شنبه 26 مهر 1393 - 14:37

شرایط داوطلب بومی برای استخدام در دستگاه های اجرایی

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساز و کار تعیین داوطلب بومی برای استخدام در دستگاه های اجرایی تبیین شد.

به گزارش (ایسنا) منطقه کهگیلویه و بویراحمد مجید محنایی در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس مصوبه شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی کشور، ویژگی ها و مشخصات داوطلب بومی برای پذیرش در آزمون های استخدامی تعیین شده است.

وی با اشاره به برخی از ویژگی های تعیین شده اظهارکرد: شهرستان یا استان محل تولد داوطلب یا همسر وی با شهرستان یا استان محل مورد تقاضا برای استخدام یکی باشد، همسر و فرزندان کارمندان رسمی و پیمانی دولت یا نیروهای مسلح(اعم از شاغل یا بازنشسته) که شهرستان یا استان محل خدمت فعلی یا بازنشستگی آنان با شهرستان یا استان محل مورد تقاضا برای استخدام آنان یکی باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: داوطلب حداقل چهارسال از سنوات تحصیلی در مقاطع ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان یا دانشگاه را به صورت متوالی یا متناوب در شهرستان و استان محل مورد تقاضا برای استخدام گذرانده باشد.

محنایی پرداخت بیمه را یکی دیگر از شرایط مشخص شده، عنوان وتصریح کرد: داوطلب، پدر، مادر یا همسر وی، حداقل چهار سال سابقه پرداخت بیمه در شهرستان و یا استان محل مورد تقاضا برای استخدام را داشته باشد به نحوی که پرداخت حق بیمه به مدت تعیین شده صرفا توسط یکی از موارد مذکور قابل احتساب است.

وی با بیان اینکه این مصوبه از یکم آبان ماه سال 93 برای تمامی دستگاه های اجرایی لازم الاجراست، اضافه کرد: با اجرایی شدن این مصوبه، یکی از دغدغه ها و نارضایتی های داوطلبین استخدام برطرف شده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=124757
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما