یکشنبه 2 مهر 1391 - 11:10

ارژنگ: تفکیک جنسیتی اختراع بی‌بی‌سی

بویرنیوز: تفکیک جنسیتی دانشگاه‌ها واژه اختراعی بی‌بی‌سی است / تکریم جنسیتی داریم

 رئیس دانشگاه یاسوج به کار بردن واژه تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها را صحیح ندانست و گفت: این واژه اولین بار از سوی شبکه ‌بی‌بی‌سی در اذهان مطرح شد.

خبرگزاری فارس: تفکیک جنسیتی دانشگاه‌ها واژه اختراعی بی‌بی‌سی است / تکریم جنسیتی داریم

اردوان ارژنگ در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌های ایران و به تبع آن دانشگاه یاسوج وجود خارجی ندارد و آنچه است تکریم جنسیتی است.

رئیس دانشگاه یاسوج افزود: این رسانه‌ها هستند که واژه‌ها را می‌سازند و در اذهان و افکار عمومی آن را جا می‌اندازند.

وی با اشاره به سوء‌استفاده دشمنان این مرز و بوم از چنین مسائلی در ایران ادامه داد: آنچه به عنوان تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌های ایران از آن نام می‌برند، عدم اختلاط دختران و پسران دانشجو است که در واقع این کار تکریم جنسیتی است نه تفکیک جنسیتی.

ارژنگ تصریح کرد: در جوامع متمدن دنیا، دانشگاه‌ها پیشرو و خط‌دهنده هستند و در آرمان‌های انقلاب ما نیز یک اعتقاد راسخ از سوی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی وجود داشت که باید دانشگاه‌ها اصلاح شوند تا جامعه اصلاح شود.

این مسئول دانشگاهی در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دانشگاه یاسوج رو به ترقی و پیشرفت است، گفت: این دانشگاه در دو سنگر علم و فرهنگ، حرف برای گفتن دارد و در این زمینه‌ها موفقیت‌های قابل توجهی کسب کرده است.

* توسعه تحصیلات تکمیلی از مهم‌ترین اهداف مدیریتی‌ام بوده است

وی تاکید کرد: واژه تفکیک جنسیتی و جدا شدن دخترها و پسرهای دانشجو برای اولین بار از سوی رسانه بی‌بی‌سی فارسی استفاده شد و متاسفانه در داخل نیز از سوی برخی‌ها به آن دامن زده شد ولی واقعیت آن چیزی نبود که در رسانه‌های بیگانه منعکس شده است.

ارژنگ بیان کرد: تلاش ما در این دانشگاه، حاکم شدن گفتمان علمی است و پرداختن به مسائل حاشیه‌ای این چنینی، دانشگاه را از رسالت خود دور خواهد کرد.

رئیس دانشگاه یاسوج که دانشگاه مادر در استان کهگیلویه و بویراحمد است، خاطرنشان کرد: توسعه تحصیلات تکمیلی از مهم‌ترین اهداف مدیریتی‌ام بوده که تا حد زیادی این هدف مهم تحقق پیدا کرده است.

وی تحصیل 800 دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری را در دانشگاه یاسوج، گواه حرف خود دانست.

* اظهارات رئیس دانشگاه یاسوج در حالی است که واژه تفکیک جنسیتی بدون هیچ اکراهی از سوی بسیاری از مسئولان دانشگاهی و روحانیون در کشور به کار می‌رود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=12497
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما