دوشنبه 20 شهریور 1391 - 23:55

تیر خلاص استاندار جدید به مدیران کهگیلویه و بویراحمد

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تناقض، اختلاف و ناقص بودن اطلاعات و آمارهای مربوط به پیشرفت مصوبات دور سوم سفر دولت به این استان ابراز تاسف کرد.

خبرگزاری فارس: ابراز تاسف استاندار از تناقض آمار‌ها در کهگیلویه و بویراحمد

سید حسین صابری شامگاه دوشنبه در نشست بررسی پیشرفت مصوبات سفر مقام معظم رهبری و دور سوم و چهارم سفر دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد، با آگاهی از وجود اختلاف و تناقض در آمارها اظهار کرد: وای به حال ما که تصمیم‌گیرندگان در مرکز به استناد این آمارهای متناقض و ناقص تصمیم می‌گیرند که با این وضعیت معلوم است چه عاقبتی خواهیم داشت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد شدید از به‌روز نبودن آمارها و اطلاعات مربوط به این پروژه‌ها تاکید کرد: برخی بهانه‌ها در عملی نشدن مصوبات دور سوم و چهارم دولت به این استان پذیرفتنی نیست و مسئولان باید پیگیر مسائل باشند.

به گزارش خبرنگار فارس در این نشست که بیشتر به بحث و گفت‌وگو و گزارش وضعیت این مصوبات از سوی دستگاه‌های مربوطه سپری شد، نکات جالب و قابل تاملی رد و بدل شد که به برخی از آنها اشاره می‌شود.

*استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان این نشست که یک ساعت و نیم به طول انجامید، گفت: من از همه مدیران عذر می‌خواهم زیرا در این جلسه چیزی عاید نشد و در واقع این نشست نتیجه‌ای نداشت، من فکر می‌کردم آخرین اطلاعات و آمارها موجود است و می‌توان بر اساس آنها تصمیمی گرفت ولی متاسفانه‌ آمارها مغایرت دارد.

* استاندار بعد از بررسی مصوبات دور سوم سفر دولت به این استان گفت: به علت ناقص بودن و به‌روز نبودن آمارها در این بخش از بررسی وضعیت مصوبات دور چهارم می‌گذریم و جلسه را ختم می‌کنیم.

*در این نشست وقتی نماینده صدا و سیما در حال گزارش‌دهی از وضعیت چهار مصوبه حوزه رسانه ملی بود که استاندار تذکر داد که در لیستی که در اختیار من است نوشته هر چهار مصوبه بدون اقدام مانده است که نماینده صدا و سیما پاسخ داد اتفاقا در نامه استانداری که به صدا و سیما نوشته، به در دست اقدام بودن دو پروژه اشاره شده است، ولی استاندار تاکید کرد: این تناقضات در آمارها که یک‌جا نوشته باشد اقدام شده و یک‌جا نوشته باشد اقدام نشده است به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

*رئیس سازمان جهاد کشاورزی در این نشست برخی از 17 مصوبه‌های بخش کشاورزی را در سفر سوم دولت، در دست اقدام خواند ولی آقای صابری این اطلاعات را رد کرد و گفت: در لیستی که در اختیار بنده است نوشته شده که اقدامی صورت نگرفته است.

*صابری در این نشست خطاب به رئیس جهاد کشاورزی گفت: عمده 17 مصوبه این بخش، هزینه چندانی نمی‌خواهد و کارهای غیر عمرانی هستند که انتظار بسیار بیشتری در عملی کردن آنها وجود دارد.

*استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حالی که چند تن از مدیران در وسط صحبت‌های یکی از اعضا با هم حرف می‌زدند به آنها تذکر داد و گفت: بدترین و زشت‌ترین اخلاق این است که انسان در میان صحبت دیگری به وی گوش ندهد و با دیگری حرف بزند.

*صابری در بخشی از صحبت‌هایش با ابراز تاسف از وجود اختلاف و تناقض در آمارها و گزارشات مربوط به پیشرفت پروژه‌ها خاطرنشان کرد: مقامات بالاتر در استان و تهران بر اساس این آمارها و گزارشات شما تصمیم می‌گیرند و اگر این اطلاعات واقعی و به‌روز نباشد وای به حال این استان.

*استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به اظهارنظر یکی از مدیران در مورد گیر قانونی اجرایی یک پروژه که گفته بود اگر صورت‌جلسه‌ای تنظیم شود می‌توانیم به استناد آن و حتی غیرقانونی مجوز اجرای این پروژه را بدهیم، که استاندار در پاسخ به وی بیان داشت: شما مدیران به قانون عمل کنید، غیر قانونی پیشکشتان.

* صابری در پایان این نشست گفت: هر دستگاهی، اطلاعات و گزارش مربوط به مصوبات خود را سریعا به حوزه عمرانی استانداری تحویل دهد.

