دوشنبه 20 شهریور 1391 - 8:13

چگونه نخبه کهگیلویه و بویراحمدی دست رد به سینه آمریکا زد

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

مخترع جوان کهگیلویه و بویراحمدی  فارغ‌التحصیل مهندسی مکاترونیک بوده و 26 سال سن دارد.

این را خودش می‌گوید، جوان‌تر به نظر می‌رسد، میان اوراق و کتاب‌ها و افتخاراتش دست و پا می‌زند، متواضع و با وقار می‌گوید: کشاورز‌ زاده‌ای بیش نبودم پدر و مادرم حتی سواد خواندن و نوشتن هم نداشتند چند سالی است پدر در جمعمان نیست اما همیشه مدیون حمایت‌های او و مادرم خواهم بود.

از افتخاراتش می‌پرسم، آمارشان از دستش خارج شده است به او به عنوان یک هم وطن و یا شاید یک هم استانی می‌بالم ناخودآگاه به یاد سخن پیامبر مکرم اسلام می‌افتم که اگر علم را به ثریا بیاویزند گروهی از فرزندان فارس به آن دست پیدا خواهند کرد.

می‌گوید در سال 2008 از مرکز تحقیقات MIT آمریکا دعوت به همکاری شدم، اما جوابی جز این نبود که ما فرزندان مصطفی چمرانی‌هایی هستیم که عشق به وطنمان را فدایی منافع دشمن نخواهیم کرد و هم چنان در آغوش سرزمینمان می‌مانیم چرا که در قبال قطره قطره خون شهیدانمان مسئولیم.

مشاور استاندار سمنان در امور نخبگان با اشاره به طرح تجاری‌سازی شده خود اظهار کرد: در این طرح مین به صورت هوایی و با استفاده از پرنده چهار ملخه با فرستادن امواج الکترو مغناطیس به سطح زمین آلوده به مین انتشار یافته و سپس از رباط زمینی با کمک گرفتن از سه بازوی هوشمند که کار پردازش تصویر را انجام می‌دهد خاک را لایه‌برداری می‌کنند.

اصغر صفری‌دوست در ادامه افزود: در بازدید مسئولان ارشد کشور از دستاوردهای نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد طرح مین‌یابی عنوان برترین  طرح را به خود اختصاص داد. و از طرف علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دستور تجاری سازی این طرح مین‌یابی در جشنواره ملی علم تا عمل صادر شد.

مخترع جوان کهگیلویه بویراحمدی از روزهای فقر و تنگدستی به زیبایی یاد می‌کند و از افتخاراتش این چنین می‌گوید: هر آن چه را که امروز به آن می‌بالم مدیون پدر و مادری هستم که به رغم فقری که بر آن‌ها چیره بود در راه پیشرفت و تعالی فرزندانشان از هیچ تلاشی فروگذار نکردند و همواره دعای خیرشان را بدرقه راهمان قرار دادند.

فری‌دوست در پاسخ به سؤالی مبنی بر اختراعات ثبت شده خود ابراز کرد: تا به امروز 9 اختراع را به نام خود ثبت کرده‌ام که در یکی از این اختراعات به ثبت رسیده در آمریکا دارنده دو مدال طلای جهان شده‌ام، یکی از این مدال‌ها در سال 2008 کشور سوئیس در المپیاد آنالیز و طراحی مدارات دیجیتال پیشرفته در بین 84 کشور جهان و دیگری در سوئیس قهرمان رباتیک سال 2011 جهان شدم.

نابغه جوان دهدشتی که حال آمار افتخاراتش از دستش خارج شده بقیه ثبت‌هایش را این چنین شرح می‌دهد: رتبه اول جشنواره خوارزمی، قهرمان رباتیک سال 2010 کشور در اصفهان، مخترع دستگاه آیفون حفاظتی الکترونیکی بدون کلید، مخترع حذف دم معایب و مشکلات ناشی از آنها در بالگردها، مخترع پرنده شناور نجات، مخترع دستگاه کولر آبی تمام هوشمند، مخترع دستگاه موشک‌انداز جاسوسگر آبی خاکی و هوایی، رتبه سوم هجدهمین دوره المپیاد دانشکده‌های فنی کشور.

مدرس دانشگاه سمنان به هشت عنوان کتاب‌های تألیفی و ترجمه خود اشاره می‌کند و می‌گوید: این کتاب‌ها که در ارتباط با رشته‌های برق، کامپیوتر و ریاضی و فیزیک می‌باشند شامل تألیف کتاب تبدیل لاپلاس و کاربردهای آن(همراه با آزمایشگاه کامپیوترnatlab)، تالیف کتاب الکترونیک قدرت، تالیف کتاب معادلات دیفرانسیل (همراه با آزمایشگاه کامپیوتر natlab)، تالیف کتاب بررسی چاپرهای قدرت، تالیف کتاب کنترل سیستم‌های خطی و ترجمه کتاب مدارهای الکتریکی (1) با کاربرد natlab می‌باشد.

صفری‌دوست که هم اکنون دانشجوی دکترای دانشگاه صنعتی امیرکبیر می‌باشد در ادامه افزود: دارنده 11 مقاله ISI، سه مقاله علمی پژوهشی خارجی و دو مقاله کنفرانس بین‌المللی نیز هستم.

مخترع جوان کهگیلویه و بویراحمدی از عدم حمایت استانداری کهگیلویه و بویراحمد از نخبگان خبر داد و خاطرنشان کرد: نخبگان بسیاری در استان وجود دارند که به دلیل عدم حمایت مسئولان و به خصوص استانداری مجبور به ترک کردن استان می‌باشند.

وی به منابع  موجود در استان اشاره کرد و گفت: در استان منابع زیرزمینی و نیروی انسانی مستعد زیادی داریم که به دلیل عدم وجود نرم‌افزار و سخت‌افزار ارتباطی پیشرفت چندانی را حاصل نمی‌کنیم که کمبود ارتباط میان مسئولین با افراد اهل علم و دانشگاهی این فاصله را زیادتر کرده است.

 

جواب ردی که به سینه آمریکا زده شد

مشاور استاندار سمنان در امور نخبگان در پاسخ به سؤالی مبنی بر عدم مهاجرتش به کشور‌های بیگانه می‌گوید: در سال 2008 کشور سوئیس در المپیاد آنالیز و طراحی مدارات دیجیتال پیشرفته که مدال طلا را از آن خود کردم از طرف مرکز تحقیقاتی آمریکا MTI دعوت‌نامه‌ای مبنی بر همکاری در زمینه کنترل بالگردها و ریزپرنده‌ها داشتم که به دلیل عشق به سرزمین مادریم ایران به درخواست آن‌ها جواب رد دادم.

این مدرس فرهیخته دانشگاهی در ادامه به پیشرفت کشور در زمینه پزشکی و هوا و فضا اشاره کرد و اظهار داشت: توکل به خداوند، امید به قدرت ماوراء طبیعت، خودباوری و اعتماد به نفس، تلاش و پشتکار شبانه‌روزی رمز موفقیتم در تمامی گام‌های زندگی بوده است.

صفری دوست که اکنون او را باید نابغه‌ای برخواسته از کهگیلویه و بویراحمد دانست در پایان گفت: خداوند را شاکرم که با آن همه تنگدستی موجود در خانواده‌ام امروز مردانه می‌ایستم و با عزمی راسخ فریاد می‌زنم که من جوانی برخواسته از استان محروم کهگیلویه و بویراحمدم.

——————————-

گفت‌وگو از زهرا حسینی‌عابد

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=11723
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. غرور گفت:

    احسنت بر تو دلاور . ارین ماشالا. کهگیلویه و بویراحمد به تو افتخار می کند

  2. ناشناس گفت:

    جوانان کهگیلویه و بویراحمد همیشه غرور آفرین هستند

  3. بوير احمد گفت:

    آفرين بر عزمت ،موفق باشي در پناه حق تعالي

  4. مجيد گفت:

    آفرين بر اين غيرت وشجاعت وولايت مداري كه با تأسي از خون شهداي قهرمان استانمان كه در آن روزگاران سخت جنگ يكه تازان ميدان نبرد بودند امروزه اين جوانان پرچمدار فتح قله هاي علم وعملند بعنوان يكي از جانبازان عرصه هاي نبرد جنگ تحميلي بر دستان اين هم استاني بوسه مي زنم وافتخار مي كنم كه محروميت وفقر محدوديت براي ايشان نشد وباتوكل بر خدا نشان داد كه خداياور محرومان ومستضعفان است موفق باشندوپيروز

  5. ولي گفت:

    خواهش ميكنم بگذاريد گمنام بمانند تا مورد طمع دشمنان نشوند روزي خداي ناكرده ترور شوند ولي ازهر حيث ديگر حمايت مادي و معنوي بشوند

  6. ناشناس گفت:

    بمون تا استعدادت زير پا له شود

  7. بویراحمدی گفت:

    این هم یکی دیگر از خیانت های مدیران واستانداران نا لایق قبل………..ای بدبخت کهگیلویه و بویراحمد

  8. علی گفت:

    با سلام چند اشتباه رایج در متنتون وجود داره خواهشا اصلاحش کنید اخه خیلی ضایع است…
    1:اولا گفته پیامبر این بوده”مردمانی از ایران(پارس)” نه مردمانی از فارس!!!!
    2:کلمه مطلب نه نطلب!!!یا انگلیسی “matlab” نه “natlab” اخه من رشته برقه این نرم افزار اسمش Matlab هستش که کاربرد فراوانی تو اکثر رشته های فنی مهندسی داره…کامپیوتر…برق…ریاضی…مکانیک…فیزیک…و…
    3:دانشگاه ام ای تی …نه ام تی ای یا انگلیسیش “MIT” نه “MTI”…البته اولین بار تو متن درست نوشتین ولی دومین بار اشتباه تایپ کردین…!!!
    به هر حال اینکه اینجا مونده و نرفته واقعا باید دستشو بوسید…ولی ای کاش به استان خودش خدمت کنه نه به استانای دیگه!!!
    این دانشگاه MIT تو تکنولوژی تو دنیا و تو امریکا حرف اولو میزنه هر کسی ارزوشه تو این دانشگاه درس بخونه ولی واسه هر کسی دعوت نامه نمیفرستن اخه دانشجوهاشو از نخبه های سراسر دنیا میگیره…
    خیلی از انشجویان ما میرن دانشگاههای خارج درس میخونن و میگن هم برمیگردیم ولی به دلیل امکانات و رفاهی که اونجا دارن دیگه بر نمیگردن…منم خودم عاشق اینم که تو یکی از دانشگاههای خارج مخصوصا امریکا درس بخونم چون واقعا ادمو پر بار میارن و امکاناتی در اختیارت میزارن که اینجا خبری ازون امکانات نیست…ای کاش مسئولان امکانات لازم در اختیار نخبه ها بزارن تا از این بیشتر فرار مغزا نداشته باشیم…

    • دنا گفت:

      دهدشتيهها!! باز هم ميخواي بياد ياسوج؟ مطمئني باهاش مي سازيد؟ يا اگه بياد بايد بسوزه و بسازه؟

  9. هنرمند گفت:

    بمان نخبه عزیز تا کسانی که خیلی زود خود را باخته و به کشورهای بیگانه پناه برده اند از تو درس شجاعت یاد بگیرند.

  10. همزبان گفت:

    آفرین بر کر لر واقعا که با غیرتی شیر مادرت حلالت

  11. رهگذر گفت:

    درود بر تو
    درود بر پدرت
    درود بر مادرت
    انشاالله به هرچه مستحقی دست پیدا کنی
    افسوس برا مسئولان استانی
    حق پشت و پناهت

  12. هم شهرستاني گفت:

    داداش عزيزم آفرين ماهم استاني ها ومخصوصاهم شهري هات بهت افتخارميكنيم.خودم درآينده نه جندان دور ازدانشجوهاتون هستم به اميدخدا.

  13. مهدی گفت:

    چه اشکالی داره که ایشون مثل دکتر چمران بره امریکا و از فضای علمی اونجا استفاده کنه بعدش بیان تو ایران و به کشورش و بالاخص کهگیلویه و بویراحمد خدمت کنه ؟ البته تدریس همیشه به درد نمیخوره . باید عمل کنه یعنی از علمش به صورت عملی استفاده کنه . شاهکار کرده که که دست رد به سینه امریکایی ها زده !!! مگه میخواستند بدزدنش یا بخورنش ؟

  14. ناشناس گفت:

    خدا کنه عجولانه تصمیم نگرفته باشی!!
    آنگونه که دوستمون اشاره کردند ، آرزوی هر کسی ست در “ام آی تی” ادامه تحصیل بده.

  15. بستگان گفت:

    بهش افتخار می کنم، دوستش دارم و همیشه از خدا می خوام مراقبش باشه

  16. ازسي سخت گفت:

    درود بر شما به شما افتخار مي كنم واين موفقيت رايه خانواده ات تبريك مي گويم خصوصا مادرت كه مي دانم ترنم كلامش اميد بخش تووتحمل سختي هاي راه كسب دانشت را به جان خريدويك توصيه دارم به شما كه هرگز به استان نياييد چرا كه خود استاديد وبهتر مي دانيد كه اين استان غرق در سياست بازي است وامدنت برابر با فسيل شدن شما به اميد روزي كه شاهد موفقيت هاي فراوان ديگري از شما باشيم

  17. از سي سخت گفت:

    برادر جان پروفسور حسابي هم گرچه پسر يك درباري بود مطمئنا بيشترازشمادربيروت زجر كشيد (كتاب استاد عشق)بعد در امريكا ادامه تحصيل داد وپس از كسب درجه پروفسوري ازدست انيشتين در زماني كه دولت امريكا التماس ميكردند كه وي در امريكا بماند اما به ايران برگشت شما هم ميتوانيد برويد استفاده كنيد واما برگرديد

  18. الهام گفت:

    به نظر من بزرگترین افتخار در زندگی انتخاب یک همسر خوب هست

  19. م. گفت:

    به بودن شما افتخار میکنم

دیدگاه شما