پنجشنبه 6 مهر 1391 - 0:16

پيگيري استاندار براي ثبت‌ جهاني اماكن گردشگري کهگیلویه وبویراحمد

بویرنیوز: استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به درخواست ثبت جهاني اماكني چون «تنگ سولک» در ادامه از پيگيري اين موضوع خبر داد و گفت: با ثبت جهاني اين اماكن علاوه بر اين‌كه می‌توان از اعتبارات جهانی برای مرمت و بازسازی استفاده کرد تبلیغات آنها برروی آنتن‌های بین‌المللی نيز قرار مي‌گيرد که سبب شناخته شدن استان، افزايش گردشگر و درآمدزایی مي‌شود.

به گزارش بویرنیوز به نقل از ایسنا، سیدحسین صابری در کارگروه گردشگری استان افزود: سازمان میراث فرهنگی باید اماكن آثار باستانی را بر روی نقشه شناسایی و در اختیار شهرداری‌ها قرار دهد.

به گفته وي، آموزش، راهبری و بازاریابی عامل اصلی در توسعه گردشگری استان است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بيان اين‌كه مناسب آن است كه براي بافت تاریخی دهدشت از اعتبارات ملی استفاده شود، یادآور شد: در اماكني چون پارک ولایت و ساحلی باید همه دستگاه‌ها مشارکت داشته باشند چون در این مکان‌ها محدوده‌ای از دستگاه‌های فرهنگی وجود دارد که باید توجه بیشتری به این موضوع شود.

صابری با تاكيد بر ضرورت توجه بيشتر در انتخاب اسامي برای مکان‌های عمومی و خصوصی ادامه داد: در اين‌باره بايد شورای فرهنگ عمومی و شهرداری کنترل کند چون اين مناطق نگین استان است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بيان اين‌كه توجه به زیر ساخت‌های گردشگری در این سازمان باید در اولویت كاري باشد، ادامه داد: بايد به آبشار یاسوج توجه و آلودگی صوتی از طریق نیروی انتظامی کنترل شود چون استان سرزمین چهار فصل است.

صابري گفت: ایجاد باغ موزه دفاع مقدس همکاری همه دستگاه‌های ذیربط را می‌طلبد و در این موضوع باید دستگاه‌های سازمان تبلیغات، شهرداری، میراث فرهنگی به صورت مشترک کار کنند.

وی تاکید کرد: امامزاده‌ها و صنایع‌دستی استان باید شناسایی شوند که می‌توان روی آنها سرمایه‌گذاری کنند. با توجه به این که در صنعت چاپ وابستگی وجود دارد، چاپخانه ایران که دولتی است در نظر دارد که شعبه چهار خود را در استان راه‌اندازی کند و می‌تواند اشتغال‌زایی و درآمد داشته باشد.

به گزارش ايسنا،«علیرضا ایزدی»، مدیرکل صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد گفت: در شش ماهه نخست امسال بیش از 8 میلیون و 500 هزار نفر از مکان‌های گردشگری استان بازدید کردند که بیشتر آنها در شهرستان‌های بویراحمد و دنا بودند و از استان‌های اصفهان، خوزستان، فارس و بوشهر هستند.

ایزدی بویراحمد و دنا که جاده بابامیدان در ورودی آنها قرار دارد را محورهای گردشگری استان نام برد و افزود: در نوروز امسال 2.5 میلیون گردشگر از استان دیدن کردند.

وی با بيان اين‌كه نبود مجتمع‌های بین راهی مسیرهای پرتردد استان از مهم‌ترین مشکلات حوزه گردشگری است، یادآور شد: در حوزه گردشگری 6000 نفر آموزش ديدند و مجوزهای مهارت در زمینه گلیم، جاجیم و گبه کسب کردند.

وی خاطرنشان کرد: 3 مهر اصالت برای گلم، جاجیم و کردک نمدی (دخترانه)از طریق سازمان یونسکو دریافت شد.

علیرضا ایزدی گفت : 11روستای گردشگری وجود دارد که براي آنها 300 میلیون هزینه و 150 میلیون تومان اختصاص داده شده است و هم‌اکنون 1835 آثار تاریخی وجود دارد که 8 سال طول کشید که آین آثار شناخته شد.

وی صعب‌العبور بودن اماكن گردشگری استان را برای حفاظت از آنها مهم‌ترین مشکل در این حوزه دانست و گفت: البته نيازمند همكاري دستگاه‌های اجرایی هستيم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=12791
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ساسان گفت:

    جانم خواب بودی تازه بیدار شدی
    من صد بار اومدم در اداره میراث جهت کار گردشگری شما کمترین اهمیتی ندادید

  2. حبیبی اصل گفت:

    آقای استانداروآقای ایزدی باتبریک هفته گردشگری به شماوهمکارانتان . تنگ سروک بدجورمظلوم واقع شده است. تنگ سروک دربهمئی یک سندبزرگ برای اثبات تاریخی بودن این استان است.ازشمامی خواهم یک سری به تنگ سروک بزنید تااعمیت این آثارومظلومیت آنهاراببینید.

دیدگاه شما