سه شنبه 11 آذر 1393 - 1:04

در نشست های پروژه های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد چه می گذرد؟/ حاشيه ها و نقاط ضعف و قوت ابتكار خادمي

به طور نمونه گاها در برخی از این نشست ها حدود 50 نفر دعوت می شوند که نزدیک به نصف این افراد عملا نیازی به حضور انها نیست و با حساب سرانگشتی اگر هزینه غذا، ماموریت و بنزین این افراد در نظر گرفته شود خودش می تواند به عنوان یک مبلغ قابل توجه موجب تسریع در اجرای پروژه ها باشد.

گروه سیاسی – تاکنون هفت جلسه از سلسله نشست های بررسی پروژه های های عمرانی با هدف رفع موانع موجود بر سر راه پروژه ها در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شده است.

به گزارش «بویر نیوز»، این تصمیم و ابتکار تحسین برانگیز دکتر خادمی استاندار دولت تدبیر و امید نوید بخش گامی بزرگ در جهت توسعه و اعتلای استان محروم مانده کهگیلویه و بویراحمد است چرا که در گذشته به دلیل سهل انگاری پیمانکاران و مجریان و از سوی دیگر عدم نظارت کافی کارفرمایان باعث شده بود تا بسیاری از پرو‍ژه ها راکد بماند و ضرر و زیان هنگفتی از این بابت به بیت المال وارد شود.

همانطور که گفته شد این جلسات که در نوع خود کاملا بدیع است و در هیچ جای کشور مشابه آن یافت نمی شود از حیث اجرا از چند نظر قابل بحث و بررسی است که در وهله اول بومی بودن قاطبه مسئولان ارشد استان و مدیران کل دستگاهها به شناخت اولیه تصمیم گیرندگان از مسائل و مشکلات مناطق مختلف کمک کرده است که از این حیث می توان به ثمرات این نشست ها امیدوارتر بود.

بهر روی می توان نقاط قوت و ضعف این سلسله نشست ها را از چند نگاه قابل نقد و بررسی دانست:

1 – رسم حاشیه نویسی در همه جای دنیا و در میان رسانه ها مرسوم است و جذابیت های خاصی هم برای مخاطب دارد اما مشاهده می شود  که مجموعه استانداری به نپرداختن به حاشیه ها به کرات تاکید می کند و از طرفی اظهارات برخی از مسئولان استانداری و مدیران در جلسات باعث ایجاد حاشیه هایی می شود که صرفنظر کردن از آنها اجتناب  ناپذیر است و دارای اهمیت فراوانی می باشد. البته نباید ضعف حاشیه نویسی را در برخی رسانه ها هم نادیده گرفت و سیاستگزارن رسانه ها نیز باید با دقت نظر و حساسیت بیشتری به این موضوع نگاه کنند و از انتشار هر حاشیه ای خودداری کنند.

2 – يكي از مهمترين دستاوردهاي اين نشست ها توجيه شدن فرمانداران در نحوه توزيع اعتبارات است تا شاهد تعدد پروژه ها و اعتبار محدود و در نتيجه به ثمر نرسيدن آنها نباشيم. فرمانداران در خلال اين نشست عملا اشتباهات رايج خود را متوجه مي شوند و قطعا در آينده كمتر چنين مواردي پيش مي آيد.

3 – تا حدودی توجیه نبودن برخی از دستگاههای میزبان و مجموعه های فرمانداری گاها باعث ایجاد ناهماهنگی ها و نارضایتی هایی در میان مدیران و مهمانان می شود که بنظر می رسد لازم است قبل از سفر استاندار و تیم مدیریتی به هر شهرستان، فرمانداری شهرستان میزبان درباره وظابف و حدود اختیارات خود توجیه شوند تا شاهد نارسائی های گذشته نباشیم.

4  – از آنجا که نتایج نشست بررسی پروژه های عمرانی در جلسات دیگری نیز بررسی خواهد شد، بهتر است زمان قطعی بررسی دستاورد هر جلسه از قبل نیز مشخص شود تا وعده ها و قول قرارهای ثبت شده در صورتجلسات هر چه سریعتر به مرحله اجرا درآید و بعدا دستگاهی از زیر بار مسئولیت متعهد شده خود شانه خالی نکند.

5 – برخی از افراد که حوزه کاری و حدود اختیار آنان در مبحث “بررسی نشست های پروژه های عمرانی” نمی گنجند در جلسات حضور پیدا می کنند و از طرفی نیز برخی از مدیران هیئتی با خود به جلسات می برند که بعضا حضور آنان ضروری نیست و به تعبیری دیگر اگر کاروان دولتی ها در سفرها با کمیت کمتر و کیفیت بیشتری راهی هر شهرستان شود، قطعا بهتر و رضایت بخش تر است و پیشنهاد می شود استانداری از دستگاهها بخواهد تا در این مورد توجه بیشتری داشته باشند و البته خود این مجموعه نیز باید ابتدا از خود شروع کند.

به طور نمونه گاها در برخی از این نشست ها حدود 50 نفر دعوت می شوند که نزدیک به نصف این افراد عملا نیازی به حضور انها نیست و با حساب سرانگشتی اگر هزینه غذا، ماموریت و بنزین این افراد در نظر گرفته شود خودش می تواند به عنوان یک مبلغ قابل توجه موجب تسریع در اجرای پروژه ها باشد.

6 – تاکنون هفت نشست قبلی در روز جمعه برگزار شده است؛ این نکته از این حیث حائز اهمیت است که مدیران و مسئولان اوقات فراغت خود را نیز به کار اختصاص داده اند و وقت دستگاهها صرف این جلسات نمی شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=130366
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. رتبه1 گفت:

    فقط پول راهه حل مشکلات!

  2. كارمند بدبخت گفت:

    تحليل خوب و وزيني بود. اين افراد اضافي در اين جلسات كه از پيت المال مي خورن رو نبايد راه بدن و بجاي پرداخت حق ماموريت آنچناني حقوق ما بيچاره ها رو به موقع پرداخت كنند

دیدگاه شما