دوشنبه 20 شهریور 1391 - 8:24

رتبه نخست اهدای عضو کهگیلویه و بویراحمد در کشور

بویرنیوز: 

: مسئول هماهنگ کننده تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از رتبه نخست اهدای اعضای بدن کهگیلویه و بویراحمد در کشور خبر داد.

خبرگزاری فارس: رتبه نخست اهدای عضو کهگیلویه و بویراحمد در کشور

ساسان عباسی امروز رد گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به هشتمین عمل پیوند عضو در استان اظهار کرد: مرحوم صابر غیورزادگان جوان 21 ساله یاسوجی ساکن روستای زی‌زی بر اثر سانحه تصادف به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج ارجاع داده شد که پس از تلاش متخصصین وی به عنوان بیمار مرگ مغزی معرفی شد.

مسئول هماهنگ کننده تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: با اعلام رضایت خانواده مرحوم در بیمارستان نمازی شیراز دو کلیه و کبد وی به بیماران نیازمند اهداء شد.

وی در ادامه افزود دریچه قلب و پریکارد مرحوم صابر غیورزادگان به بانک پیوند اعضای بیمارستان امام خمینی  تهران جهت پیوند به سایر بیماران نیازمند انتقال داده شد.

عباسی به تعداد اهداء کنندگان عضو در سال 90 اشاره کرد و گفت: در سال 90 کل بیماران مرگ مغزی در استان کهگیلویه و بویراحمد 19 نفر بود که از این تعداد 17 مورد از خانواده‌ها رضایت نامه اهداء عضو را تایید کردند.

وی تصریح کرد: از تعداد 17 نفر بیمار اهدایی 3 نفر قبل از ورود به اتاق عمل جان باختند و تنها موفق به استفاده از اعضای 14 بیمار مرگ مغزی در سال 90 بودیم که تنها سه بیمار در بیمارستان شیراز برداشت عضو داشتند.

مسئول هماهنگ کننده تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج  با اشاره به اهداء کنندگان عضو تا شهریور ماه 91 بیان کرد: در سال سال 91 تا نیمه شهریور 11 مورد مرگ مغزی اعلام شد که از این تعداد 9 مورد از خانواده ها رضایت‌نامه اهداء عضو را امضاء کردند.

ساسان عباسی ابراز کرد: از تعداد 9 بیمار اهداء عضو یک نفر از آنها قبل از ورود به اتاق عمل جان خود را از دست داد.

رتبه اول کهگیلویه و بویراحمد در اهداء عضو در کشور

این مسئول استانی به رتبه‌بندی استان‌ها در اهداء عضو اشاره کرد و گفت: در آخرین همایش برگزار شده در ساری، استان کهگیلویه و بویراحمد مقام اول اهدای عضو را در سطح کشور به خود اختصاص داد.

وی فرهنگ و عاطفه عمیق مردم استان را از دلایل مهم کسب رتبه اول اهدای عضو در استان دانست و خاطرنشان کرد: برای ترویج بیشتر این فرهنگ همه دستگاه‌های اطلاع‌رسان از جمله صدا و سیما، رسانه‌های دیجیتالی و مکتوب و همه مسئولان استانی موظفند در راه ارتقای این وظیفه بزرگ انسانی تمام تلاش خود را به کار گیرند.

مسئول هماهنگ کننده تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: تمامی علاقمندان به دریافت کارت اهداء عضو می‌توانند به سایت اهدا مراجعه کرده و یا اینکه با در دست داشتن کپی کارت ملی خود به حوزه معاونت درمان واحد بیماران خاص عضویت خود را به ثبت برسانند.

ساسان عباسی در پایان اظهار کرد: در استان بیش از 700 نفر  موفق به دریافت کارت اهداء عضو شده‌اند که روزانه حدود دو نفر به این تعداد افزوده می‌شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=11733
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما