چهارشنبه 5 مهر 1391 - 10:33

آغاز دوباره صادرات سيمان ياسوج به عراق

بویرنیوز: مدیر گمرک کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افزایش 58 درصدی صادرات گمرک استان، علت آن را ناشی از سرگیری صادرات سیمان یاسوج به کشور عراق برشمرد و افزود : به مدت دو سال صارات انجام نمی‌شد.

«محمد علی خاشی» در گفت‌وگو با ایسنا افزود : در شش ماه نخست امسال 55 فقره اظهارنامه صادراتی در گمرک استان تشکیل که نسبت به مدت مشابه سال پيش به لحاظ وزن 58 درصد رشد و از نظر ارزش 9 درصد افزايش را نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد : انواع نوشابه، پودر و عصاره شیرین بیان، سیمان و موکت از اقلام صادر شده استان است که به کشورهای عراق، آلمان، آفریقای جنوبی، چین، افغانستان و امارات صادر شده است.

به گفته مدیر گمرک کهگیلویه و بویراحمد،در شش ماهه‌ي نخست امسال صاردات استان افزایش 9 درصدی داشت.

وی تصریح کرد: در شش ماهه نخست سال، 142 فقره پرونده قاچاق با ارزش بالغ بر 46 میلیارد ریال در گمرک استان تشکیل شد که از نظر تعداد نسبت به مدت مشابه سال پيش 21 درصد کاهش و از نظر ارزش 48 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

خاشی همچنین میزان جرائم تعیین شده برای این تعداد پرونده حدود 41 میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال پيش 48 درصد کاهش را نشان می‌دهد و در این ارتباط 361 متهم دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 24 درصد رشد داشته است.

وی عمده اقلام قاچاق تحویلی به این گمرک را انواع پوشاک، پتو، برنج، انواع آبمیوه، موتورسیکلت، لوازم یدکی، کفش، انواع لوازم خانگی، دارو، لوازم بهداشتی و آرایشی، پارچه، تجهیزات ماهواره‌ای و نخود فرنگی را نام برد.

مدیر گمرک کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد : در گمرک امانات پستی از ابتدای سال تا پایان شهریور، 45 فقره اظهارنامه مرسولات پستی تنظیم و تشریفات مربوطه انجام شد.

وی ادامه داد : با توجه به اعمال مقرارت جدید واردات کالای ملوانی (ته لنجی)موضوع قاچاق از بخش تجاری به حوزه مسافری در حال تغییر است. اين تغيير به نحوي است كه هم‌اكنون در سطح کشور قاچاق از وسایل نقلیه عمومی مسافربری و شخصی افزایش يافته است که افزایش 24 درصدی شمار متهمان معرفی شده به مراجعه قضایی استان در این ارتباط گواهي بر اين مدعاست.

خاشی يادآور شد : طبق تفویض اختیار موضوع ایجاد انبارهای اختصاصی به گمرکات کشور، گمرک استان علاوه بر اطلاع‌رسانی به شرکت‌های تولیدی، موفق به معرفی شماري از شرکت‌هاي اختصاصی و اخذ موافقت ایجاد انبار اختصاصی شده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=12735
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما