعکاس داد که کسی باورش نمی شود نگارنده خود لر تبار باشد.

در حالی که امروز گروهی در صدد هستند تا به اشکال مختلف قوم نجیب و اصیل لر را در کشور تخریب کنند و با سرزنش کردن نسل جدید آنها، همواره این قوم را در محرومیت نگه دارند، این دست اقدامات خود در راستای حمله به قوم لر خواهد بود.

موضوع از این قرار بوده که یکی از شرکت کننده گان در مراسم سخنرانی، بطری آب معدنی پرتاب می کند و این اتفاق که در همایش ها و سخنرانی ها به کرات در کشور انجام می شود و حتی درگیری لفظی و فیزیکی در میتینگ های سیاسی مرکز کشور رخ می دهد و تا حدی هم به دلیل جوان بودن و فضای حاکم بر جلسه طبیعی به نظر می آید، اما این سایت در کمال تعجب این اتفاق را به یک شعار مذموم ربط می دهد.

شجاع پوریان یکی از نمایندگان شجاع اصلاح طلب و خوشنام در کشور در دوره ششم بود و بهبهانی ها به داشتن چنین نماینده ای افتخار می کردند اما این سایت جمله زشتی را که تعداد اندکی از افراد معلوم الحال در رقابت های انتخاباتی بهبهان بیان می کردند را با ناشیگری رسانه ای کرده و آن را در فضای مجازی پخش کرده است.

شاید دلیل تمام این حمله ها و تهمت ها به قوم لر، انجام چنین اقدامات نسنجیده ای آن هم در سطح مجازی  و رسانه ای است.

lor

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=131366
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مملی گفت:

    وقتی ادمایی که هیج سر رشته ای از خبر و خبرنگاری ندادن سایت داشته باشن نتیجش همینه…….حتما ….خوش بچی لاس وگاسه ککا

  2. محسن گفت:

    واقعاً ناشیانه بود خیلی تعجب کردم از این سایت تفرقه انداز و بی اغتبار .

  3. بیطرف گفت:

    ای تازه به دوران رسیده ها بگن لر کیه.لقب لر برازنده هر کسی نیست.درود بر لر سراسر غیرت

  4. غیر بومی گفت:

    این حرکات پست ورذیلانه وخلاف عقل و ومنطق که توسط گروهی خودسر ومزدور انجام می گیرد در تمام نقاط کشور ودر تمامی دانشگاهها انجام میگیرد واختصاص به استان وشهرستان خاصی ندارد

  5. لر گفت:

    در توصیف لر همینه که محمد بهمن بیگی خدابیامرز فرمودند: همه جای ایران را گشتم اما به با اصالتی لر ندیدم

  6. مریم گفت:

    قوم لر بي نظير ترين قوم ايراني است. قوم لر از اریایی‌های اصیل و این کلمه از ریشه ( الوار) وبنوشته حمدالله مستوفی مورخ کتاب (تاریخ )برگزیده درحدود سال ۵۰۰هجری انهااز کردها منشعب و ازجبل السماق شام به لرستان آمدند.سرداری بنام ابوطاهردر دوره اتابکان فارس ملک ( لرستان) مشتمل از لر بزرگ کهگیلویه و بویراحمد وبختیاری رابنیاد نهاد . بنوشته مورخان وجغرافیا دانان قرن چهارم هجری واژه ( لر)از سرزمین (الوار واز نژاد (لهراسب) اخذ شده است واژه لر تحریف شده واژه ( لیر) وناحیه ای در جندی شاپور و بمعنی کوههای پوشیده شده از جنگل میباشد ….( سند از کتاب تاریخ سیاسی کهگیلویه نوشته اقای سیدمصطفی تقوی مقدم …..کهگیلویه وبویر احمد بخشی از ایالت(انشان)وقومی سلحشور که خاستگاه هخامنشیان واسکندر مقدونی رادر تنگهای (پیرزا وتامرادی) شکست فاحش دادند این سرزمین قدمت ۵۰۰۰ ساله در تاریخ ایران دارد و جایگاه لر بزرگ وبختیاری است. به لر بودنم مفتخرم.

    • مرضیه گفت:

      اصلا هم قوم لر از کردا منشعب نشده.لر قدمتش بیش از کردهاست.توصیه میکنم مطالعاتت رو تو این زمینه بیشتر کنی.حداقلش تو ویکی پدیا ی نگاه بنداز. 🙁

  7. الهه گفت:

    من لرم . اصیلم با غیرتم، ساده ام، با صداقتم و………………………………………اینا رو عشق است. بترکه هرکه نمیتونه اینا رو ببینه و مسخره کنه.

  8. باران گفت:

    بله ماهم خوندیم.بد بود.

  9. باستان شناس گفت:

    دوستان من باستان شناسم لرها قومی اصیل و مستقل هستند و از کردها منشعب نشدن. وقتی زبان و فرهنگ عرب در ایران رایج می شود به کسانی که زندگی کوچ شینی دارندبه زبان عربی بهشون گفته میشه کرد. وازه کرد یه وازه عربیست و جمع اون میشه اکراد. تاریخ نویسان اولیه اسلامی به کوچ نشیانی ک در استان فارس زندگی دامپروری داشتند به زبان عربی به اونها گفتند اکراد فارس چون اون موقع استان ک و ب جز استان پارس بود. الان محقیقن جدید مخصوصا تاریخ دانان به دلیل نا آشنای با علم باستان شناسی با استناد به متون دوران اسلامی ..در دنباله بخونین…

  10. یایش وخیر گفت:

    خوب یا بد…. از ماست که بر ماست.

  11. ارشد برق گفت:

    آدم بی اصل که شاخ و دم نداره

  12. ﻟﺮ ﻣﻘﻴﻢ ﺗﻬﺮاﻥ,ﻟﺮاﻧﺠﻠﺲ گفت:

    ﻟﺮ,ﺑﺮاﺑﺮ ﺑﺎ, ﻏﻴﺮﺕ ﺷﺠﺎﻋﺖ, اﻳﺜﺎﺭ,ﻓﺪاﻛﺎﺭﻱ,ﻛﻪ ﻫﻴﭻ ﺟﺎﻱ ﺩﻧﻴﺎ ﻧﻤﻮﻧﺸﻮﻧﻮ ﻧﻤﻴﺘﻮﻧﻲ ﭘﻴﺪا ﻛﻨﻲ,
    ﻳﻜﻴﺶ ﺧﻮﺩ ﻣﻦ, ﺗﻴﻪ ﻧﺰﻧﻴﺘﻮﻡ,
    ﺧﺪاﻭﻛﻴﻠﻲ ﻛﺠﺎﻱ ﺩﻧﻴﺎ ﻣﻴﺸﻪ ﻫﻤﭽﻴﻦ ﻭاﮊﻩ ﻫﺎﻳﻲ ﭘﻴﺪا ﻛﺮﺩ, ﺟﻤﻠﻪ ﺑﻨﺪﻳﻬﺎ ﺑﻴﺴﺖ ﺑﻴﺴﺖ 

  13. شیر دختر لر گفت:

    درود بر لرستان سرزمین دلیران 

  14. انشان گفت:

    مسئول این سایت (قلندری )یک بختیاری مقیم گچساران است ایشان هیچگونه ارزشی برای قوم لر قائل نیستند . در یکی دوماه پیش که بحث تغییر نام استان کهگیلویه وبویر احمد بر سر زبانها بود،در این سایت شخصی خطاب به هنر مند بویراحمدی که مخالف تغییر نام استان بود پس از توهین های فراوان به ایل بویراحمد می نویسد (لر هیچ وقت نیتره بزرگ وابو) و در ادامه می نویسد هرچه می خواهی باش توهم یک لری؟؟!!!
    پرسش اینجاست مگر نه اینکه این سایت طبق قانون نباید توهین به اشخاص واقوام ایرانی را منتشر نکند چرا دست این کار زشت را انجام داده است واصولا چگونه می شود از این سایت ها شکایت کرد.

دیدگاه شما