جمعه 14 آذر 1393 - 22:05

هشدار علم الهدی به مدیران درخصوص دانشگاه ها

به گزارش بویرنیوز ، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد مقدس در جمع زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی به بیان گوشه‌ای از مصیبت‌های کاروان اسرای کربلا پرداخت و گفت: در روز دوازدهم صفر، روزی است که اهل‌بیت(ع) از شام به سمت مدینه و کربلا حرکت می‌کنند که شرایط خروج ایشان از این شهر با شرایط ورودشان متفاوت است.

وی ادامه داد: در زمان ورود کاروان اسرا، مردم شام جشن گرفته بودند و به آوازه‌خوانی و پای‌کوبی مشغول بودند اما هنگام خروج حتی زن‌های دربار یزید نیز به دنبال آنان حرکت کرده، لباس مشکی پوشیده و گریه می‌کردند و با اشک اهل‌بیت امام حسین (ع) را بدرقه می‌کردند.

عظمت اهل‌بیت (ع) محو نخواهد شد

امام‌جمعه مشهد مقدس به سخنرانی حضرت زینب در کاخ یزید اشاره کرد و عنوان داشت: حضرت زینب کبری (س) در کاخ یزید خطبه «وَ اسْعَ سَعْیَکَ وَ نَاصِبْ جُهْدَکَ فَوَاللَّهِ لَا تَمْحُو ذِکْرَنَا وَ لَا تُمِیتُ وَحْیَنَا وَ لَا تُدْرِکُ أَمَدَنَا» را خواند که می‌فرمایند: «ای یزید، هر کار می‌خواهی بکن، هر شیطنتی می‌خواهی اجرا کن، نمی‌توانی اسم ما را محوکنی، نمی‌توانی عظمت ما را از بین ببری، نمی‌توانی وحی ما را بمیرانی».

وی، تأثیر کلام حضرت زینب و نفوذ در شام را معجزه و کرامت الهی دانست و اظهار کرد: این مسائل، مسائل کوچکی نیست که همواره از زینب، ام‌کلثوم و سکینه می‌گوییم، این قدرت و عظمت برای این خانواده است؛ اهل‌بیت امام حسین (ع) ناموس خلقت خدا و ساختار آفرینش است، استکبار همواره و در همه‌جا در مقابله با دین و در مصاف با اولیای دین شکست‌خورده است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به حادثه 16 آذر، بیان داشت: پس از کودتای 28 مرداد که آمریکا استعمار خود را بر ایران مسلط کرد، نیکسون، معاون رییس‌جمهور وقت آمریکا به ایران سفر کرد و شاه خائن برای این‌که قدرتی به آمریکا نشان دهد، در اول مهرماه سال 32 دکتر مصدق را محاکمه کرد.

سرکوب دانشجویان توسط شاه برای خودنمایی

وی ادامه داد: این کار باعث ایجاد تشنج در دانشگاه شد، افزون بر آن، ورود کاردار انگلیس به ایران و تجدید ارتباط این کشور با حکومت شاه، دانشجویان در دانشگاه تهران علیه بازگشت او تظاهرات کردند؛ روز 15 آذرماه تظاهرات آنان به خیابان کشید اما روز 16 آذر این سال، دانشجویان همچون روزهای عادی تظاهراتی نداشتند و سر کلاس درس رفتند.

آیت‌الله علم‌الهدی به هجوم کماندوهای دستگاه دربار به کلاس‌های درس اشاره کرد و بیان داشت: صبح روز 16 آذر سال 32 نیروی‌های نظامی کماندوی دستگاه دربار به‌قصد سرکوب کردن دانشجویان وارد دانشگاه شدند و به دانشجویانی که سر کلاس بودند، تیراندازی کرده که در این قضیه سه دانشجو به شهادت رسیدند.

اعطای دکترای افتخاری به نیکسون

وی ادامه داد: نخستین جنبش ضدآمریکایی در کشور در 16 آذر شروع شد که دانشجویان به خاطر شهادت سه دانشجو، تا 15 روز دانشگاه را تعطیل کردند و سر کلاس نرفتند، نیکسون را نیز در همین 15 روز به دانشگاه تهران بردند و دکترای افتخاری به او دادند.

امام‌جمعه مشهد، نخستین جنبش ضدآمریکایی را حرکت دانشجویان در 16 آذر سال 32 دانست و اظهار کرد: موضوعی که برای ما قابل‌توجه است، این است که جنبش 16 آذر، جنبشی ضدآمریکایی بود، آمریکایی که 40 هزار مستشار خود را در نیروهای نظامی و در عرصه‌های سیاسی قرار دارد و تمام زمام مدیریت کشور را به دست گرفته بودند.

قدرت نظامی و دریای جمهوری اسلامی قدرت اول منطقه است

وی به تاریخ استعمارگری آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: در تاریخ استعمار غرب، استعماری ناپاک‌تر و شدیدتر از استعمار آمریکای پس از 28 مرداد که با 40 هزار مستشار تمام مملکت را گرفت وجود ندارد اما امروز می‌بینیم که فرمانده نیروی دریایی پیشرفته کشور به‌عنوان یک محور اقتدار در برابر همه قدرت‌های نظامی ثابت کرد که قدرت نظامی و دریایی کشور در منطقه قدرت اول است.

