دوشنبه 20 شهریور 1391 - 8:01

عدم نصب تعرفه در مطب های پزشکی و دندانپزشکی جرم است

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز: دکتر پرویز یزدان پناه ریاست سازمان نظام پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با بویرنیوز به برخی سوالات مردم پاسخ گفت.

دکتر یزدان پناه در برابر این پرسش که مردم نسبت به پزشکان مخصوصا متخصصان زنان گله دارند، گفت: مشکل اصلی و عمده ما کمبود نیروی متخصص در استان است و همین عامل باعث شده تا کیفیت خدمت رسانی کاهش یافته و گلایه مردم هم بحق است و ما باید در زمینه رسیدگی به موقع به بیمار تلاش بیشتری انجام دهیم.

وی گفت پزشکان سوگند نامه امضا کرده اند و اکثریت آنها نیز نه در شعار بلکه عملا به این سوگند نامه پایبند هستند هر چند ممکن است بالاخره تخلفی هم صورت بگیرد.

دکت یزدان پناه در برابر این پرسش که دکتر ها معمولا در برابر بیماران خود تبعیض قائل می شوند و فقیر و غنی را با برخورد جداگانه می بینند، گفت: چنین چیزی صحت ندارند، وی گفت بالاخره رفتار خود بیمار بی تاثیر نیست و اشاره کرد که چنین چیزی وجود ندارد چرا که مبلغ دریافتی از تمام مردم یکسان است و دلیلی برای تبعیض وجود ندارد.

دکتر پرویز یزدان پناه در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به موارد تخلف پزشکان که مردم می توانند آنها را گزارش دهند گفت: موراد زیر جزو تخلف یک پزشک محسوب شده که قابل پیگیری است.

1-سهل انگاری پزشک

2-تشخیص اشتباه

3-عوارض برای بیمار(مثلا عوارض دارویی)

4-مشکلات راجع به عدم رعایت اخلاق پزشکی

5-عدم رعایت تعرفه ها

6-عدم رعایت نظامات دولتی

دکتر پرویز یزدان پناه به بویزنیوز گفت: برای پیگیری تخلفات پزشکان هیئت های بدوی وجود دارند که با داشتن دادستان از شاکی و پزشک بازجویی کرده که در صورت نیاز پرونده را به هیئت های بدوی پزشکی شامل یک قاضی دادگشتری، رئیس پزشک قانونی شهرستان و 9 پزشک می باشد ارجاع داده می شود.

وی همچنین عدم نصب تعرفه های پزشکان و دندان پزشکان را جرم دانست و تصریح کرد تعرفه تمام خدمات پزشکی مشخص است و باید در مطب نصب شود و طبیعتا اجرا نکردن بر مبنای این تعرفه جرم محسوب می شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از پایین بودن نرخ تعرفه ها در استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به تمام استان های کشور خبر داد.

دکتر یزدان پناه در برابر این پرسش که دلیل برگزار نشدن روز پزشک در شهر یاسوج چه بوده است، به بویرنیوز گفت: ما امسال به و همزمان با روز پزشک شاهد شرایط سخت مردم آذربایجان در زلزله اخیر بودیم و بجای برگزاری مراسم روز پزشک، پزشکان یاسوج با جمع آوری مبلغ 6میلیون تومان به حساب نظام پزشکی اهر سعیداشتند تا نقشی در کم کردن آلام هم وطنان ترک زبان خود در آن مناطق داشته باشیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=11717
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. محسن گفت:

    علاوه بر شکایتهای مردمی ،نظارت مسئولین مربوطه بسیار ضروری است .برای یک بیمار مقرون به صرفه نیست به خاطر چند هزار تومان ،یا بخاطر سهل انگاری یک پزشک ،پیگیر شکایت باشد . اما این وظیفه مسئولین است که نظارت مداوم داشته باشند تا سهل انگاریها و دریافتهای بیش از حدقانونی صورت نگیرد.

