جمعه 25 مهر 1393 - 22:45

کمبود و هدر روی آب در یاسوج و مادوان نگران کننده است

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت کمبود آب شهرهای یاسوج و مادوان و هدرروی آب در این دو شهر موجب نگرانی مردم شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی لدنی نژاد بعدازظهر چهارشنبه در نشست بررسی پروژه های عمرانی شهرستان بویراحمد افزود: 90درصد آب شهر یاسوج از چاهها تامین می شود و این چاهها در تابستان دچار کم آبی هستند.

وی این چاهها را چم گنجشکی، تنگ کناره و مهریان عنوان کرد و بیان داشت: تنها کمتر از 10درصد آب این شهر از آبشار یاسوج و آب نهر تامین می شود.

وی عنوان کرد: حفر چاه دیگر در شهر یاسوج جواب نمی دهد و باید به دنبال تامین آب شهر یاسوج در بلند مدت از طریق احداث سد تنگ سرخ بود.

لدنی نژاد به وجود دو رودخانه بشار و مهریان در کنار شهر یاسوج اشاره کرد و اظهار داشت: در میان مدت می توان بخشی از آب مورد نیاز شهر را از طریق این دو رودخانه تامین کرد اما برای این کار نیاز به ایجاد تصفیه خانه است که هزینه بالایی نیاز دارد.

وی در ادامه به مشکلات آب شرب شهر مادوان در کنار شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: 90درصد شبکه آب این شهر روستایی است که توسعه یافته و غیر فنی و غیر استاندارد است و باید اصلاح شود.

هزینه های تولید آب بیشتر از درآمد است

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این شهر نیاز به مخزن آب با ظرفیت 15هزار متر مکعب دارد، اظهار داشت: هم اکنون مخزن این شهر هزار متر مکعب ظرفیت دارد.

وی همچنین با بیان اینکه درآمد این شرکت از آب بها، هزینه های آن را جبران نمی کند، بیان کرد: برای هر متر مکعب آب 273 تومان از مردم اخذ می شود و این در حالی است که برای تولید این میزان آب 635 تومان هزینه می شود.

وی بیان داشت: درآمدهای این شرکت از آب بها اگر دو برابر هم شود جوابگوی هزینه های تامین، انتقال، بهره برداری و بهداشت سازی آن نیست.

لدنی نژاد آبهای غیر مجاز و استفاده غیر مجاز از آب را از جمله مشکلات در شهر های یاسوج و مادوان عنوان کرد و افزود: در برخی خیابانها حتی تا 40درصد استفاده غیر مجاز وجود دارد.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد همچنین کیفیت آب شهرهای یاسوج و سی سخت را درکشور بی نظیر توصیف کرد و گفت: آب همه شهرهای استان سالم است و هیچ مشکل بهداشتی ندارند.

وی بیان داشت: کیفیت آب شرب برای ما خط قرمز است و ترجیح می دهیم آب توزیع نکنیم تا اینکه آب بی کیفیت توزیع کنیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=124626
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. تام گفت:

    آقای لدنی الن یکماه حدود یک اینچ آب خیابان دادگستری نبش کوچه معصوم ترکیده هرچی زنگ زدیم تا امروز هیچ کاری انجام نشده.

دیدگاه شما