چهارشنبه 5 آذر 1393 - 12:16

اظهارات عجیب علی مطهری در جلسه رای اعتماد وزیر علوم؛ رای ندهید/ لاریجانی: اتهام به مجلس کار مردانه‌ای نیست/نادران: امیدوارم مطهری هدایت شود

لاریجانی همچنین اظهار کرد: آقای مطهری در صحبت‌های خود گفت مجلس چند وزیری را که رأی نیاوردند فتنه‌گر می‌دانستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رای عدم اعتماد مجلس به دو گزینه پیشین دولت برای وزارت علوم، گفت که رای اعتماد مجلس به فرهادی مجلس را متهم به منطق دوگانه و یک بام و دو هوا می‌کند و این شائبه پیش می‌آید که خدای نکرده معامله‌ای در کار است.
 به گزارش بویرنیوز، علی مطهری که به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی علوم در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس سخن می‌گفت، اظهار کرد: علت اینکه من به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی صحبت می‌کنم این است که احساس کردم فضای مجلس در مجموع موافق وزیر پیشنهادی است در حالیکه افرادی قوی‌تر از آقای دکتر فرهادی با این معیار درست مجلس که «همراهی با فتنه خط قرمز ماست» رد شدند لذا احساس می‌کنم گفتمان اصولگرایی به خطر افتاده و لازم است از آن دفاع کنم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:مجلس در جریان استیضاح وزیر سابق و در جریان رأی اعتماد به دو وزیر پیشنهادی قبلی، مهمترین معیار و ملاک عدم همراهی با فتنه اعلام کردیم؛ آقای نیلی را به جرم امضا تظلم 88 استاد از مقام رهبری به خاطر قضیه حمله به دانشگاه فتنه گر نامیدیم و آقای دانش آشتیانی به جرم امضاء نامه انتقادی در حوادث 88 را فتنه گر نامیدیم.وی اظهار داشت: اکنون دکتر فرهادی به عنوان وزیر علوم معرفی شده در حالی که در کارنامه سیاسی خود امضاء نامه ‌ای به همراه خاتمی کروبی خطاب به مراجع تقلید در انتقاد به برخورد نیروهای امنیتی دارد، در جایی از نامه آقای فرهادی که زیر آن را امضا کرده آمده است: “به راستی اعمال شکنجه های مکرر در مورد کسانی که زیر لوای اسلام زندگی می‌کنند با کدام شرع توجیه پذیر است”.

مطهری ادامه داد: با منطق اکثریت مجلس در مسئله وزارت علوم، دکتر فرهادی به موجب امضای این نامه فتنه گر است و با معیارهای قبلی، آقای فرهادی نیز فتنه گر است و مجلس نباید به ایشان رأی اعتماد بدهد و اگر به فرهادی رأی اعتماد بدهد متهم می‌شود؛ درست نیست مجلس اصولگرا به خاطر قول هایی که نمایندگان برای انتصاب همکاران آقای فرهادی دریافت کرده اند به ایشان رای بدهند که در این صورت گفته می شود درد مجلس فتنه نیست بلکه این است که وزارت علوم باید در تسلط ما باشد!

وی تاکید کرد: می‌گویم آقای وزیر طبق ملاک مجلس فتنه گر است و ما نباید رأی بدهیم، به نمایندگان توصیه می‌کنم اگر راه خود را درست می‌دانید ثبات قدم خود را حفظ کنید و به ایشان رأی ندهید تا فردی که لایق تر است سکان وزارت علوم را به دست گیرد و مجلس همچنان اصولگرا و ثابت قدم شناخته شود.

مخالف وزیر پیشنهادی وزیر علوم در پایان خاطرنشان کرد: پزشک بودن دکتر فرهادی هم چندان با وزارت علوم سازگار نیست بلکه با وزارت بهداشت سازگار تر است.

لاریجانی: اتهام به مجلس کار مردانه‌ای نیست
رئیس مجلس شورای اسلامی در انتقادی به اظهارات علی مطهری، گفت: این‌گونه صحبت کردن در مورد مجلس کار مردانه‌ای نیست، ناجوانمردانه است.
علی لاریجانی که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت پس از سخنان مطهری در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم نکاتی را متذکر شد و گفت: این ‌که می‌گویید اگر مجلس به فرهادی رأی دهد یک معامله‌ای صورت گرفته این حرف حتماً نادرست است.
رئیس قوه مقننه افزود: نمایندگان مجلس خودشان بررسی می‌کنند، ممکن است رأی دهند و یا رأی ندهند. لذا بر حسب موضوع بررسی می‌کنند. اینکه بخواهیم اگر رأی دادن به یک نوع متهم شوند و اگر رأی ندادند به نوع دیگر کار مردانه‌ای نیست ناجوانمردانه است.
لاریجانی همچنین اظهار کرد: آقای مطهری در صحبت‌های خود گفت مجلس چند وزیری را که رأی نیاوردند فتنه‌گر می‌دانستند.
وی تصریح کرد: اما من از مجموع رأی نمایندگان چنین برداشتی ندارم. حداکثر دریافتی که از رأی نمایندگان می‌توانیم داشته باشیم این است که نمایندگان احراز صلاحیت نکرده‌اند. اما چنین اتهامی به دوستانی که معرفی شدند نباید بزنیم. لذا به نظر من اینگونه بحث‌ها در مورد مجلس دقیق نیست.نادران به عنوان موافق وزیر پیشنهادی گفت: مطهری به مجلس مخالفت کرد. امیدوارم مطهری هدایت شود. در مورد سخنان روحانی در مورد اختلاف رای. دوست خوبم در 76 دوستان تبریک گفتند ولی در 88 یک سری فتنه کردند و به رای مردم تمیکن نکردند. همه باید به رای مردم احترام بگذاریم.

وی افزود مجلس اعلام کرده خط قرمزش فتنه است. دچار حاشیه سازی هم نخواهد شد. رفتار اخیر ایشان در هلال احمر، نسبت به دوره مقابل خود به هیچ گاه سیاه نمایی نکردند و چون می‌خواستند حرکت به جلو داشته باشند، آسیب شناسی کرد و آن را رسانه‌ای نکردند و این یعنی اعتدال.

نادران اضافه کرد: ایشان برخلاف دوستانی که به عنوان وزیر معرفی شدند در هیچ حلقه تندرو مشارکتی و غیر مشارکتی نبوده است. فرهادی به دلیل تندروی های مجلس ششم نتوانست به عنوان وزیر رای اعتماد بگیرد. فتنه گرها دشمنان این ملت را امیدوار کردند. سران فتنه در تمام جنایت‌های بین المللی در حق ملت ایران شریک هستند. آقای فرهادی دامنش از این اتهامات بری است. انتظار ما این است ایشان در همین مشی رفتار کنند. ما از فرجی دانا خواستیم که وزارت خانه را اداره کنند نه اینکه شما را مدیریت کنند.

وی گفت: ما از فرهادی می خواهیم وزارت خانه را بر اساس مشی خود اداره کنند. ما دست سربازان ولایت را می بوسیم. ایشان در زمان جوانی وزارت علوم را مدیریت کرده است و امیدورام امروز نیز این کار را انجام دهد. رای ما به فرهادی رای موافق مشروط است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=129709
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. علی گفت:

    اینبار با پایداری ها هم رای شدی علی آقا اشکال نداره

    • بویراحمدی گفت:

      ایشان واقعیت را گفته تا زدوبندی نبوده موافقت با ایشان نمی کردند تا دیروز صحبت از فتنه وفتنه گری بود چطور یکمرتبه سیصدوشصت درجه چرخیدند اینان بزرگترین خائنین به ملت هستند

  2. ناشناس گفت:

    مطهری با اشاره به این که مجلس شورای اسلامی به استناد به برخی اقدامات گزینه های پیشین تصدی وزارت علوم در ایام انتخابات سال 88 آن ها را فتنه گر دانسته است گفت پس اگر معیار اصلی مجلس نقش آفرینی در “فتنه” است دکتر فرهادی نیز در فتنه نقش داشته است و مجلس باید به او نیز رای اعتماد ندهد. در غیر اینصورت متهم به رفتار یک بام و دو هوا می شود.مطهری همیشه راست میگه . پس معلوم است فتنه بهانه بود

  3. احسان معصومی گفت:

    به نظرم وقت اون رسیده که علی آغا رو نصیحت کنن…
    بد جور زده توی خاکی..

    • بی طرف گفت:

      جناب اقای معصومی عزیز چرا خودتو نخود هر اشی میکنی

    • ٧٣٢١ گفت:

      يكي بايد خودت رو نصيحت كنه اقاي معصومي با اين ديگاه هات

    • مهمان گفت:

      جناب مطهری چه زیبا فرموده اند “درد مجلس فتنه نیست بلکه این است که وزارت علوم باید در تسلط ما باشد! ” واقعیت همین است. و اما اینکه آقای ریاست محترم مجلس فرموده اند : ”
      این‌گونه صحبت کردن در مورد مجلس کار مردانه‌ای نیست، ناجوانمردانه است.” عجبا که اینهمه کارشکنی در کار دولت و عملکرد بعضی از نمایندگان در بعضی استان ها که سعی دارند تمام امکانات را در اختیار خود و وابستگانشان قرار دهند کار جوانمردانه ایست؟ کاملا آشکار است که یک زد و بندی صورت گرفته است و گرنه مجلس به این راحتی رآی اعتماد نمی داد.

  4. نواب گفت:

    درود بر مطهری

  5. گهگلو گفت:

    مطهری شیرزمینه ——-گهگلوداغشه نبینه/

  6. حق گو گفت:

    مطهری شیر پاک خورده و اهل معامله گری هم نبوده است ولی دامادش ……………………………………………………………………………………………………………………………………………

  7. حسین گفت:

    قطعا مطهری موافق این وزیر بوده نه تنها ایشان بلکه وزرای پیشنهادی قبلی او با مخالفت خودش میخواست ک اصولگرایان را رسوا کنه. چرا که ایشان به اندازه وزرای قبلی طبق منطق اقایان باید فتنه گر باشند….. پس چه مصلحتی است که باید رای اعتماد بگیرد..؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  8. ناشناس گفت:

    تاکتیک بسیار جالبی بود سخنان مطهری گمراه کننده بود و کلاه خوبی سر دلواپسان مجلس رفت. کیش مات دلواپسان توسط روحانی مطهری و فرهادی

  9. سرلک گفت:

    مشخص شد مطهرى فقط وفقط لجبازى مى کنه وکارى به حق و حقوق ملت اصلا نداره واين شعارى
    بيش نيست ,حالا اگر کل نمايندگان مجلس اصلاح طلب شوند مطمىنا ايشان راه ديگرى انتخاب خواهندکرد!!!!!!!!

  10. ناشناس گفت:

    درودبردکترمطهری

  11. ناشناس گفت:

    حتمامعامله ای صورت گرفته وگرنه ایشان هم از فتنه هاست

  12. بویراحمدی تبار گفت:

    زنده باد مطهری چرا امروز بحثی از فتنه و فتنه گری  نبود این فتنه هم شده پیراهن عثمان

  13. زلزله گفت:

    درود بر مطهری قهرمان که سیاست یک بام ودو هوای مجلسیان معامله گر راافشا کرده 

  14. دهدشت گفت:

    مطهری را بگن نماینده نمایندگان استان ما هم نماینده . یکیش بزرگواریست که مسئول کل فتنه شناسی ! کشور است یکیش هم تاجگردون که در عرصه سیاسی عملکردش صفر و اهل زد بند و معامله با اصولگرایان است . قضیه رئیس کمیسون شدنش حکایت ها دارد

  15. سرباز گفت:

    برید کتابهای شهید مطهری رو مطالعه بفرمایید و ازمواضع اون فیلسوف بزرگ مطلع بشوید نه به اراجیف این آقا زاده بی درد عاشق قدرت گوش کنید.اینا وقتی قدرتشان به خطر میفته ایران رو به جهنم تشبیه میکنند همین که ورق برگرده و میتونن از ملت بیچاره سواری بگیرند همه چی گل و بلبل میشه

  16. حبیب گفت:

    اگه مطهری در هر جایی ثبت نام کنه بهش رای میدم چون همیشه از حق دفاع کرده

  17. محمد گفت:

    درود بر مطهری که بدون ترس همیشه حرف حق را میزند

    • حمید گفت:

      بویر از کامنت گذاشتنم میترسی که چاپ  میکنی نه مثبت و منفی مرا میزاری درج بشه ههههههه

  18. لوتی گفت:

    تخم بوشه مطهری 
    شیر زیان مطهری 
    عشق ما بچه لوتله مطهری 
    زه کس ترسی نیاره 
    مثل ما بچه لوتله مطهری 
    با کسی تعارف نیاره 
    مثل ما بچه لوتل پاک مطهری
    دسش من جیبه ملت نیسه مطهری
    مثل شیره نره مطهری
    غیر از خدا وکسی ترسی نیاره
    هم یو باعث شیرینیش تی جوونل لوتی
    نمایندهیل مجلس صبح و پسین نیارن
    مطهری مثل ایما لوتیل سر حرفشه هنی
    چب کنه من مجلسی که ضعیفل همکارن 
    شیر زیان هم بی حرفت خریداری نداره
    مطهری تو بجنگ شیر خدایی 
    ایما بچه لوتل وت نجداییم

  19. دلواپس دلواپسان!!!!!! گفت:

    احسنت بر مطهری. امیدوارم همیشه برای مردم کار کنید. اکثر نمایندگان بله قربان گو هستن. اینها پول ملت و بیت المال رو میخورن و به ریش رای دهندگان میخندن. 

دیدگاه شما