به گزارش فارس و بر اساس آمارهای موجود، از مجموع 179 پروژه مصوب در سفر سوم دولت به کهگیلویه و بویراحمد تنها 12 درصد آنها اجرایی شده است.(فارس)

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=11772
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    آقای استانداربایستی به حوزه خودش رسیدگی کند چرا که اقدامات پروژه ها را از چند ماه پیش تاکنون ثبت نکرده وتمام اطلاعات متناقض مربوط به حوزه استانداری بوده که
    پیشرفت پروژه ها را ثبت نکرده است

  2. کارشناس گفت:

    جناب استاندار ، مزید استحضار اعظم مشکلات ابتدااز همان استانداری است و با همه این و جود از ترس اینکه کسی از راه رسد و جایشان را تنگ کند در همه حال هر جا می رسند فقط تکرار می کنند که از بیرون می ایند پست های وزارت کشور را معلمین اشغال می کنند ، کاش این معلما نبود بعدا اوضاع ضعیفتر از حال را می دیدیم

    • راستی گفت:

      خب راست میگن دیگه. معلم برای تدریس تربیت شده ودر دانشگاه (تربیت معلم) بیشتر، روش تدریس خوانده، معلم را با مدیریت دراستانداری چکار؟

    • رضا گفت:

      حرمت و قدر معلمان را دانستن واجب است، اما متاسفانه دیده شده است از آموزش و پرورش افراد زیادی برای پستهای مهمی مانند بخش پژوهش استانداری و … انتخاب میشوند. نکته مهم این است که پژوهشو شیوه های پژوهشگری یک تخصص است و مدیریت آن نیازمند شناخت آن اسه. معلمی که تاکنون یک واحد درسی در حوزه تحقیق و پژوهش نگذرانده چطور میخواهد آن را مدیریت کند. من تعجب می کنم چرا در استان علاقه و تمایلی به استفاده از اساتید دانشگاه وجود ندارد؟

      • دانشجو گفت:

        برای اساتید محترم دانشگاه حیف است بیایند با پذیرش مسوولیت در حوزه های ستادی استانداری ………. فردی مثل صابری شوند.

  3. ناشناس گفت:

    با سلام چرا در مورد توهین رییس دانشگاه کشاورزی اهواز چرا سایت شما ساکت نشسته این در حالی است که اکثر سایتهای معروف کشور این موضوع را اعلام کرده اند

  4. احمد گفت:

    با سلام چرا در مورد توهین رییس دانشگاه کشاورزی اهواز چرا سایت ساکت نشسته این در حالی است که اکثر سایتهای معروف کشور این موضوع را اعلام کرده اند

  5. سردرگم گفت:

    جناب استاندار لطفا به فریاد آب و فاضلاب روستایی برسید آقای ر…………. و لطفا از ایشون بخواهید نیروهایی که این سه سال جذب کرده به شما تحویل دهد و نحوه بکار گرفتن آنها را برایت توضیح دهد متوجه میشوید ………………… …بفریاد این اداره برس جناب استاندار

  6. احد گفت:

    ادارات کل آموزش و پرورش در سراسر کشور، عالی ترین کارشناسان استانداری و دیگر ادارات را حتی برای شغل تصدی گری نمی پذیرند چطور انصاف است که استانداری پستهای خود را برای دیگران به حراج گذارد و پرسنل خود استانداری که 30 سال عمر مفید خود را دران صرف میکنند برای نیروهای اموزش و پرورش بله قربان گو باشند

  7. صادق گفت:

    جناب صابری شما در دوسال حضورتان در اردبیل ستاد پیگیری مصوبات سفر دولت به استان را که با دستور مهندس علی نیکزاد استاندار محترم وقت تشکیل شده بود تعطیل کردید و سرعت پیگیری این مصوبات را به صفر نزدیک فرمودید چطور الان دیگران را متهم میکنید یعنی شما بیشتر از مردم شریف یاسوج ومدیران بومی ان به این استان دلسوز هستید؟

  8. رهگذر گفت:

    (امیدوارم استاندار مطالعه کنند.)
    جناب صابری خوش امدید
    انشاالله که با حضور شما فرجی شود.
    انشاالله که به این استان محروم شما هم مثل بقیه به چشم ازمایشگاهی جهت انجام تفکراتتون و سکوی پرتابی نگاه نکنید.
    امیدوارم که با حضور شما استان ما هم سری باشه بین استان های دیگه وانشاالله همه بگن یادش بخیر.
    تو کارهاتون از نظر سنجی مردم بیشتر استفاده کنید.

  9. محمد گفت:

    با عرض سلام و خیر مقدم خدمت استاندار محترم شرکت اب و فاضلاب شهری واقعا این استان را به تباهی کشانده است اکثر کارهای عمرانی به حال خود رها شده است و مدیر عامل فوق العاده ا………….. است

  10. فرهنگی گفت:

    کلید سعادت وشقاوت هر جامعه ای به دست معلمین است متاسفم برای کسانی که می گویند معلمان جایمان را تنگ کرده اند،اگر معلم نبود شما کجا بودید.؟

    • دانشجو گفت:

      ما همه مخلص معلمهامون هستیم واینکه گفته میشود این عزیزان به شغل اصلیشان بپردازند یعنی تدریس ، احترام به انان است نه قدرناشناسی نسبت به انان

  11. یکی بود یکی نبود گفت:

    برکناری ……………………………….ی یادتون نره ها. صنعت تو یاسوج نابود شده

  12. کارمند آبفای روستایی گفت:

    جناب استاندار مدیر …. روستایی انگاررسالتی غیر ازبرخوردبامخالفین خودنداردکلیه کارها تعطیل و…. بیداد میکند لطفا لیست اضافه کار وماموریت پرسنل رابخواهید بدادمابرسید

  13. محسن گفت:

    طبق خبر بیست و سی حدود چهارهزار واحد مسکونی مهر در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر مسکن و استاندار محترم واگذار شد، اما هیچ کس در یاسوج از این واحدهای واگذار شده خبر ندارد.گفته شده فقط دوواحد از مجتمع در حال ساخت بلکو بطور ضربتی و به منظور فیلم برداری و ارائه گزارش های غلط اماده شده و با حضور مسئولین به دو نفر واگذار شده است.واقعا چه نیازی به این برنامه های افتتاح زود هنگام و ارائه گزارش های غیر واقعی هست؟

دیدگاه شما