عضو خبرگان رهبری به فراگیر شدن شعار «مرگ بر آمریکا» اشاره کرد و عنوان داشت: آن روز، نخستین ندای مرگ بر آمریکا در دانشگاه تهران از دانشجویان سه شهید گرفت اما امروز ببینید مرگ بر آمریکا در دنیا چه می‌کند، کدام نقطه دنیاست که نگوید مرگ بر آمریکا؟

به آتش کشیده شدن پرچم آمریکا در تمام دنیا

وی بابیان این‌که دیگر مسأله قدرت برخورد ما با آمریکا در چهاردیواری کشور نمی‌گنجد، اظهار کرد: قدرت مقابله و مبارزه با آمریکای مستکبر از مرزهای ما تجاوز کرده، بخش عمده‌ای از دنیای اسلام و تمام جهان مستضعفان در مقابل آمریکا گرفته است، و کدام نقطه دنیاست که پرچم آمریکا را آتش نزنند؟

امام‌جمعه مشهد مقدس، ماندگاری حرکت دانشجویان در سال 32 را درگرو پیروی از اهل‌بیت (ع) دانست و ادامه داد: قدرت پیروان حضرت زینب (س) و امام حسین (ع) پس از 60 سال به خود را حفظ کرده و امروز قدرت مرگ بر آمریکای ما همه دنیا را گرفته است؛ این موفقیت حاصل پیروی از اهل‌بیت (ع) و پیروی از اقتداری است که به‌وسیله جریان معنوی، روحانی و ولایی اهل‌بیت (ع) منتقل‌شده است.

آمریکا به دنبال مصادره جنبش ضدآمریکایی به سود خود است

وی با اشاره به خطر مصادره این جنبش ضدآمریکایی، تصریح کرد: باید حواسمان باشد که دشمن را از در بیرون راندیم اما او از پنجره می‌آید همان‌طور که در سال 88 و در کنار آن فتنه دیدیم که عوامل و مزدوران آمریکا به اسم بزرگداشت یاد جنبش دانشجویی 16 آذر، تلاش کردند که این جنبش دانشجویی را مصادره کنند که تحت عنوان بزرگداشت جنبش دانشجویی ضدآمریکایی، مزدوران آمریکا در دانشگاه تهران عکس امام راحل را پاره کردند.

آیت‌الله علم‌الهدی به نکته‌بینی امام خمینی (ره) اشاره کرد و عنوان داشت: این‌که امام فرمودند: «آمریکا شیطان بزرگ است»، شیطنت او تا اینجا پیش می‌رود که مخستین جنبش ضدآمریکایی را به نفع خود مصادره می‌کند.

برخی فرصت‌طلبان می‌خواهند از جنبش 16 آذر به قدرت برسند

وی تأکید کرد: باید توجه داشته باشیم که آمریکا از دشمنی با ما دست برنداشته دشمنی خود را با شیطنت ادامه می‌دهد؛ با فرارسیدن 16 آذر هرسال، عده‌ای جریان‌های لائیک فرصت‌طلب و جریان‌های سیاسی قدرت‌طلب به اسم حمایت از جنبش دانشجویی قصد دارند شانه قشر عظیم و سرنوشت‌ساز دانشجو و دانشگاهی را زیر پا بگذارند تا به قدرت برسند.

عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: مدیران دانشگاهی باید توجه داشته باشند که زمینه دانشگاه را برای یک عده قدرت‌طلب که به اسم حمایت از جنبش دانشجویی، مزدوری خود را برای غرب ثابت کنند و یا چهره اپوزسیون ضد نظام و رهبری را در دانشگاه در سایه جنبش دانشجویی نشان دهند را فراهم نکنند.

مدیران دانشگاه زمینه مصادره جنبش ضدآمریکایی را فراهم نکنند

وی، دانشگاه را محل تضارب آراء دانست و ادامه داد: دانشگاه محل تضارب آراء و ارائه سلیقه‌های گوناگون است اما جای تریبون سازی برای ضد ولایت‌فقیه، ضد نظام و عنصری که می‌خواهند جنبش دانشجویی را به نفع آمریکا مصادره کند، نیست.

آیت‌الله علم‌الهدی بابیان این‌که در سال 58، مردم هوشیار مانع مصادره فضای دانشگاه توسط گروه‌های الحادی شدند، خاطرنشان کرد: در آن زمان مردم انقلابی افراد اسلحه به دست الحادی و التقاطی را از دانشگاه بیرون ریختند، دانشگاه را بستند تا دانشگاه‌ها آماده انقلاب فرهنگی شود.

در صورت کوتاهی مدیران، مردم برای تطهیر دانشگاه اقدام می‌کنند

وی تأکید کرد: این مردم، همان مردم سال 58 که اگر بنا شد مدیریت‌ دانشگاه بخواهد در تساهل و تسامح برای ژست گرفتن جلوی ضدانقلاب قرار بگیرند، دروازه دانشگاه را به روی ضدانقلاب باز کند و تحت عنوان حمایت از جنبش دانشجویی برای نیروهای ضدانقلاب و جریان‌های لائیک تریبون سازی کند، آن مردم همان مردم‌اند، به میان می‌آیند  و دانشگاه را تطهیر می‌کنند./رسا

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=130775
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. علی گفت:

    کدوم مردم

دیدگاه شما