  2. ناشناس گفت:

    انصافا پزشکان یاسوج خوب هستن و نباید اینقدر انتقاد کرد

  3. نازنين گفت:

    واقعا دكتر يزدان پناه به نكات خوبي اشاره كردند

  4. يسنا گفت:

    خدا وند پزشكارو خير دهند ازاين عمل خير خواهانه ولي به نظرم اونا ميتونستند بيشتر از اينا كمك كنند يه كم هم خسيس بازي درآوردند ولي به هر صورت به همت اين نظام پزشكي يه بخاري از اينا بلند شد. اي ول دكتر يزدان پناه اينو خوب اومدي

  5. مهمان گفت:

    اصلا ضعف از همین اقای دکتتر یزدان پناه است که هیچ دندانپزشک ، پزشک و ازمایشگاهی نرخ ویزیت در مطبشان در شهر یاسوج نصب ننموده، این اقای محترم می خواهد بدبینی برای خود از سوی پزشکان فراهم نگردد که از طرفی موقعیت خود به خطر بیفتتد ، چطور اگر این برادر سخت گیری می نماید و در سال چند مورد برخورد با تخلفات کرده بود این زیر میزی و اینکه دندانپزشکها به دلخواه پول می گیرند نبود ، 98 درصد مردم این دیار از قیمت دندان پزشکها بی خبرند چون قیمتی دیده نمی شود که فرد مقایسه و حساب و کتاب کند، امید است این اقای دکتر بعد از این مصاحبه دلش برای فقیر مردم این منطقه بسوزد و تعارف را کنار بگذارد و سامانی به این شهر و چند نرخی پزشکان در یاسوج به عنوان پیشانی دیگر شهرهای استان دهد، چون یاسوج هر طوری عمل کند بقیه شهر های استان هم همان گونه عمل می کنند 0

    • نظام پزشکی یاسوج گفت:

      نظارت بر تعرفه های پزشکی و دندان پزشکی وظیفه معاونت درمان دانشگاه می باشد نه نظام پزشکی.
      تعرفه های پزشکی واقعی نمی باشند با وجود این کمترین تعرفه های پزشکی در استان کهگیلویه و بویر احمد می باشد.
      برای حذف زیر میزی باید تعرفه ها واقعی شوند.

  6. مهمان گفت:

    در جواب نظام پزشکی

    پس با این حساب به اقای دکتر یزدان پناه بفرما جنابعالی اصلا نگران نباش و سرت درد نکنه برای مردم، اخه دکتر جان می گویند تااداره امور صرفا دولتی باشد نتیجه خیلی مطلوب نیست ،شما قاعدتا جایگاهت در نزد جامعه از معاونت درمان بیشتر است او قائم به ابلاغ یک نفر است شما قائم به انتخاب درصد وسیعی از جامعه و از طرفی خود حضرتعالی از ناهمگونی و سلیقه ای شدن مطب های پزشکان اظهار نگرانی کرده بودی و ما هم بر حسب روحیه مسلمانی ، همنوعی و اینکه سالها می بینیم شما را اعتماد می کنند و به این جایگاه انتخاب می کنند، گلایه کردیم ، حال مگه اشکال داره جنابعالی همت فرمایی به اتفاق معاونت درمان به این او ضاع و احوال سامانی بخشی0

  7. رضا گفت:

    راست مي گويند دكتر جان نرخ اين دندان پزشكان در هر جايي ازاين شهرستان متفاوت است واين زير ميزي گرفتن ها سر به فلك كشيده وهر وقت به نظام پزشكي براي شكايت مراجعه شده يه جورايي سر وتهشو بهم د وختين وبه نفع پزشكا تمومش كردين

    • دندانپزشک یاسوجی گفت:

      تعرفه های دندانپزشکی سقف دارد وبر اساس کا ندانپزشکی که 600 تومان می باشد محاسبه می شوند.اینکه در مناطق مختلف استان برای یک خدمت خاص دندانپزشکی یک تعرفه گرفته نمی شودنشان دهنده این موضوع است که ندانپزشکان استان بر حسب موقعیت اقتصادی بیماران برای آنها تخفیف در نظر میگیرند (کمتر از سقف ) که ازآنها تشکر می شود.

  8. در جواب آقا رضا گفت:

    رضاي عزيز به خدا من خودم براي يه شكايت به نظام پزشكي مراجعه كرده بودم اونجا به قدري با من رفتار منصفانه اي داشتندو خيلي خوب من را راهنمايي كردند اتفاقا پولم راهم پس گرفتم

  9. خواننده گفت:

    اصلا نظام پزشکی که مستقیم و به همین راحتی پول به کسی نمی ده

  10. ناشناس گفت:

    سلام چرا در تهران هیچ نظارتی بر کلینیک های دندانپزشکی نیست یعنی واقعا یک جلسه فلوراید تراپی کودک سه ساله 80000 تومان می شود

دیدگاه شما