یکشنبه 9 آذر 1393 - 14:01

جذب 4 هزار قاضی تا 2 سال آینده

معاون دادستان انتظامی قضات کشور گفت: بر اساس برنامه پنج ساله بنا است که چهار هزار قاضی جذب شود که بر اساس مجوز صادر شده از مجلس سالانه 800 نفر را جذب می‌کنیم.

خبرگزاری فارس: جذب 4 هزار قاضی تا 2 سال آینده/جذب سالانه 800 قاضی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، علی رنجبر ظهر امروز در جمع قضات کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت تشکیلات قضایی اظهار کرد: بر اساس برنامه پنج ساله بنا است که چهار هزار قاضی جذب شود که بر اساس مجوز صادر شده از مجلس سالانه 800 نفر را جذب می‌کنیم.

معاون دادستان انتظامی قضات کشور با اشاره به جذب قضات در سطح کشور و برنامه پنج ساله دستگاه قضا در این خصوص اذعان کرد: تا دو سال آینده چهار هزار قاضی نیز باید جذب شوند.

رنجبر با تشریح وظایف و اقدامات حوزه نظارت و ارزشیابی قضات دستگاه قضایی، هدف از آن را ارتقاء سلامت و صلابت و اقتدار قوه قضائیه در اجرای عدالت و امنیت در جامعه دانست و افزود: امروز دفاع از شأن و جایگاه قضاوت بر همه آحاد جامعه لازم است چراکه قوه قضائیه به عنوان قوه تأثیرگذار در سرنوشت جامعه محسوب می‌شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه در تشکیلات قضایی قاضی و تقوای اسلامی جدای از هم امکان‌پذیر نیست، گفت: تقوا باید در تمامی زمینه‌ها رعایت شود خصوصا در جایگاه‌های بالاتر باید بیشتر باشد. آبرو و حیثیت مردم در گرو احکامی است که قضات صادر می‌کنند.

معاون دادستان انتظامی قضات کشور شجاعت و نفوذناپذیری را از دیگر ملاک‌های قضات عنوان کرد و گفت: انسان‌های شجاع و نفوذ‌ناپذیر کسانی هستند که در مقابل نفس عماره گردن‌کجی می‌کنند.

این مسئول قضایی که در جمع قضات کهگیلویه و بویراحمد سخن می‌گفت، تصریح کرد: شاخصه قاضی نمونه تدین، تعهد به نظام، بهره‌مندی از دانش و کیفیت کار، خدمت صادقانه و بی‌ادعا، بهره‌مندی از مهارت و دانش لازم، انصاف و جوانمردی، رعایت شئونات قضایی و داشتن عزت نفس و احساس بی‌نیازی از مردم است.

رنجبر با تاکید بر اینکه در سال جاری شکایات انتظامی کاهش یافته است، گفت: در هر استان نماینده ارزشیابی دادسرای انتظامی داریم که با اینکار می‌خواهیم برنامه دقیقی از قضات داشته باشیم و آن‌ها را آنگونه که هستند بهتر بشناسیم.

معاون دادستان انتظامی قضات کشور با تاکید بر اینکه امسال سومین دور بازرسی را در کهگیلویه و بویراحمد شروع کردیم، گفت: تمام شعب، دادگاه‌ها، شهرها و بخش‌ها را بررسی کردیم که خوشبختانه عملکرد تشکیلات مثبت بوده است.

به گزارش فارس از یاسوج، در این جلسه از زحمات مختار کوشا قدردانی شد و قوام کریمی به عنوان دبیر جدید ستاد ارزشیابی قضات کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=130186
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما