دوشنبه 20 شهریور 1391 - 11:30

دولت برای کارآفرینی بانوان کوتاهی نکرده است!

پایگاه خبری تحلیلی بویر نیوز: استان کهگیلویه و بویراحمد با در اختیار داشتن منابع فراوان طبیعی در جهت رشد اقتصادی و نیز داشتن جوانان نخبه و فرهیخته ی فراوان همچنان در مقوله ی اشتغال زایی با مشکلاتی مواجه است. پسران و دختران جوانی که در رشته های گوناگون از دانشگاه های کشور فارغ التحصیل شده و بعد از ماه ها و حتی سال ها جویای کار بودن نه تنها فرصتی برای اشتغال ایشان ایجاد نمی شود که گاه دیده می شود بسیاری از آنها در صنف های مختلف مشغول کارگری با درآمدهای بسیار ناچیز هستند.

این در حالی است که روز گذشته مدیر امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد در جلسه ای چنین می گوید که “دولت برای کارآفرینی بانوان کوتاهی نکرده است”.

وی با بیان اینکه دولت تسهیلاتی را برای ایجاد اشتغال خانگی برای بانوان فراهم آورده است ادامه می دهد ” همه تمهیدات لازم در این رابطه از سوی دولتمردان اندیشیده شده و همه نگاه‌ها به سمت تولید و اشتغال معطوف است.”

این روزها به ادارت و سازمان های دولتی که سر بزنیم دختران جوان زیادی را خواهیم دید که در تکاپوی یافتن شغلی هستند که از پس مخارج خود برآیند و حتی در تعاونی های استان گامی برای ایجاد اشتغال بردارند. اما آیا همه اینها به راحتی امکان پذیر است؟ گویا محدودیت هایی که برای ایجاد تعاونی های وجود دارند از چشم مسئولان دولتی استان به دور مانده است.سرمایه اولیه برای تشکیل تعاونی و اشتغال زایی ضرورت آغاز این حرکت اقتصادی است و باید گفت که این امر برای دختران جامعه ی ما بسیار دشوارتر از پسران است. کما اینکه فقر اقتصادی در استان بسیار بیشتر از آن چیزی است که همگان تصور دارند. طی مراحل دشوار اداری و کاغذبازی های زمان بر و گاه همکاری نداشتن مسئولان و کارمندان ادارت با این افراد خود مشکلات اساسی دیگری است که نیاز به حل آن احساس می شود. با بیان این سخن منکر اراده و تلاش بانوان در شرایط سخت نیستیم اما گویا فاصله ی واقعیت وضعیت اشتغال بانوان از نگاه ما با نگاه مسئولان دولتی بسیار زیاد است.

امروز مشکلات زنان بیش از همیشه خودنمایی می کنند و دختران تحصیل کرده که با هزار و یک امید درس خوانده و مدرک گرفته امروز امیدی برای پیدا کردن کار و تامین هزینه های حداقلی را ندارند.

این در حالی است که توقع زنان و دختران از تنها مشاور خود در استانداری کهگیلویه و بویراحمد این است که مشکلات زنان را فریاد بزند و آنها را به گوش مسئولان برساند نه اینکه برای تثبیت جایگاه خود در استانداری مجبور شود چیزهایی را به زبان بیاورد که خود او هم می داند واقعیت ندارند.

سخن آخراینکه اگر دولت در ایجاد اشتغال برای بانوان کوتاهی نکرده پس  دختران تحصیل کرده ی بیکار که گاه در بوتیک ها و گلخانه ها و کارگاه ها مشغول کارگری با شرایط سخت و محیط های مردانه هستند  چه می شوند؟

 

 

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=11747
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. همکار گفت:

    این خواهر در اموزش و پرورش که بود همیشه صحبت از این می نمود که اگر مسئولیتی برایش فراهم شد و 0 0 0 حال این هم مسئو لیت ، خواهر محترم طوری عمل نکن که دلمان به حال دخترهای مختلف این استان که به سختی تحصیل می کنند بسوزد که چگونه یک فردی که بسیار نگران از دست رفتن جایگاهش است می تواند زبان گویای انها باشد ، خواهر محترم با خبر هم هستی که هم اکنون تعداد پزشکان بومی خواهر از تعداد برادران بومی بیشتر می شود اینفدر از رشد خواهران این دیار بی خبر نباش

  2. دختر تحصیل کرده بیکار گفت:

    ایشون دارن ……….. می کنن همین
    من یکی از دخترای تحصیل کرده این استان
    کو کجا برای امثال من فراهم شد؟
    خیر سرم ارشد هم دارم
    این قدر دروغ تحویل ما ندید تو رو خدا
    گناهه والا

  3. مسافر گفت:

    مشخص است مديريت اين سايت دل پري از اين خانم دارد الان مشكل ما اشتغال مردان است نه زنان چرا كه هرجا براي كار مي روي خانم مي خواهد نه آقا مگر وام هاي خود اشتغالي كه دولت براي مشاغل خانگي مي دهد را فراموش كرده ايد مشكل مردم استان ما اين است كه همه كار را كار دولتي مي دانند

  4. مهمان گفت:

    در جواب مسافر ، خدمتی که این سایت به جامعه و مردم میکند دهها مدیر مثل این مدیری که شما نگرانشی هم نمی کند ، بعضی ها برای حفظ مو قعیتی که به هر شکل به حق یا ناحق فراهم شده حقوق مردم را کنار می زنند ولی این سایت جانفشانی می کند که حقوق مردم بویژ حقوق دختران دیاری که به سختی تحصیل می کنند از بین نرود ، ان شاء الله قیامت همه حقایق بر ملاء می شود

  5. ناشناس گفت:

    خدايش اين خانم را من از نزديك ديدم بسيار پرتلاش وپركار هستند اززمان امدنشان تحولات زيادي ايجاد شد اگر همه مديران مامثل ايشون كار مي كردند استانمون ديگر محروم نبود

  6. پرستو گفت:

    لطفا خانم زاده باقری بفرمائید …………..

  7. دانشجو گفت:

    جنا استاندار لطف کنید با توجه به اینکه مشاوری اختیاراتش زیاد نیست این خواهر را به سمت یکی از معاونتها انتخاب کنید شاید انوقت بهتر بتواند منشاء تحول و کارایی شود 0

  8. بیطرف گفت:

    تحلیل مسخره ای بود ازحرف های این خانم اما ما خلاقیت نداریم ویادنگرفته ایم کارآفرینی کنیم درحالی که دراستانهای دیگر مردم بیابان راآباد میکنند یاکوه وتپه هاراتبدیل به درخت میکنند مابااینهمه منابع منتظر نشسته ایم دولت برایمان شغل ایجاد کند ؟

  9. راسخ گفت:

    واقعا که شما بویراحمدی ها لیاقت ندارید

دیدگاه شما