سه شنبه 13 آبان 1393 - 11:13

فرق مهدوی کنی و جنتی برای هاشمی چه بود؟

آیت الله حائری شیرازی در برنامه شناسنامه درباره تاریخچه انتخاب رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: هر کسی با آیت الله هاشمی رفسنجانی رقابت کرد، شکست خورد.
هر کسی با آقای هاشمی رقابت کرد، شکست خوردهر کسی با آقای هاشمی رقابت کرد، شکست خورد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، در گزیده این مصاحبه آمده است:

شناسنامه : به عنوان یکی از اعضای مجلس خبرگان رهبری، مسیر این مجلس را چگونه می بینید؟

آیت الله حائری شیرازی: هر کسی با آقای هاشمی رقابت کرد، شکست خورد؛ آقای جنتی آمد نشد دیگران آمدند نشد. آقای مهدوی نیز به دلیل این که آقای هاشمی به احترام آمدن ایشان کاندید نشد، برگزیده شد.آقای مهدوی در نطق افتتاحیه خود گفت آقای هاشمی این منصب را به من تفویض کردند.

شناسنامه: نقل قول هایی بر این مبنا شده است که آقای هاشمی گفته اند  اگر افرادی که از دید من ناصالح هستند نامزد شوند من نیز نامزد می شوم؛ آقای علم الهدی گفتند مگر در خبرگان فرد ناصالح وجود دارد؛ به نظر شما چنین برخوردهایی چه مضراتی دارد؟

آیت الله حائری شیرازی: آقای علم الهدی باید بدانند که ناصالح برای خبرگان به معنای ناصالح نیست. ممکن است فرد بسیار صالح باشد ولیکن صالح بودن برای ریاست خبرگان باید کسی هم وزن آقای مهدوی باشد؛ نباید سخنان یکدیگر را به گونه ایی معنا کرد که اعتراض بر آن وارد شود.

شناسنامه: در انتخاب آقای مهدوی و آقای هاشمی، آیت الله امامی کاشانی توصیه ای به رئیس قبلی خبرگان کردند که بسیار فضا را آرام کرد؛ این توصیه چه بود؟

آیت الله حائری شیرازی: کامل به یاد ندارم تنها به یاد دارم جمله ایی از ابوعلی سینا نقل کردند بر این مبنا که اگر برای ریاست مردم یا وزارت بین دانشمندتر و اعلم تر و زیرک تر تردید داشتید عاقل تر را رئیس و اعلم تر را معاون او کنید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=126891
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما